sjuttiofemman skrev 2015-01-09 21:17:51 följande:
Jag drar inget kort. Men du kopplar invandringen till en lång rad negativa epitet utan att ha belägg för att det just är invandringens fel. Men det är ju ert starkaste argument till att stänga gränserna så jag är inte förvånad.
Klart det har med invandringen att göra, direkt eller indirekt. Det är inte så svårt att se dessa kopplingar, det klarar ett barn, utan en massa källor. Du måste väl förstå att om man exempelvis sätter 10 nya elever som varken kan svenska eller engelska i en skolklass att den klassen ska få stora problem med undervisningen. Eller att det kommer 500 nya människor till ett litet samhälle på lika många urinvånare, att det kommer bli problem med både jobb och kommunens ekonomi.
Att arbetslösheten inom en sektor, med redan stor arbestlöshet ökar om man importerar mer arbetslöshet inom samma sektor.
Jag är inte emot invandring i sig, precis som SD inte är, men är emot den oansvarslösa och destruktiva invandring vi har idag, ser inte problemet med er meningsmotståndare som inte kan förstå att vi vill ha en förändring och att ni helt kan ha missat vad som sker runt om oss?