• Molle1981

Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?

Detta är väl de sakerna jag anser det mångkulturella experimentet har medfört i Sverige. Tror nog vi hade haft pizza ändå men, det brukar ofta daltas om att hade vi inte haft denna invandring, så hade vi varken haft Pizza eller Zlatan ;)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?
  • Sensitiveguy
    Molle1981 skrev 2015-01-10 00:25:09 följande:

Bara att kolla länkarna jag postat, är inte så svårt, bara att klicka och läsa.Jag hade själv nästan en obefintlig genomgång av kommunismen under min skoltid och visste heller inte om så mkt om alla grymheter förens senare i livet, när man själv började läsa på.

Vi fick lära oss jättelite om både kommunism och nazism. Borde fått lära oss mycket mera om båda, det är ju samma skit och elände.
  • Sensitiveguy
    Molle1981 skrev 2015-01-10 00:29:11 följande:

Det har jag inte sagt, men det går inte att resonera med vissa av er mest inbitna.

Du kan inte på fullaste allvar tycka att Sveriges invandrarpolitik fungerar tipp topp just nu? Det skrämmer mig väldigt mycket i såfall

Nej, men felet ni gör är att ni ställer dagens situation mot begränsad invandring. Som att det inte fanns mellanvägar i politiken. Alla "lösningar" gällandes invandringen är inte automatiskt begränsningar.
  • Sensitiveguy
    Molle1981 skrev 2015-01-10 00:31:05 följande:

Och vad menar du med det?

En lek med ord.
  • FiaMedFunkk

Det enda bra jag kan se är klassklyftorna. Snart kanske jag med två kandidatexamen kan tjäna mer än en sophämtare.

• Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2015-01-10 02:15:38 följande:

Det enda bra jag kan se är klassklyftorna. Snart kanske jag med två kandidatexamen kan tjäna mer än en sophämtare.

Varför skulle klyftor vara bra?
  • Rikard
    Molle1981 skrev 2015-01-10 00:26:39 följande:
    Sd har inte kallat några folkgrupper för dumma, vart har du fått det ifrån?
    Läs om mitt inlägg och läs rätt.
  • Rikard
    Molle1981 skrev 2015-01-10 00:25:09 följande:
    Bara att kolla länkarna jag postat, är inte så svårt, bara att klicka och läsa.
    Molle1981 skrev 2015-01-09 23:15:01 följande:
    Visst kan du få det. Dock, så kommer jag inte ihåg alla, men googlade fram några till dig här i alla fall och ja, även fria tider och avpixlat har skrivit om detta här med kompletta källor som de oftast har på sina artiklar, när de hänvisa till statistik eller samhällstrender, något som de största mainstream medierna ofta saknar.

http://www.dn.se/debatt/ungdomar-har-obefintlig-kunskap-om-kommunism/
    http://www.expressen.se/debatt/lat-inte-kommunister-ta-makten-over-biblioteken/

Här kan du läsa om en undersökning som gjorts på svenska skolungdomar och deras kunskaper om kommunismen
    http://www.upplysningomkommunismen.se/?page=att_tro_men_inte_veta

Och då jag förväntar mig att du inte råkar klicka så mycket, så delar jag även en pressrelease för samma studie
    http://www.upplysningomkommunismen.se/epost/070509_press/

Det går säkert hitta fler om man söker lite, detta hittade jag på några minuters googlande.
    Jag hade själv nästan en obefintlig genomgång av kommunismen under min skoltid och visste heller inte om så mkt om alla grymheter förens senare i livet, när man själv började läsa på.

Jag vet inte när du gick i skolan. Jag tycker själv att det var för lite information om de tre stora brotten mot mänskligheten under 1900-talet; nazismen, kommunismen och kolonialismen (som ju dock inleddes mycket tidigare). Men jag gick i skolan för mycket länge sedan.

Men det förändrar inte det faktum att det har tagits politiska beslut om att skolungdomar ska informeras om kommunismens brott. Ditt påstående om att "PK-politiker" vill rensa ut böcker om kommunismens brott är och förblir en osanning.

• Rikard
    Anonym (Wtf!?) skrev 2015-01-10 10:34:42 följande:

Svenskar som islamiserar sig själva mer och mer:

www.expressen.se/nyheter/butik-i-dalarna-borjar-med-arabiska-skyltar/

Ska man vara noga så är arabiska ett språk och inte en religion.
    Det finns människor som talar arabiska som inte är muslimer.

Det är lite som att påstå att Japan skulle bli kristnat av att man har skyltar på engelska (vilket man har på sina håll).
  • Anonym (Wtf!?)
    Rikard skrev 2015-01-10 10:41:57 följande:
    Ska man vara noga så är arabiska ett språk och inte en religion.
    Det finns människor som talar arabiska som inte är muslimer.

Det är lite som att påstå att Japan skulle bli kristnat av att man har skyltar på engelska (vilket man har på sina håll).
    Jag vet. Men det är fortfarande ett steg i helt fel riktning. Och det ÄR ett tecken på en sakta men säker islamisering - av oss själva, för oss själva.
Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?