nihka skrev 2015-01-11 12:31:59 följande:
Nu talar du om något annat och fortfarande inget belägg för ditt påstående
"stor arbetslöshet den består till mesta av okvalificerade invandrare från 3-världen."
Vi har haft två somalier på vad du kallar "arbetsbidrag" på vårt jobb. Båda ersatte ingen och ersattes av ingen. De utgjorde en plusresurs en tid.
Självklart är inte detta ett faktum på alla arbetsplatser, mest på de mer lite oseriösa. Själv jobbade jag på ett företag som togs över av en oseriös afrikansk ägare. Efter två år hade han bytt ut all personal till personal med bidrag från arbetsförmedlingen, när de gick sönder hämtade han bara nya. En av de anställda hade haft bidrag en längre tid, när han inte längre kunde få mer bidrag, så sas denne upp. Men det som var mest skrämmande var att arbetsförmedlingen inte gjorde ett skit, även om vi var på dem och berättade vad som föregick. Inte ens när pressen skrev om det och det kom på mittuppslaget i GP och en rad liknande härvor avslöjades, blev det stopp. Utan det fortsatte istället i en ännu värre takt. Själv pratade jag med journalister och flera högt uppsatta inom Arbetsförmedlingen, även den statliga instans som ligger över arbetsförmedlingen. Journalisterna sa att detta var ett större problem än jag kunde ana och var en boll som kommit i rullning ovanifrån och var svår att stoppa. De ansvariga, bara skyllde ifrån sig och bollade mig till någon annan, men var självklart medvetna om problemet, men det var så staten hade bestämt det hette det. Ingen som ville ta ansvar eller börja ifrågasätta systemet.. Detta då majoriteten av de som har dessa bidrag är invandrare och staten gör allt för att förbättra statisteken för just denna grupp för att göra bilden av den oansvarige invandringen mer positiv och samt få ut en väldigt svår grupp i arbete.
Sedan får alla invandare rätt till fas 3 och andra arbetsbidrag direkt när de söker på arbetsförmedlingen. En svenskfödd måste vänta ett år för att få samma rättighet.
Ni får tro vad ni vill, men jag talar av egen erfarenhet och styrks av vad människor runt mig har upplevt och fått uppleva.