• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • sanla

Usch...blödde lite imorse efter lutinusinsättning.
    Har blött lite till på eftermiddagen. Kommer och går..

Är "bara" på ruvardag 10, kan man få mens redan då?
    På lördag är det 14 dagar sedan äggplock (brukar ha lutefas på 14 dagar). PÅ måndag är det min egentliga BIM.

Åh, hoppas det slutar NU.

• Linda8110

De två första återföringarna fick jag mens på dag 11 respektive dag 9. Men då var min lutealfas ur fas pga alla hormoner. Den sista gången (nu när jag fick tidigt missfall) så var fasen återställd igen och mensen kom på dag 14.

• väntar2015

Var in på äggplock idag, ont gjorde det men dem var snabba att fylla på med smärtlindring så det gick över förväntan ändå :) 5 ägg fick dem ut så nu håller jag alla mina tummar å tår för att det blir för att det är ett bra samtal jag får från kliniken imorn!

En stor kram till alla er därute!

• sanla
    Linda8110 skrev 2015-03-05 18:59:00 följande:

De två första återföringarna fick jag mens på dag 11 respektive dag 9. Men då var min lutealfas ur fas pga alla hormoner. Den sista gången (nu när jag fick tidigt missfall) så var fasen återställd igen och mensen kom på dag 14.

Tack. Linda 8110. Ringde kliniken nu och de sa att man kunde få nu, inget ovanligt.
    Känns som mens nu, men jag skulle ändå testa och ringa kliniken på testdag på onsdag. Ovanliga fall med mens och graviditet har ju förekommit...men inte för att jag räknar med något sådant nu.

Första IVF för vår del, och blev något konstigt i behandlingen (den korta), många mogna blåsor men många tomma vid äggplock varav 1 med toppkvalitet med 50/50% som inte gick nu. Och den andra gick inte att frysa sen.

Efter onsdag bestämt en ny behandling för mig..så får se om det blir en annan variant av kort eller en lång. 
    Jag är av typen många äggblåsor och risk för överstimulering.

Lycka till väntar 2015 med och att det blir fina befruktade ägg!
    och alla ni andra..
  • Flaxkatten

Kunde inte hålla mig från att tjuvtesta idag, känner mig så himla gravid liksom - och det var positivt!!!! Halleluja! Nu börjar ju bara grubblet hur stor risken är att det lossnar... Hur många av er har fått positivt för att sen få missfall? När har det hänt isåfall? Eftersom jag har två embryon insatta, kan ett lossna och det andra klara sig?

• Kakan1976
    Flaxkatten skrev 2015-03-07 10:42:28 följande:

Kunde inte hålla mig från att tjuvtesta idag, känner mig så himla gravid liksom - och det var positivt!!!! Halleluja! Nu börjar ju bara grubblet hur stor risken är att det lossnar... Hur många av er har fått positivt för att sen få missfall? När har det hänt isåfall? Eftersom jag har två embryon insatta, kan ett lossna och det andra klara sig?

Grattis!

Jag fick missfall efter mitt första plus, i sjätte veckan.

Jag har hört att ett kan klara sig men vet inte så mkt mer dessvärre, försökte googla men hittade inte mkt. Hade också fått tillbaka två embryon.

Är gravid nu igen och är i vecka sju. Hoppas på bättre lycka den här gången.

Lycka till!
  • Lisa 236

Hej på er tänkte bara berätta uppföljning av mitt förra inlägg gör alltså min 14 insättning och varit gravid 10 ggr förrut utan att det blivit barn och så dök detta upp på Rd 6

Får bara hoppas denna håller i sig denna gång..... Så glad
  • Kakan1976
    Lisa 236 skrev 2015-03-07 11:41:44 följande:

Hej på er tänkte bara berätta uppföljning av mitt förra inlägg gör alltså min 14 insättning och varit gravid 10 ggr förrut utan att det blivit barn och så dök detta upp på Rd 6

Får bara hoppas denna håller i sig denna gång..... Så glad smile1.gif
    Håller tummarna!
  • sanla

Känns så tungt med misslyckat försök, även om vi bara är på första.

Hur håller man upp hoppet?

Sist jag såg ett plus var för snart två år sedan men blev ett X av det.

Grattis till er som lyckats!

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari