• Molle1981

Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?

Detta är väl de sakerna jag anser det mångkulturella experimentet har medfört i Sverige. Tror nog vi hade haft pizza ändå men, det brukar ofta daltas om att hade vi inte haft denna invandring, så hade vi varken haft Pizza eller Zlatan ;)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?
  • sjuttiofemman
    Molle1981 skrev 2015-01-09 23:23:20 följande:

Tror jag är smartare än du i alla fall, sluta att stämpla 18% av befolkningen som knäppa, då du inte har någon aning om det. Det bevisar bara att det är du som är ganska dum.

Naw. 18%? Sist fick de 13% och om du drömmer ihop en opinionsmätning så får det stå för dig. Och jag syftade på Sd-politiker och partiet som helhet. Inte väljarna.

Har du uppfattningen att Sd-väljare är korkade så varsågod.

Jag menar att de är omdömeslösa som röstar på ett rasistiskt parti.
  • Aniiee
    Anonym (Wtf!?) skrev 2015-01-10 11:20:14 följande:
    Jag vet. Men det är fortfarande ett steg i helt fel riktning. Och det ÄR ett tecken på en sakta men säker islamisering - av oss själva, för oss själva.
    Vet du om att det finns hela 3 (!) butiker i Sverige med alla skyltar (ALLA skyltar) på yiddish? Resten av Sverige blev inte judar för det......

Sen finns det vansinnigt många butiker med alla skyltar på engelska. Trots det så pratar majoriteten svenskar svenska. 

Det finns även en uppsjö butiker med skyltar på franska, spanska, finska, samiska, meänkieli.....

Ändå talar väl i alla fall 10 miljoner människor i världen svenska. Inte världens största grupp, visst, men ändå 10 miljoner är inte fy skam.
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • KillBill
    FiaMedFunkk skrev 2015-01-10 02:15:38 följande:

Det enda bra jag kan se är klassklyftorna. Snart kanske jag med två kandidatexamen kan tjäna mer än en sophämtare.

Har du någon gång reflekterat över varför du med dubbla kandidatexamen inte lyckas tjäna mer än en sopåkare?

Jag känner människor utan kandidatexamen som tjänar mångdubbelt mot en renhållningsarbetare (som är ett mer korrekt yrkestitel).

Jag tycker att det är prestationen som ska avgöra lönenivån, inte att samhällets klassklyftor.

• nihka

En bra sak är att vi har blivit väldigt bra på engelska, men det gäller ju förstås inte alla. Hahahahaha!
  • KillBill
    nihka skrev 2015-01-10 12:57:16 följande:

En bra sak är att vi har blivit väldigt bra på engelska, men det gäller ju förstås inte alla. Hahahahaha!

Ha ha ha, så djädra kul

• JoBa
    Rikard skrev 2015-01-10 10:41:57 följande:

Ska man vara noga så är arabiska ett språk och inte en religion.

Det finns människor som talar arabiska som inte är muslimer.

Det är lite som att påstå att Japan skulle bli kristnat av att man har skyltar på engelska (vilket man har på sina håll).

Eller ännu värre - att alla skulle bli blinda om någon började sätta upp skyltar med punktskrift...
  • Aniiee
    JoBa skrev 2015-01-10 13:39:41 följande:
    Eller ännu värre - att alla skulle bli blinda om någon började sätta upp skyltar med punktskrift...
    ISF är det dags att sluta äta Annas pepparkakor.
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Molle1981
    Sensitiveguy skrev 2015-01-10 01:59:30 följande:

Vi fick lära oss jättelite om både kommunism och nazism. Borde fått lära oss mycket mera om båda, det är ju samma skit och elände.

Precis kan inte mer än att hålla med dig, men andra världskriget och i huvudsak nazismen hade vi väldigt mkt och det har dagens barn också. Vi hade en hel termin om just detta ämne.
  • Molle1981
    Sensitiveguy skrev 2015-01-10 02:02:50 följande:

Nej, men felet ni gör är att ni ställer dagens situation mot begränsad invandring. Som att det inte fanns mellanvägar i politiken. Alla "lösningar" gällandes invandringen är inte automatiskt begränsningar.

Jag säger inte nej till invandring och att hjälpa flyktingar i nöd. Men svensk flykting och integrationspolitik behöver grundlig ransakning och bara genom det, kommer invandringen och asylmissbruket som faktiskt råder i Sverige begränsas av bara det. SD går hårt på då de vet att de ändå inte kommer få igenom det de vill, utan är mer ute efter en kompromiss och det är det som behövs för att resterande partier ska se frågan på allvar, bubblan måste spricka och politiken rannsaka sig själva. Därför röstade jag och säkert de flesta andra som röstade på SD på just SD i valet inte för att vi är idioter eller en sämre människorsyn.
  • Molle1981
    FiaMedFunkk skrev 2015-01-10 02:15:38 följande:

Det enda bra jag kan se är klassklyftorna. Snart kanske jag med två kandidatexamen kan tjäna mer än en sophämtare.

Det blir nog bortsuddat om DÖ håller ihop och V kan styra politiken i 8 år framåt ;)
Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?