• väntar2015

IVF 2015 januari - februari

Hej!

Jag är helt ny här på familjeliv och hoppar gärna in här :)

Jag och min sambo har aktivt försökt skaffa barn i över 2,5 år, med resultat av ett missfall för 1,5 år sen. Sen dess har det varit stiltje och en ständig besvikelse varje månad... fertilitetsutredningen som vi startade i våras visar inga fel men nu i januari ska vi äntligen till IVF kliniken för första gången! Nog är man lite nervös... men det känns skönt att allt äntligen drar igång :)

• väntar2015

NAMN & ÅLDER:

Happyland: 38 år

Meligna: 28 år

Kakan1976: 38 år

Akelois: 29 år

Sandi: 36 år

maka011: 29 år

Happyhappy:28 år

Fröken Smilla: 33 år

Flinilinis: 25 år

Heystella: 24 år

Josefinehej: 24 år

Lisodan:

Linda8110:

Utflykt i verkligheten: 36 år

Jenjoh5: 37 år

Väntar2015: 28 år

FÖRSÖKSNUMMER:

Happyland: 1

Meligna: 1

Kakan1976: 6 (4 ET, 1 FET, missfall efter ET 3 i vecka 6)

Akelois: 1

Sandi: 2 (1 IVF, 3 FET)

maka011: 2 (första avbröts)

Happyhappy: 1

Fröken Smilla: 1

Flinilinis: 2 (första avbröts)

Heystella: 2 (1 IVF missfall v. 5

Josefinehej: 1

Lisodan: 2 (1 MA)

Linda8110: 2 (1 FET)

Utflykt i verkligheten: 1

Jenjoh5: 2 (Första ET blev gravid, nu andra IVF, första för syskonförsök)

väntar2015: 1

SPRAYSTART:

Sandi: 31/12

Happyland: 30/12

Akelois: 5/1

Josefinehej: 14/1

SPRUTSTART:

Sandi: 20/1

Meligna: 12/1

Kakan1976: v. 4

Akelois: 22/1

maka011: 14/1

Happyhappy: 15/1

Fröken Smilla: 2/1

Flinilinis: 14/1

Jenjoh5: 28/1, nedreglering med sprutor

ÄP:

Happyland: v. 5

Meligna: v 5

Akelois: v 6

Fröken Smilla: 16/1

FET:

Heystella: v. 6

ET:

Fröken Smilla: 21/1

TD:

KLINIK:

Happyland: Sahlgrenska

Meligna: Sahlgrenska

Kakan1976: Nordic IVF Gbg

Akelois: Falun

Sandi: Huddinge fertilitetscentrum

maka011: Carlanderska

Happyhappy: carl von linne uppsala

Fröken Smilla: RMC Malmö

Flinilinis: Falun

Heystella: Nordic IVF Gbg

Josefinehej: Huddinge fertilitetscentrum

Lisodan: Sahlgrenska

Utflykt i verkligheten: Carlanderska

Jenjoh5: Nordic IVF Malmö

väntar2015: Falun

RUVARE:

Lisodan: Testdag 31/1

GRAVIDA:

• väntar2015

Oj, jisses vad utdraget det blev! Bara för att jag sitter med mobilen? Såg ju bra ut när jag skrev... :) någon som sitter vid en dator och har tid o lust får gärna redigera :)

• väntar2015

Hej alla fina därute!

Har varit på första mötet nu och ska börja med sprutor nästa mens som borde bli runt den 20-21 feb.

Hur har ni som jobbar gjort med ledighet när ni med kort varsel måste åka in för blodprov, vul, äp och allt vad som komma skall, jag antar att jag måste berätta för chefen vad vi har på gång, men känns tråkigt att behöva sjukskriva sig och få karensdag om jag skulle jobba dem dagarna. Så klart är det ju alla gånger värt det men funderar hur ni löst det :)

• väntar2015

Gweny: vad spännande att vi kommer vara lite i fas :) tror aldrig jag har väntat så här på mensen, känns som om tiden står stilla..

