• Bubbly

BF September 2015 Andra barnet

Här är en till... det kom lite oväntat här också.. har inte ens gjort ett test men vet ändå att jag är gravid. Borde va v. 7 (6+0) idag. Kände väldigt tidigt att jag var gravid då jag fick ont i brösten som när jag ammade redan en vecka innan mensen skulle komma, men sen försökte jag bara ignorera allt trots att jag fick alltfler tecken. Å nu har jag väl börjat acceptera att vi ska ha en till. Sambon har nog inte fattat det riktigt än..

Borde komma i början av september, 1/9 enligt familjeliv.

Sambon har en 12 årig tjej sen tidigare och tillsammans har vi en tjej som blev 2 i november.

• Bubbly

Vi försökte i 1 år och 11 månader med vår första. Var för feg för att söka hjälp då.. Så det här är en liten chock då vi inte försökt eller planerat alls. Har nog fortfarande inte riktigt förstått det än... lite orolig då jag började jobba april förra året och kämpar för att få fast.

Symtom jo, fortfarande ömma bröst, kände aldrig så här med ettan. Molvärk, hungrig, törstig, gasig å ett jävla humör haha!

Med första kände jag ingenting innan första snurret i magen strax innan ultraljudet.

• Bubbly

Hej igen tjejer! Oj vad ni skriver!

Jag har haft fullt upp, mycket jobb men förra veckan blev jag knockad av influensan och är fortfarande inte helt kry. Men mycket bättre iaf, jobbigast är nog att jag har lock i öronen sen en vecka tillbaka nu... :/

Och jag som kännt mig så himla gravid tidigare har under influensan tappat allt... känner ingenting längre och är så orolig att det påverkat pyret... imorse hade jag dessutom en väldigt kladdig flytning när jag var på toa med lite rosa i. Så gissa om jag blir orolig!? Nog att jag vet att små blödningar är vanliga men ändå... :/

• Bubbly

Jag skulle också vilja ha ett vul, känner mig så orolig... men just nu är jag fortfarande däckad av den här förkylningen så jag har inte ens kontaktat min bm än... börjar verkligen bli dags. Är i v. 8+6 idag. ..

• Bubbly

Kul med lite nya! Välkomna! :)

Nu börjar städlusten krypa fram! :) Vill röja överallt! Men är fortfarande lite krasslig, lock i öronen som aldrig ger sig. Verkligen irriterande! Har inte så mycket symptom nu faktiskt, lite ont i brösten, magen är svullen och jag får lätt kväljningar när jag borstar tänderna eller hostar. Med dottern hade jag inga symptom alls å brösten kände jag inte av först hon var född. :)

Det kom inga fler rosa flytningar iaf så nu är jag lugn igen. :)

Jag är redan lite nervös inför förlossningen. Gick ganska snabbt förra gången... vattnet gick en fredag, åkte in och fick ligga kvar över natten, inget hände så vi fick åka hem och skulle återkomma på söndagen. Söndag morgon kl. 6 kom första värken, vi åkte in så vi var på BB vid halv tio. Jag var väldigt lugn genom alla värkar och fick lägsta nivån lustgas tills de några timmar senare berättade att de kunde höja! Haha! Det visste inte jag! Vid 13.45 försökte de skicka sambon till cafeterian för att "det tar lång tid att föda barn". Han stannade, en kvart senare kom krystvärkarna! Men vid 10 över 2 sjönk lillans hjärtljud, jag var helt öppen men med en kant kvar så det blev rusning för urakut snitt. Så jag sov när lillan kom till världen! Hemskt... blir fortfarande lite ledsen över hur det blev... hon mådde bra när hon kom ut iaf och de tror att hon blev stressad bara för att det gick för snabbt. Total tid från första värk tills hon var ute blev 8h 15 min.

Man undrar ju hur snabbt det går den här gången och om den lille kommer orka? Jag vill ju vara vaken när pyret kommer... :/

Hur tänker ni andra om att ta reda på kön förresten? Vi tog reda på det förra gången men nu funderar jag på om det ska få va en överraskning. Men undrar om vi kan hålla oss...

• Bubbly

Ja jag är ändå glad att jag slapp en utdragen förlossning även fast lillan inte orkade med. Min syster fick sin första en månad innan mig och för henne tog det 30 timmar. Hon fick sin andra i höstas och då tog det bara 8, så det kan ju gå mycket snabbare!

Så nu skrämmer hon upp mig att jag inte kommer hinna in då vi har 1,5 timmes resa till BB. Och med 8 timmar med första så undrar man ju hur fort det kommer gå...

Ja jag tyckte också det var skönt att veta könet förra gången men hoppas ändå att jag kan hålla mig den här gången för spänningens skull... :)

Jag fick iaf tag i min gamla barnmorska som blev så glad att vi ville gå hos henne fast vi bytt kommun. Så nu är jag inbokad på hälsosamtal den 4/2 och inskrivning 25/2. :D

• Bubbly

Idag har jag varit på hälsosamtal hos min bm, valde samma som jag hade förra gången, älskar henne! :)

Jag berättade för henne att jag är osäker på om jag kanske är längre gången än jag trott. För igår är jag helt säker på att jag kände rörelser! Det var definitivt inte tarmarna för dom har jag kännt sen jag var gravid sist och det här har något helt annat. "Mensen" jag hade i november var så liten så det kan ha varit en graviditetsblödning.

Så fast det bara var hälsosamtal så tyckte bm att vi kunde fuska lite. Så hon kände och kände på magen och sa sen att hon också tror att jag gått minst en månad längre... "eller så är det flera." Sa hon. :O

jag har ju mycket tvillingar i släkten men jisses....

Bm skrev iaf sista mens 25/10 så får jag iaf komma in på rul tidigare, det blir då i början av mars så jag behöver inte vänta så länge.

Så nu är jag plötsligt i v. 15 istället för 11... men jag hoppas jag får hänga kvar med er fast jag nu är beräknad kring 2/8 istället för 1/9...

Svar på tråden BF September 2015 Andra barnet