IVF 2015 januari - februari
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
Verkar som det blir ett minus för mig med, mensvärk, blodiga flytningar och inget plus. Vi har nog inget i frysen, de hörde aldrig av sig och meddelade hur det gick med de halvskruttiga som de odlade vidare, men jag tolkar det som ett nej. Jag vet inte när nästa försök blir för oss. Vi har en typiskt nog en semesterresa sedan länge inplanerad och betald i maj så den krockar med det här. Tror inte vi hinner innan dess. Jag vet inte om man får ta med sig sprutor på flyget i handbagaget... Sen hinner vi inte innan sommaren och kliniken stänger. så blir väl till hösten. Jag kommer leta upp en ny tråd då, beroende på vilken månad det blir. Skriver jag inget mer så pausar vi till hösten, tack för tips och råd och lycka till alla!
Verkar som det blir ett minus för mig med, mensvärk, blodiga flytningar och inget plus. Vi har nog inget i frysen, de hörde aldrig av sig och meddelade hur det gick med de halvskruttiga som de odlade vidare, men jag tolkar det som ett nej. Jag vet inte när nästa försök blir för oss. Vi har en typiskt nog en semesterresa sedan länge inplanerad och betald i maj så den krockar med det här. Tror inte vi hinner innan dess. Jag vet inte om man får ta med sig sprutor på flyget i handbagaget... Sen hinner vi inte innan sommaren och kliniken stänger. så blir väl till hösten. Jag kommer leta upp en ny tråd då, beroende på vilken månad det blir. Skriver jag inget mer så pausar vi till hösten, tack för tips och råd och lycka till alla!
Beklagar för er som misslyckades denna gång. Kram till er! I can feel u!
Någon som vet hur magsjuka påverkar ivf? Väntar på att min mens ska dyka upp nu i dagarna men har varit kraftig magsjuk i 3 dagar plus feber. Är rädd att jag inte får påbörja behandling denna månad.. Vad tror ni?
Det
Det ska nog inte vara någon fara att börja med sprutorna när man är magsjuk, däremot vill dom ju inte att man ska vara magsjuk vid äggplock/insättning. Krya på dig!
Vad tråkigt att vi är så många som misslyckats med våra ivf:nu :-/ Vi får hoppas på bättre tur nästa gång! Kram på er alla
Hej ! Var på ultraljud idag och allt såg väl bra ut bara att jag var på gränsen till överstimulerad men det var inte så konstigt tyckte läkaren då mitt amh-värde är högt. Jag har mycket ägg och stockarna är fina vilket känns bra :)
Nu till frågan är det någon som haft överstimulering hur gick det för er fick ni ta ägglossningssprutan tidigare än beräknat pga det ? Dom vill ju att jag ska komma tillbaka redan på Fre igen för koll !
Hej ! Var på ultraljud idag och allt såg väl bra ut bara att jag var på gränsen till överstimulerad men det var inte så konstigt tyckte läkaren då mitt amh-värde är högt. Jag har mycket ägg och stockarna är fina vilket känns bra :)
Nu till frågan är det någon som haft överstimulering hur gick det för er fick ni ta ägglossningssprutan tidigare än beräknat pga det ? Dom vill ju att jag ska komma tillbaka redan på Fre igen för koll !
Jag flög med mina sprutor på semestern! Inga problem. Intyg från kliniken och sen gav jag dem till kabinpersonal som la dem i kyla. På hotellet fanns det liten minibar. Funkade kanon.
Lycka till :)
Det där lät typ läskigt ! Hindrar det graviditeten på något vis alltså insättningen och när embryot ska fastna ? Kommer dina äggstockar gå tillbaka och bli bra igen ?
Jag blev överstimulerad, men jag blev det efter äggplocket. Hade lite vätska vid insättningen. Dock hade jag inte mycket ägg som annars är vanligt vid överstimulering. Låg inne på sjukhus i en vecka och mina äggstockar är fortfarande 3 gånger så stora som normalt. Var på koll idag. Men jag hoppas verkligen du slipper överstimulering. Tydligen blir det värre när embryot fäster. Håll koll på vikten varje dag ifall att du börjar samla på dig vätska. Jag gick upp över 5kg enbart i vätska....phuu...Bra att du ska tillbaka på koll så de ser utvecklingen :) Lycka till!
Det där lät typ läskigt ! Hindrar det graviditeten på något vis alltså insättningen och när embryot ska fastna ? Kommer dina äggstockar gå tillbaka och bli bra igen ?