• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • mom2012

Den behöver bara kontakt med slemhinnorna. Jag tog vagiatorer av typ "sup" mina första IVF och den kunde man ta i ändan också, tex vid återföring eller om det va för kladdigt och obehagligt vaginalt.

Lycka till med ruvandet!

• misame89

Hej ! Nån som varit svullen som en boll efter äggplock och insättning ? Allra helst händer det när jag äter nått magen blir super svullen och hård ?? Är på ruvardag 5 nu. Fått grymt mycket finnar senaste två dagarna,stora sånna oxå :O

Går och lägger mig vid 8 på kvällen för är grymt trött..känner någon igen sig efter behandligen ?

• misame89

Måste tillägga att jag får ont i tjejmagen där inne där livmodrn kan tänkas sitta ungefär om jag resee mig upp hastigt lr hostar..inte jätteont men det känns lite sådär obehagligt lite huggande..

• mom2012

Har du koll på din vikt? Tänkte så du inte är överstinulerad. Svårt att ta djupa andetag?

• noctura
    misame89 skrev 2015-03-22 20:53:28 följande:

Hej ! Nån som varit svullen som en boll efter äggplock och insättning ? Allra helst händer det när jag äter nått magen blir super svullen och hård ?? Är på ruvardag 5 nu. Fått grymt mycket finnar senaste två dagarna,stora sånna oxå :O

Går och lägger mig vid 8 på kvällen för är grymt trött..känner någon igen sig efter behandligen ?

Ha koll på vikten. Väg dig gärna varje morgon vid samma tidpunkt. Jag blev svullen om magen, efter plock och insättning. Sen när embryot tog sig så blev allt värre. Jag blev överstimulerad och blev inlagd på sjukhus med vätska i buken.

Men det kan som sagt vara nåt helt annat, så oroa dig inte i onödan :)

• misame89

Har hört om det där men som sagt det är mest när jag ätit som jag svullnar upp och sen blir jag jättegasig..gått upp i vikt har jag sen jag starta behandlingen kanske 4 kg men har ju inte varit den nyttigaste under denna tid så allt e nog inte vätska.men jag kan väga mig idag och sen se efter imorgon och övermorgon om jag går upp mera men känns likadant varje dag inget blir liksom värre..mår inte dåligt alltså huvudvärk feber och illamående vilket är kända tecken på överstimulering oxå

noctura skrev 2015-03-22 21:45:46 följande:

Ha koll på vikten. Väg dig gärna varje morgon vid samma tidpunkt. Jag blev svullen om magen, efter plock och insättning. Sen när embryot tog sig så blev allt värre. Jag blev överstimulerad och blev inlagd på sjukhus med vätska i buken.

Men det kan som sagt vara nåt helt annat, så oroa dig inte i onödan :)

• misame89

Kan man gå till en vanlig gynekolog på SÖS och kolla om det e något på tok då som överstimulering annars ?

• noctura
    misame89 skrev 2015-03-23 08:50:09 följande:

Har hört om det där men som sagt det är mest när jag ätit som jag svullnar upp och sen blir jag jättegasig..gått upp i vikt har jag sen jag starta behandlingen kanske 4 kg men har ju inte varit den nyttigaste under denna tid så allt e nog inte vätska.men jag kan väga mig idag och sen se efter imorgon och övermorgon om jag går upp mera men känns likadant varje dag inget blir liksom värre..mår inte dåligt alltså huvudvärk feber och illamående vilket är kända tecken på överstimulering oxå

Men då är det nog ingen överstimulering. Önskar att ingen behöver uppleva det. Magen jobbar ju långsammare under graviditeten och många blir gasiga i magen., men det skaar aldrig att ha lite extra koll. Hoppas det snart går över för dig. Jag hade inga andra tecken på överstimulering förutom att jag fick magkatarr i samma veva så jag fick hemska magkramper under natten. Men nu är det borta. Men jag märker att magen är trögare än tidigare men gaserna har försvunnit Som jag hade i början.
  • misame89

Hjälp ! Vakna med feber och ont i huvudet förövrigt inge speciella symptom mer än lite ont i magen vid plötsliga rörelser då drar det liksom till i magen men mest ut mot äggstockarna..svullnaden har i stort sett försvunnit och är inte lika gasig och spänd..

• misame89

Känns som att det bara är jag som skriver i den här tråden just nu :p

Skulle haft min "riktiga" mens idag om jag inte hade gjort ivf..lustiga e att jag får precis som jag brukar..lite dålig i magen och molvärk precis som om jag skulle ha den just nu..är inte det märkligt ?? Tror ni kroppen kan memorera saker ?

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari