IVF 2015 januari - februari
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
Hej alla!
Har läst eran tråd ett tag och tänkte jag skulle hoppa in om jag får? Verkar vara mycket aktivitet här inne vilket är kul :)
Jag och min sambo har kört korta protokollet på RMC Linköping (första IVF:en). Fick inga ägg till frysen vilket resulterade i ett mindre sammanbrott men nu är jag på ruvardag 11 och testade nyss svagt, svagt plus, precis som josefinehej och Kingston. Går knappt fånga det på bild haha...men jag ser det med ögonen så att säga ;)
Har haft ömma bröst, molvärk och svullen mage sedan återförandet men kopplar samman alla de symtomen med Lutinset. De senaste två dagarna har jag haft mer molvärk och inatt vaknade jag av att jag hade ont. Typ mensvärk :/ Skulle haft mens igår men den kom inte, och inte idag heller (än så länge). Man blir ju tokig.
Ska testa i morgon igen för att se om det är starkare. Har kört på RFSU:s "testa ofta"-test som är en liten sticka. Vilka test har ni kört med?
Livrädd för att mensen är på G....
Kram till er!
Både testet från igår (det vänstra) och idag syns ju tydligare nu, men det kanske man inte ska titta på eftersom man inte "ska läsa av efter mer än 30 minuter"??!
Vad tror ni? Är plus alltid ett plus?
Både testet från igår (det vänstra) och idag syns ju tydligare nu, men det kanske man inte ska titta på eftersom man inte "ska läsa av efter mer än 30 minuter"??!
Ja vad kul! Jag fick också svagt positivt på RD11 idag :) fick inte heller något till frysen så att jag fick plus nu känns helt sjukt. Jag fick ett test med mig från kliniken men ska köpa clearblue i veckan. Att se streck gör ju än knäpp? Jämföra/analysera... Ska försöööka undvika det. Och tänka att ett plus är ett plus tills motsatsen är bevisad :) jag är också livrädd för mensen eftersom jag haft 2 missfall så jag hoppas att det går bra denna gång, även för dig :) kram och välkommen hit!
Hej alla!
Har läst eran tråd ett tag och tänkte jag skulle hoppa in om jag får? Verkar vara mycket aktivitet här inne vilket är kul :)
Jag och min sambo har kört korta protokollet på RMC Linköping (första IVF:en). Fick inga ägg till frysen vilket resulterade i ett mindre sammanbrott men nu är jag på ruvardag 11 och testade nyss svagt, svagt plus, precis som josefinehej och Kingston. Går knappt fånga det på bild haha...men jag ser det med ögonen så att säga ;)
Har haft ömma bröst, molvärk och svullen mage sedan återförandet men kopplar samman alla de symtomen med Lutinset. De senaste två dagarna har jag haft mer molvärk och inatt vaknade jag av att jag hade ont. Typ mensvärk :/ Skulle haft mens igår men den kom inte, och inte idag heller (än så länge). Man blir ju tokig.
Ska testa i morgon igen för att se om det är starkare. Har kört på RFSU:s "testa ofta"-test som är en liten sticka. Vilka test har ni kört med?
Livrädd för att mensen är på G....
Kram till er!
Tack :) Vi är ju helt i fas då, josefinehej! Har du några symtom?
Ni som plussat får gärna haka på här:
www.familjeliv.se/forum/thread/74871579-vi-som-ar-gravida-efter-ivf-i-januarifebruari-2015
Känner ingenting :) bara lite molande ibland. Haft ömma bröst men de försvann på RD8.känns konstigt att ha fått plus utan att känna något men de är bra inbillar jag mig :) jag har mer symtom när jag inte är gravid än när jag är det.. Hoppas de går bra för oss båda! Hur mår och känner du nu?
Tack :) Vi är ju helt i fas då, josefinehej! Har du några symtom?
Grattis till era pluss allihop! Ett pluss är ett pluss! Ungefär så svaga var mina streck också först. Rd 9 och rd 10, de två ggr jag plussat. Testa varannan dag så ska de bli starkare. Grattis igen!!