IVF 2015 januari - februari
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
Ah, världens läääängsta förmiddag i väntan på besked hur det gått med våra två ägg. Vilket blev avsevärt mindre än väntat från äggplocken (2 av ca 15 äggblåsor)
Men, har fått precis insatt ett toppkvalitetägg! Min läkare sa att chansen var nu 50%.
Men vi är också så glada att det blev något tillbaka över huvudtaget. Det andra kanske blir frys...vi får se.
Testdag 11/3..
Nu ska vi andas ut ikväll....puh...
Så kanske man blir nervös igen om 2 v sisådär.
Härligt att se att så många här plussar! Och styrkekram till er andra..
Härligt sanla. Ibland är det inte kvantitet som gäller!! Men klart det är svårt att inte jämföra sig själv med andra/statistik! Hoppas ni också får ett till frysen!
Härligt sanla. Ibland är det inte kvantitet som gäller!! Men klart det är svårt att inte jämföra sig själv med andra/statistik! Hoppas ni också får ett till frysen!
Ska ta Ovitrelle nu 20:30 men slår mig att jag inte vet om den ska tas på samma ställe som jag tagit Puregon ( under navelnområdet) Men så måste det väl vara?! Eller vad säger ni som tagit den? I bruksanvisningen står att man ska ta den där sköterskan har berättat men det har jag missat att anteckna i så fall. Hoppas nån hinner svara!!
Ska ta Ovitrelle nu 20:30 men slår mig att jag inte vet om den ska tas på samma ställe som jag tagit Puregon ( under navelnområdet) Men så måste det väl vara?! Eller vad säger ni som tagit den? I bruksanvisningen står att man ska ta den där sköterskan har berättat men det har jag missat att anteckna i så fall. Hoppas nån hinner svara!!
Otrivelle är samma spruta som gonal-f om du tagit in, bästa sprutan enligt mig :)
Jag tog den på samma ställe som de andra sprutorna, typ under naveln. Blev också lite konfunderad när jag läste bruksanvisningen, har för mig det stod något om att man skulle ta den i låret
Hej
Jag plussade i fredags men undrar vilken vecka jag är i?
Gjorde ägguttag mån 2/2 och återföring den 4/2, räknar man från senaste mens? Enligt en sådan där graviditetsapp så skulle jag vara i v 5+1 alltså graviditetsvecka 6 men det känns för 'mycket'. En djungel detta haha
Hej
Jag plussade i fredags men undrar vilken vecka jag är i?
Gjorde ägguttag mån 2/2 och återföring den 4/2, räknar man från senaste mens? Enligt en sådan där graviditetsapp så skulle jag vara i v 5+1 alltså graviditetsvecka 6 men det känns för 'mycket'. En djungel detta haha
Tack för svar!
Och lycka till alla i tråden, tittar till er då och då ;)