• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • Lisa 236

Tack gick bra idag ett Toppen embryo återfört. Nu bara den långa långa väntan.

• Petris

Va härligt! Nu håller vi tummarna för dig. :)

Lisa 236 skrev 2015-03-01 17:41:41 följande:

Tack gick bra idag ett Toppen embryo återfört. Nu bara den långa långa väntan.

• misame89

11#2076CiteraAnmäl

Hej ! En liten fråga som jag hoppas någon vänlig själv kan svara på:)

Inför spermatestet som ska användas hur gjorde ni teasa ni killen dagarna innan alltså lekte utan att han fick utlösning, start stopp metoden? Är der bra att göra så lr blir spermierna dåliga utav det ?

Min kille har för få spermier och efter 2 v avhållsamhet så kom han inte mycket alls vilket kändes såå konstigt..

• Lisa 236
    Petris skrev 2015-03-01 18:20:35 följande:
    Va härligt! Nu håller vi tummarna för dig. :)
    Tack det behövs
  • Petris

Ägglossningsprutan tagen! Vilket meck d va med pregnyl sprutan.. Otrivelll va mkt lättare att förstå sig på. Nu börjar man bli lite nervös för äggplocket på tisdsg!

• Linda8110
    Lisa 236 skrev 2015-03-01 17:40:47 följande:
    Hej å tack... smile1.gif ja jag får prednisolon, intralipiddropp och trombyl och vanlig crinone... så en hel del alltså smile1.gif )
    Åh vad bra! Hur funkar det där med intralipiderna? Jag är sugen på att testa, men hur påverkar det din kropp? Mår du dåligt av det? Hur, när och var tar du det?
  • Lisa 236
    Linda8110 skrev 2015-03-02 06:32:42 följande:
    Åh vad bra! Hur funkar det där med intralipiderna? Jag är sugen på att testa, men hur påverkar det din kropp? Mår du dåligt av det? Hur, när och var tar du det?
    Hej igen  Nja man känner inte så mycket av dom igentligen.
    Jag får lite frossa av dom samma kväll som jag fått dom inget annat.

Dock är de svåra att få utskrivna desutom måste man få någon som ger det i och med att det är dropp med kontroller mm. och det är dyrt.
    Själva medicinen kostar bara drygt 100 på gång (det går inte på högkostnadskortet) Men de som ger droppet sen tar 1500kr per gång. och man ska ha en massa. Man börjar första 2 veckor innan insättning sedan runt samma dag du återför sedan var tredje vecka minst till vecka 20 om inte längre. så blir en del pengar.

Bor i Linköping och hittat en läkare som ställer sig bakom detta men hon tar inte nya patienter just nu. Och de som adminestrerar själva droppet är Cordinator i Linköping men de kräver en läkare som står bakom det hela.
  • väntar2015

Glömde fråga en sak när jag pratade med sköterskan nyss, men förhoppningsvis är det nån här inne som vet :)

Jag ska ta ägglossningssprutan imorn, hur är det med sex nu innan äggplock? Har för mig att jag läst att mannen ska ha utlösning senast då jag tar sista sprutan, kan det stämma?

• Fröken Smilla
    väntar2015 skrev 2015-03-02 14:58:33 följande:

Glömde fråga en sak när jag pratade med sköterskan nyss, men förhoppningsvis är det nån här inne som vet :)

Jag ska ta ägglossningssprutan imorn, hur är det med sex nu innan äggplock? Har för mig att jag läst att mannen ska ha utlösning senast då jag tar sista sprutan, kan det stämma?

Ja, så sa de på RMC till oss iaf
  • Sindyrella1983
    väntar2015 skrev 2015-03-02 14:58:33 följande:

Dom sa till oss att han ska ha en utlösning, men var väldigt tydliga med att han inte fick komma i mig. 
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari