• Svar på tråden BF September 2015 Andra barnet
  • emelie vilmer

Hej. Jag hakar på här. Min son fyller 4 år 10:e mars och har nu blivit gravid med nummer 2 efter många försök. Ska bli kul att följa alla.

• emelie vilmer
    Anni Me skrev 2015-01-17 21:52:52 följande:

Är det någon mer som drömmer mycket nu? Jag drömmer väldigt konstiga och ofta rätt obehagliga drömmar just nu. Inga drömmar om graviditeten, men massa andra drömmar

inga drömmar här. Låter obehagligt. :-/
  • Fia88
    marianilssoon1 skrev 2015-01-17 19:31:04 följande:

Aha skönt att dom håller koll på en=)

Får se om dom ser något hjärtljud i v 8, då jag "bara gått 7 fulla veckor och två dagar". Tiden går långsamt till de n2 februari;)

När skulle du göra ul?

Okej ja men får hoppas dom ser då det gör dom säkert!

Jag har inte pratat med mvc ännu tänkte ringa nästa vecka så får vi se vad dom säger om tidigare ul.

Borde ju få göra tidigare denna graviditeten med för säkerhets skull
  • Bumblebee
    Anni Me skrev 2015-01-17 21:52:52 följande:

Är det någon mer som drömmer mycket nu? Jag drömmer väldigt konstiga och ofta rätt obehagliga drömmar just nu. Inga drömmar om graviditeten, men massa andra drömmar

Jag drömmer otroligt mycket och otroligt konstigt. Var precis som när jag väntade dottern. Dock orsakar det att jag är helt slut i huvudet när jag vaknar, vilket inte är så optimalt då jag studerar och behöver ha all hjärnkapacitet som möjligt Glad
  • Otåliglängtan

Välkomna och grattis ni nya :)

Inga drömmar utöver de vanliga jag brukar ha, men det kommer säkert längre in i graviditeten, det gjorde det sist! Hur mår alla, känner ni er gravida? För mig går det upp och ner. Idag har jag inte kännt av mycket förutom just nu då jag är svullen om magen som om jag vore i 6 månaden! Annars brukar jag ha lite molvärk, känna mig lite smått illamående så fort jag ska äta och ömma bröst. Jag är otroligt trött emellanåt och tänder till för minsta lilla. Har en öm punkt bak i nedre delen av ryggen där jag hade extrem foglossning under första graviditeten, hoppas det inte blir lika illa den här gången! Men som sagt, idag har det varit ganska lugnt. Tror inte man hinner känna efter lika mycket nu när man har en liten att ta hand om:)

• LitetFrö

Mammamalin: lustigt med exakt samma symptom! Kom på att jag blir andfådd för ingenting också! Känner mig som världens mest otränade person! ;)
    Nja, jag hade faktiskt inte så ont av foglossning förra grav. Det kom väl runt v20 och kände mest av det om jag dammsög samt när jag låg/sov på sidan. Men att jag känt av det redan nu är nog för att jag storstädade hela huset förra veckan och sen fick jätteont (visste inte då att jsg var gravid). Har inte känt nåt senaste dagarna så hoppas att det håller sig borta!

• LitetFrö

Jag undrar om det är någon av er andra som tidigare haft förlossningsdepression? Jag råkade ut för en riktigt elak sådan men mår nu jättebra. Inte alls orolig att det ska hända igen, men vore skönt att prata med någon som delar samma erfarenhet, om det finns någon här.

Vill också passa på att fråga er som kommer att få barnen tätt om det var planerat eller inte? Tycker det är modigt!
    Vår kille kommer vara 2 år 3 mån när lillasyskonet kommer, om allt går väl. Det känns för mig som liten åldersskillnad! Lite pirrig hur det kommer gå då vi fått en sjövild busunge med outsinlig energi och vilja! Men allt löser sig ju på nåt sätt, eller hur? Han är ju samtidigt väldigt klok och tidig för sin ålder, hittills.

• februaribebis 2014
    Otåliglängtan skrev 2015-01-18 20:12:09 följande:

Välkomna och grattis ni nya :)

Inga drömmar utöver de vanliga jag brukar ha, men det kommer säkert längre in i graviditeten, det gjorde det sist! Hur mår alla, känner ni er gravida? För mig går det upp och ner. Idag har jag inte kännt av mycket förutom just nu då jag är svullen om magen som om jag vore i 6 månaden! Annars brukar jag ha lite molvärk, känna mig lite smått illamående så fort jag ska äta och ömma bröst. Jag är otroligt trött emellanåt och tänder till för minsta lilla. Har en öm punkt bak i nedre delen av ryggen där jag hade extrem foglossning under första graviditeten, hoppas det inte blir lika illa den här gången! Men som sagt, idag har det varit ganska lugnt. Tror inte man hinner känna efter lika mycket nu när man har en liten att ta hand om:)

Jag börjar också känna mig väldigt svullen om magen... Mycket tidigare än första graviditeten. I dag har jag varit väldigt trött och lite darrig. Nästan som en ordentlig baksmälla. Hahaha!!

Svårt när jag inte bara kan vila mig utan har en pigg tiomånaders tjej som håller på att lära sig att gå

Vi ville ha ett syskon ganska tätt och nu blir det 18 månader mellan dem. Trodde kanske inte att det skulle gå så fort men det gjorde det. Men sen får det räcka för oss!
  • Linette

Jag hoppar in här.

Vi plussade idag efter att ha försökt i 1 år och 3 månader så vår lycka är total. Vi har en dotter som fyller 3 år i september o denna lilla krabaten är nog beräknad i slutet på september. Vet inte exakt datum än. Nu hoppas jag bara på att jag ska slippa MF.

• Otåliglängtan

Jag hade lite av en förlossningsdepression, men det berodde på att vår dotter föddes med akutsnitt och var väldigt dålig när hon kom ut. Hon togs direkt ifrån mig till barnrummet och sedan till Neo Iva. Det tog flera timmar innan jag fick träffa henne första gången och först efter 1v kunde vi känna oss någorlunda säkra på att hon skulle klara sig!

Jag var nog inte tillbaka till verkligheten förrän efter ca 5-6 mån. Hoppas verkligen att denna förlossning blir bättre!

Vi ville oxå ha syskon ganska tätt, men trodde inte att vi skulle "fixa" det själva då vår dotter är ett Ivf barn! Vi hade planerat en ny "insättning" efter sommaren, men nu blev det lite tidigare, vilket absolut inte gör något ;) Det blir 1år och 9mån mellan dom.

LitetFrö skrev 2015-01-18 21:07:06 följande:

Jag undrar om det är någon av er andra som tidigare haft förlossningsdepression? Jag råkade ut för en riktigt elak sådan men mår nu jättebra. Inte alls orolig att det ska hända igen, men vore skönt att prata med någon som delar samma erfarenhet, om det finns någon här.

Vill också passa på att fråga er som kommer att få barnen tätt om det var planerat eller inte? Tycker det är modigt!

Vår kille kommer vara 2 år 3 mån när lillasyskonet kommer, om allt går väl. Det känns för mig som liten åldersskillnad! Lite pirrig hur det kommer gå då vi fått en sjövild busunge med outsinlig energi och vilja! Men allt löser sig ju på nåt sätt, eller hur? Han är ju samtidigt väldigt klok och tidig för sin ålder, hittills.

Svar på tråden BF September 2015 Andra barnet