• Molle1981

Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?

Detta är väl de sakerna jag anser det mångkulturella experimentet har medfört i Sverige. Tror nog vi hade haft pizza ändå men, det brukar ofta daltas om att hade vi inte haft denna invandring, så hade vi varken haft Pizza eller Zlatan ;)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?
  • Molle1981
    sjuttiofemman skrev 2015-01-09 10:42:25 följande:

Har anmält tråden för övrigt, den är tydligt rasistisk.

Hur är den rasistisk, den är saklig enligt mig, är bara sanningar som är med plus ett alternativ för dem som vill tillägga ngt annat, vilket självklart också är okej.

Så kul att ni meningsmotståndare alltid ska lyfta fram rasistkortet, så fort argumenten tar slut, vilket det ofta gör väldigt snabbt ;)
  • Vlad
    Molle1981 skrev 2015-01-09 20:12:03 följande:
    Du vet väl att våra vanliga pk-politiker vill rensa ut böcker som kritisera kommunismen med va och har sedan många decennier fostrat skolan med en tydlig maxistisk retorik. Och nej jag är ingen landsförrädare, det är det i så fall du och dina likar som är ;)
    Javisst var det något om bokbål i Höör?
  • Molle1981
    Rikard skrev 2015-01-09 15:40:05 följande:

Svarsalternativen är uppenbarligen inte seriösa, så därför förtjänar denna tråd egentligen inte ett seriöst svar, men generös som jag är så kommer det ändå:

Det femtiotalssverige som jag föddes i var sjuhelvetes mycket tråkigare och stelare än det samhälle vi har idag. Allt bra som har skett under de senaste 60 åren är naturligtvis inte invandringens förtjänst, men invandringen har en del av att samhället förändrats och helt enkelt blivit mycket roligare att leva i.

Sedan kan man nämna en lång rad invandrare eller invandrarättlingar som bidragit till det svenska kulturarvet:

Cornelis Vreeswijk var aldrig ens svensk medborgare.

Idas sommarvisa, mfl kända barnvisor är komponerad av en judisk flykting.

Går man igenom dagens artistkatalog är en stor mängd invandrare eller barn till invandrare.

Jag tycker 80-talet är Sveriges bästa tid, det var precis innan mångkulturbygget började. Sedan så finns det klart positiva saker med invandringen med, det ska jag inte sticka under stolen med, men dagens invandring är inget att hurra för precis.
  • Molle1981
    Vlad skrev 2015-01-09 20:16:42 följande:

Javisst var det något om bokbål i Höör?

Jag har läst mkt om sådana händelser. Sedan har skolan haft en tydlig maxistisk fostran sedan 60-70 talet.
  • sjuttiofemman
    Molle1981 skrev 2015-01-09 20:14:37 följande:

Hur är den rasistisk, den är saklig enligt mig, är bara sanningar som är med plus ett alternativ för dem som vill tillägga ngt annat, vilket självklart också är okej.

Så kul att ni meningsmotståndare alltid ska lyfta fram rasistkortet, så fort argumenten tar slut, vilket det ofta gör väldigt snabbt ;)

Jag drar inget kort. Men du kopplar invandringen till en lång rad negativa epitet utan att ha belägg för att det just är invandringens fel. Men det är ju ert starkaste argument till att stänga gränserna så jag är inte förvånad.
  • sjuttiofemman
    Dr Nail skrev 2015-01-09 12:43:19 följande:

Nä, inte förrädare, men när folk blandar svenska med engelska får jag intrycket att de inte är särskilt bra på varken det ena eller det andra språket.

Jodå, enligt Sd iallafall. Han sviker den svenska nationen. Korkat, jag vet. Men ingen har påstått att Sd är smarta.
  • sjuttiofemman
    Molle1981 skrev 2015-01-09 20:12:03 följande:

Du vet väl att våra vanliga pk-politiker vill rensa ut böcker som kritisera kommunismen med va och har sedan många decennier fostrat skolan med en tydlig maxistisk retorik. Och nej jag är ingen landsförrädare, det är det i så fall du och dina likar som är ;)

Källa på det? Och inte avpissat eller fula tider nu utan en trovärdig källa.
  • Klotjohan
    Molle1981 skrev 2015-01-09 20:08:44 följande:
    Allt detta är något Sverige har varit, men där pilen nu pekar rakt åt motsatt riktning. Med en start på slutet av 80-talet i takt med att mångkulturbygget startade. Så att invandringen har byggt Sverige är bara en gammal floskler som borde vart utdöd för länge sedan, men då mainstream media fortfarande ofta hänvisar på det, så är det många som har den uppfattningen tyvärr.
    Du svarar nästan alltid med floskler och konspirationer om pk-media, pk-eliten och vänsterextremister. 
    Sverige var mångkulturellt före 1980-talet. Tror du på fullt allvar att vi aldrig har haft varken invandrare eller influenser från andra kulturer innan???
  • Molle1981
    sjuttiofemman skrev 2015-01-09 21:22:05 följande:
    Källa på det? Och inte avpissat eller fula tider nu utan en trovärdig källa.
    Visst kan du få det. Dock, så kommer jag inte ihåg alla, men googlade fram några till dig här i alla fall och ja, även fria tider och avpixlat har skrivit om detta här med kompletta källor som de oftast har på sina artiklar, när de hänvisa till statistik eller samhällstrender, något som de största mainstream medierna ofta saknar.

http://www.dn.se/debatt/ungdomar-har-obefintlig-kunskap-om-kommunism/
    http://www.expressen.se/debatt/lat-inte-kommunister-ta-makten-over-biblioteken/

Här kan du läsa om en undersökning som gjorts på svenska skolungdomar och deras kunskaper om kommunismen
    http://www.upplysningomkommunismen.se/?page=att_tro_men_inte_veta

Och då jag förväntar mig att du inte råkar klicka så mycket, så delar jag även en pressrelease för samma studie
    http://www.upplysningomkommunismen.se/epost/070509_press/

Det går säkert hitta fler om man söker lite, detta hittade jag på några minuters googlande.
  • Molle1981
    sjuttiofemman skrev 2015-01-09 21:17:51 följande:
    Jag drar inget kort. Men du kopplar invandringen till en lång rad negativa epitet utan att ha belägg för att det just är invandringens fel. Men det är ju ert starkaste argument till att stänga gränserna så jag är inte förvånad.
    Klart det har med invandringen att göra, direkt eller indirekt. Det är inte så svårt att se dessa kopplingar, det klarar ett barn, utan en massa källor. Du måste väl förstå att om man exempelvis sätter 10 nya elever som varken kan svenska eller engelska i en skolklass att den klassen ska få stora problem med undervisningen. Eller att det kommer 500 nya människor till ett litet samhälle på lika många urinvånare, att det kommer bli problem med både jobb och kommunens ekonomi.
    Att arbetslösheten inom en sektor, med redan stor arbestlöshet ökar om man importerar mer arbetslöshet inom samma sektor.

Jag är inte emot invandring i sig, precis som SD inte är, men är emot den oansvarslösa och destruktiva invandring vi har idag, ser inte problemet med er meningsmotståndare som inte kan förstå att vi vill ha en förändring och att ni helt kan ha missat vad som sker runt om oss?
Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?