• misame89

IVF 2015 januari - februari

11#2076CiteraAnmäl

Hej ! En liten fråga som jag hoppas någon vänlig själv kan svara på:)

Inför spermatestet som ska användas hur gjorde ni teasa ni killen dagarna innan alltså lekte utan att han fick utlösning, start stopp metoden? Är der bra att göra så lr blir spermierna dåliga utav det ?

Min kille har för få spermier och efter 2 v avhållsamhet så kom han inte mycket alls vilket kändes såå konstigt..

• misame89

Hej ! Började med gonal-f igår är det någon som vet om det är normalt att det läcker ut en droppe när nålen dras ut trots att man gör enligt beskriving alltså håller in den i 10 sek och drar ut sakta sen ?

• misame89

Hej ! Var på ultraljud idag och allt såg väl bra ut bara att jag var på gränsen till överstimulerad men det var inte så konstigt tyckte läkaren då mitt amh-värde är högt. Jag har mycket ägg och stockarna är fina vilket känns bra :)

Nu till frågan är det någon som haft överstimulering hur gick det för er fick ni ta ägglossningssprutan tidigare än beräknat pga det ? Dom vill ju att jag ska komma tillbaka redan på Fre igen för koll !

• misame89

Det där lät typ läskigt ! Hindrar det graviditeten på något vis alltså insättningen och när embryot ska fastna ? Kommer dina äggstockar gå tillbaka och bli bra igen ?

noctura skrev 2015-03-11 20:43:02 följande:

Jag blev överstimulerad, men jag blev det efter äggplocket. Hade lite vätska vid insättningen. Dock hade jag inte mycket ägg som annars är vanligt vid överstimulering. Låg inne på sjukhus i en vecka och mina äggstockar är fortfarande 3 gånger så stora som normalt. Var på koll idag. Men jag hoppas verkligen du slipper överstimulering. Tydligen blir det värre när embryot fäster. Håll koll på vikten varje dag ifall att du börjar samla på dig vätska. Jag gick upp över 5kg enbart i vätska....phuu...Bra att du ska tillbaka på koll så de ser utvecklingen :) Lycka till!

• misame89

Hej ! Det gick väl inte dåligt men jag måste på ett ytterligare återbesök för att dom vill se att värdena jämnar ut sig för dom hade stigit trots lägre dos. Det känns ruttet att det inte går riktigt som det ska. Är jätteorolig att det ska fortsätta gå uppåt trots att jag nu inte får ta sprutan under 2 dagar inför nästa återbesök :( eller att det kanske blir alldeles för lågt för då avbryter dom försöket :( visst det är inte stor risk att det blir för lågt men chansen finns ändå där och med min tur så dkulle det inte förvåna mig om det hände oss !

noctura skrev 2015-03-12 19:41:35 följande:

Ja inte alls kul. Det är inte många som drabbas av överstimulering men det händer tyvärr för vissa. Det hindrade inte insättningen, men om man är för överstumuletad vid insättningen så sätter de inte in embryot. Om jag inte hade blivit gravid så hade det inte blivit så här illa. Det tar liksom omtag och allt blir värre då embryot fäster. Det händer något med hormonerna. Sen måste jag ta blodförtunnande sprutor varje kväll i 3 veckor till, totalt 7 v. För risken för blodproppar blir väldigt hög då det händer nåt med blodet vid överstimulering. Önskar att ingen behövde uppleva detta. Äggstockarna kommer att gå tillbaka till det normala men det kommer att ta tid. Bara att ha tålamod :)

Hoppas det ser bra ut för dig i morgon! Lycka till :)

• misame89

Hej ! Nu äntligen så fick jag ta ägglossningssprutan igår kväll ! Kändes sååå bra och var lättad på nått vis :)

noctura skrev 2015-03-13 20:06:52 följande:

Förstår att du är orolig, det hade jag också varit. Vi får hålla tummarna på att inte värdera stiger för dig Eller att de blir för låga. Håller mina tummar på att allt går bra för er! Behandlingen i sig är jobbig nog. Styrkekramar

• misame89

Tack så mycket :)

noctura skrev 2015-03-16 14:19:44 följande:

Åhh så skönt! Önskar er all lycka till! :D

• misame89

Hej :)

Gjorde äggplock idag och fick ut 9 st ägg !

Tyckte inte äggplocket gjorde ont alls som vissa skrivit men alla e vi olika :)

Nu väntar vi på svar imorrn ifall något utav äggen blivit befruktade och delat sig som dom ska, ganska nervööst !!

Tråkigt och ledsamt för er som fick missfall :(

Rädslan för att få det finns nog alltid där för många !

Jag hoppas att allt går som det ska nu med allt,att vi går helt i mål !

• misame89

Nu är jag äntligen en ruvare så nu äre bara hoppas hoppas att det fortsätter dela sig som det ska i livmodern :)

Btw är det någon som vet hur högt lutinus ska föras upp ungefär ? Känns ju lite obehagligt när man kommit in en sådär 8-10 cm :O

• misame89

Okej men hur ska jag veta om det blir rätt ? Hur långt in sitter tappen ? Hela grejen kan man ju inte köra in för slidgången e ju inte helt rak utan blir ju en böj uppåt lr vad man ska säga

JK8808 skrev 2015-03-19 18:54:38 följande:

Till mig sa de iallafall att lutinusen ska in så långt in man kan, så den är så nära livmodertappen som möjligt :)

Mycket lättare o få in den långt in med staven än med fingret enligt mig själv iaf :)

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari