• Mollan79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min sambo ska göra IVF i januari, gjorde ett försök med långa programmet i oktober men blåsorna blev för få o små :(

Ska prova det korta programmet denna gång. Sprutorna är inget att oroa sig för :)

• Mollan79

Hej tjejer

Jag har ju provat på långa protokollet med dåligt resultat så de sa till oss att avbryta på 5:e sprutdagen pga för få och små blåsor. Nu ska vi prova det korta i januari men när man läser runt så verkar det ju som att det långa är bättre för att få fler blåsor.. Blir inte klok på detta. Är det nån med erfarenheter om detta som vill dela med sig? Kram på er alla kämpar!

• Mollan79

Hej

Spännande med nya som livar upp tråden, välkomna!

Själv går jag och väntar på mensen för att dra igång med kort protokoll. Är rädd att mensen ska komma under helgen då jag förstått det som att man ska ringa in o få ett vul och sen börja med sprutorna 2:a dagen. Måtte mensen vänta till på sön iaf :/

• Mollan79

Akelois:

Vi gör IVF:en i Örebro med hjälp av Charlottakliniken i Karlstad. Jag är 35 och har barn sen förut men det har inte min sambo.

Vi påbörjade 1:a försöker m långa protokollet i okt men fick avbryta en vecka in med sprutorna pga dåligt resultat. Nu går jag och väntar på mensen men hoppas kroppen samarbetar så den inte kommer under helgen. Vi ska nu prova kort protokoll.

Håller tummarna för oss alla i tråden att vi ska lyckas! Kram

• Mollan79

Akelois:

Som jag förstått det med korta protokollet så ska man börja med sprutor 2:a mensdagen. Men jag ska ringa när jag får mens så ska de göra ett vul och sen få klartecken från Örebro att få börja. Mycket som ska klaffa och i mina mörkare stunder känns det som att nåt ska krångla.

• Mollan79

Nej jag har inte sprutor hemma. De har tyvärr varit dåliga med information sen juluppehållet och tyvärr har de inte öppet på helgerna :(

Men nu har jag i varje fall tjötat till mig ett möte på måndag..

• Mollan79

Hej

Jag har hittills tagit 4 st menopur sprutor men känner ingenting.. Är det normalt?

• Mollan79

noctura:

Tack för svar :)

Jag gjorde ju det långa protokollet med gonal-f i okt som de avbröt pga för små & få blåsor. Då kände jag mig svullen men nu känner jag ingenting. Så rädd att de ska avbryta igen, jag kommer kanske aldrig så långt som äggplock ens :(

• Mollan79

Hej tjejer

Jag brukar läsa i eran tråd ibland. Eftersom ni verkar vara aktiva och kunniga så vill jag fråga en sak. Hur länge tar ni Lutinus?

Jag fick ett 2-dagars tillbaka i onsdags och har bara Lutinus 3ggr/dag i en vecka. De flesta verkar ha längre än så.. Kram kram

• Mollan79

Tack för svar!

Jag har skickat ett mail till dom och frågat, får hoppas att de ringer mig imorgon. Jag har testdag 20/2, min 1:a ivf så man vet ju inte riktigt hur det ska va i denna process.

Lycka till allihop!

• Mollan79

Hej på er

Tänkte bara uppdatera lite. Korta protokollet med högre dos funkade bättre på mig, 10 ägg varav fyra befruktade. Ett 2-dagars ruvar jag på sen ons 4/2. Börjar tappa hoppet lite bara då jag har mensvärk o molvärk mest hela tiden :(

Fick först bara Lutinus för en v utskrivet men efter ett samtal till kliniken så fick jag mer så det räcker fram till testdag 20/2.

Kram till er alla som kämpar <3

• Mollan79

Hej

Jag plussade i fredags men undrar vilken vecka jag är i?

Gjorde ägguttag mån 2/2 och återföring den 4/2, räknar man från senaste mens? Enligt en sådan där graviditetsapp så skulle jag vara i v 5+1 alltså graviditetsvecka 6 men det känns för 'mycket'. En djungel detta haha

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari