Inlägg från: marianilssoon1 |Visa alla inlägg
  • marianilssoon1

BF September 2015 Andra barnet

Hej!

Tänkte hoppa med in i denna tråden=)
    Beräknad födsel 17 september och har en son på 4.5år.

Kämpat länge med att få syskon där jag fick cancer när jag var gravid med ett syskon som vi fick ta bort=( Så hoppas att barnet håller sig kvar och jag slipper cancer denna gången=)

Ska göra ett tidigt ul 2februari så de håller koll på mig=)

• marianilssoon1
    Fia88 skrev 2015-01-16 09:25:05 följande:
    Okej tack för svaret

Nja alltså innan första barnet så hade jag nåt som kallas för mola/druvbörd. Istället för att ett barn växte i magen så hade jag fullt med små tumörer i livmodern

Så när det hade tagits bort och jag blev gravid igen så fick dom kolla mig med vul och ul flera gånger fram till v 13 ungefär. sen gjordes inget mer så jag antar att det sista var rul där i vecka 12-13.

Antar att jag kommer få kollas denna graviditeten också flera gånger men tänkte bara vilken vecka rul var hade passat så bra att berätta på dotterns födelsedag som är i mars. Tänkte skaffa en tröja som det står "storasyster" på

Men vill inte säga till någon innan jag vet att allt är bra därinne
    Vad skönt att här finns någon annan som varit med om samma sak.
    Jag har en son på snart fem år. Skulle h syskon till honom men fick då druvbörd där min då hann sprida sig till lungorna (12 metastaser). Fick gå på cellgifter i 5 månader=(
    Är nu gravid igen och ska på ul i vecka8. Hoppas så att det är en bebis.
    Va det bara extrakoller till v 13? hur många ul fick du göra extra?

• marianilssoon1
    Fia88 skrev 2015-01-17 19:14:33 följande:
    Usch va tråkigt att det spred sig

Men lycka att du nu är gravid och hoppas att allt är som det ska

Jag fick göra ul först i V8 sen i v10 och igen i 12-13.

Sen gjorde jag ett privat mycket senare för att ta reda på kön
    Aha skönt att dom håller koll på en=)

Får se om dom ser något hjärtljud i v 8, då jag "bara gått 7 fulla veckor och två dagar". Tiden går långsamt till de n2 februari;)
    När skulle du göra ul?
  • marianilssoon1
    Nannana skrev 2015-01-22 12:59:06 följande:
    Det rullar på, men känns som tiden går väldigt sakta, haha. Har börjat känna av lite illamående, men inte mer än att jag fungerar som vanligt. Brösten är dock jätteömma och känns dubbelt så stora! Så minns jag inte att det var sist, inte såhär tidigt, haha!

Jag är hemma fortfarande med sonen som blir 2 år imorgon :)

Så det är fullt upp här hemma, och han har nog aldrig varit ned om att mamma varit såhär trött tidigste! Skulle kunna sova hela tiden om det gick
    Mina bröst är också jätteömma. Jag som normalt sover på magen har svårt att sova just nu. Kommer inte iheller ihåg att det kändes såhär förrän man började amma;)
    Hoppas det lättar lite.
  • marianilssoon1
    Bumblebee skrev 2015-01-28 10:05:18 följande:

Jag är idag i 7+4 och ska åka in på vul om bara någon timme och är livrädd för att det inte ska finnas någon hjärtaktivitet. Vet att jag borde tänka positivt men vill bara ventilera här så min stackars make slipper lyssna när jag blir helt stirrig Förvånad

Ska bli spännande och se om det är fler än en då jag tog dubbelkur med Pergotime vilket ökar chansen rätt så mycket. Fast det allra VIKTIGASTE är att den mår bra och frodas där inne.

Vad spännande. Ska på VUL på måndag i v7+3 så hoppas att de kan se hjärtaktiviteten då=)

Vad är pergotime?
  • marianilssoon1
    Fia88 skrev 2015-01-28 10:44:01 följande:

Alltså jag ringde till mvc idag o skrev in mig.

Frågade om jag kunde få göra ett vul runt v8 eller möjligen ul runt v12. Men icke! Jag får minsann vänta tills runt v18!

Blev sur o påtalade att jag haft mola (tumörer i livmodern) och då sa hon att det inte kan hjälpas o att jag isåfall får kontakta en privat. Tycker detta var mycket dåligt.

Går ni hos privat då som får göra så tidigt??

Men gud vad dåligt. Trodde alla som haft druvbörd fick som rutin tidigt VUL.
    Jag har själv haft det men den elaka så gick på celgifter men ska på VUL v7+3. Går till vårdcentral.
    Man vill ju inte vänta till v18 för att se om det är bebis eller ej även om chanserna är minimala att få tillbaka en druvbörd (har inte hjälpt mig när någon påpekat detta).

Svar på tråden BF September 2015 Andra barnet