Tack för alla svar om hur ni gjort med besöken. Det lutar iaf åt att berätta för chefen, få se vad hon tycker är bästa lösningen. Har tyvärr inte möjlighet till komp och en vikarie måste in i mitt ställe om jag blir borta, så är väl schysstas mot alla att iaf försöka lägga upp nån slags plan :)

Lycka till allihop vilken fas ni nu befinner er i!

• väntar2015

Bra med alla tips man får här, som man inte blir upplyst om på kliniken, bl a om risifruttin som uppstår efter lutinus ;)

Jag har förhoppningsvis "bara" 1,5 vecka kvar till sprutstart, jag blev lite osäker om tidpunkten på kvällen, jag tänkte jag skulle försöka ta den vid 21.45 för det passar mig bäst iom jobb å så, eller måste man ta den tidigare på kvällen? Nån som vet om tiden på kvällen spelar nån roll?

En stor kram till alla som kämpar därute!

• väntar2015
    Heystella skrev 2015-02-11 08:59:16 följande:

Plussade idag på ruvardag 7! :) Fick tillbaka en 6-dagars blasto. Så otroligt glad nu!

Grattis, vilken känsla! :) och tack för svar ni andra om sprutan, då blir det 21.45 :)
  • väntar2015
    Flaxkatten skrev 2015-02-12 10:58:51 följande:

Hej tjejer!

Vilken magnifik tråd! Har slösat hela förmiddagen på er

Jag ska starta med sprutor ikväll och vill gärna vara med här om jag får!

Är det någon mer som är så tidigt i processen som jag? Jag går på Sophiahemmet och jag är 40år.

Jag fryste in ägg på Nordic IVF i Gbg för några år sedan då jag var lylämnad och hade panik, nu har jag ny karl och så bra AMH att läkaren vill ta ut nya ägg. Därför vet jag ju lite om hur det känns med själva stimuleringen och utplocket, men inte att göra det tillsammans och att hoppas på att det ska bli något. Det känns som om jag aldrig kommer att palla nervositeten fram till testdagen...

välkommen hit! :) Jag är glad att jag hängt med tråden från början, är mååånga sidor att läsa nu. Du ligger ca 1,5 vecka före mig i processen, jag har beräknad mens 21 feb och kommer börja med första sprutan där i krokarna. Hade precis haft min mens när vi var på första mötet på ivf kliniken, så det har varit en låång månad nu i väntan på nästa, men snart så :)

Hoppas allt går bra för dig!
  • väntar2015

Glömde fråga en sak när jag pratade med sköterskan nyss, men förhoppningsvis är det nån här inne som vet :)

Jag ska ta ägglossningssprutan imorn, hur är det med sex nu innan äggplock? Har för mig att jag läst att mannen ska ha utlösning senast då jag tar sista sprutan, kan det stämma?

• väntar2015

Var in på äggplock idag, ont gjorde det men dem var snabba att fylla på med smärtlindring så det gick över förväntan ändå :) 5 ägg fick dem ut så nu håller jag alla mina tummar å tår för att det blir för att det är ett bra samtal jag får från kliniken imorn!

En stor kram till alla er därute!

• väntar2015
    Velveteen skrev 2015-03-27 07:39:39 följande:

Hej på er igen! Jag se att ni kämpar på med era behandlingar eller misslyckade behandlingar och jag hoppas att ni som behöver orkar ta nya tag. Jag ska börja nästa behandling (sprutorna) trots att vi är på resa en vecka i maj. Jag hoppas att jag inte svullnar upp mer än förra gången. Nu tänkte jag att kroppen skulle ta en paus och det kändes bra de första dagarna nu när jag har ägglossning, men sen fick jag mycket mer ont i livmodern än vad jag brukar ha. Undrar om det beror på allt kroppen utsatts för. Är molande värk, någon som känt samma efter misslyckad ivf?

Hej!

Hoppas att det går bra för er och dessutom när ni ska ut och resa! kommer behandlingen pågå under eran resa? Löser det sig bra med att ta med sprutor å så? Jag har första ägglossningen på intågande efter våran misslyckade ivf, få se om kroppen reagerar på nå annorlunda vis!
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari