• Molle1981

Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?

Detta är väl de sakerna jag anser det mångkulturella experimentet har medfört i Sverige. Tror nog vi hade haft pizza ändå men, det brukar ofta daltas om att hade vi inte haft denna invandring, så hade vi varken haft Pizza eller Zlatan ;)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?
  • Molle1981
    Anonym (Same) skrev 2015-01-10 20:14:12 följande:

Som Same måste jag säga, att vi haft det bättre i det land ni kallar Sverige utan alla er invandrare som kallar er svenskar...

Ni samer har redan ert egna ting och är en erkänd minoritet i Sverige förstår inte ditt problem här riktigt? Samerna är en del av detta landet även om ni vill se er som svenskar eller inte.
  • Anonym (Same)

Ni invandrare vara lugna, vi Samer är inga rasister så alla är välkomna att bosätta sig här.
    Vi vill bara att vi får ha vår kultur, våra traditioner och vårt språk ifred, och få utöva allt som hör vår samiska kultur till.
    Precis som vi Samer låter er invandrare göra detsamma, det finns gott om plats för oss alla, i detta glest befolkade landområde.

• Anonym (Bestman)

Det bästa är om den stannar hemma

• KillBill
    Molle1981 skrev 2015-01-10 20:46:52 följande:
    Ni samer har redan ert egna ting och är en erkänd minoritet i Sverige förstår inte ditt problem här riktigt? Samerna är en del av detta landet även om ni vill se er som svenskar eller inte.

Molle1981, jag tror att du är tillräckligt intelligent att förstå var skon klämmer. Problemet är att Sverigedemokrater såsom Björn Söder och Gert här i tråden inte anser att samer (de samer som önskar att vara svenskar) är svenskar. Detta är inget annat än skamligt.

• KillBill
    Rataxes skrev 2015-01-10 20:44:33 följande:
    Ja visst. Utan de bidrag som kommer från oss som kallar oss svenskar... Lycka till med t.ex en rennäring utan bidrag på 200 000 000kr/år

Många av LKAB:s och Vattenfalls anläggningar ligger i samernas tidigare bosättningsområden så frågan är vem som tjänar pengar på vem?

• kenneth768768
    Anonym (Same) skrev 2015-01-10 20:14:12 följande:

Som Same måste jag säga, att vi haft det bättre i det land ni kallar Sverige utan alla er invandrare som kallar er svenskar...

Men kan du inte vara lite självkritisk om er integrationspolitik?

• Anonym (Same)

landsgränser

kenneth768768 skrev 2015-01-11 08:23:40 följande:
    Men kan du inte vara lite självkritisk om er integrationspolitik?

Satir är inte så lätt att göra begripligt i skrift...

Vad jag försöker få folk att förstå, är att rätten att kalla sig svensk, hävda det svenska, bevara svenska traditioner m.m, inte tillhör någon speciell, allra minst SD-folket.
    Sverige idag är ett folk bestående av olika grad av invandrare, och med det i tanke, så har Sverige idag inte mycket som kan kallas svenskt kvar, det mesta har invandringen eller religionerna fört med sig hit.

Vad gäller samerna, så har det alltid varit öppna gränser, eftersom renskötseln kräver stora ytor och ofta/alltid har gått över det som i nutid är våra landsgränser.
    Man skulle helt enkelt kunna säga, att vi historiskt sett gjort vad många invandrare gör idag, begett sig till plater där det går att finna sin försörjning.
  • VPK
    Anonym (Same) skrev 2015-01-11 08:59:03 följande:

landsgränser

Satir är inte så lätt att göra begripligt i skrift...

Vad jag försöker få folk att förstå, är att rätten att kalla sig svensk, hävda det svenska, bevara svenska traditioner m.m, inte tillhör någon speciell, allra minst SD-folket.
    Sverige idag är ett folk bestående av olika grad av invandrare, och med det i tanke, så har Sverige idag inte mycket som kan kallas svenskt kvar, det mesta har invandringen eller religionerna fört med sig hit.

Vad gäller samerna, så har det alltid varit öppna gränser, eftersom renskötseln kräver stora ytor och ofta/alltid har gått över det som i nutid är våra landsgränser.
    Man skulle helt enkelt kunna säga, att vi historiskt sett gjort vad många invandrare gör idag, begett sig till plater där det går att finna sin försörjning.
    Då gäller det ju alla länder? Finns inga fransmän, inga britter etc etc..
Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?