• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • Velveteen

Jag undrar en sak dom jag glömt fråga kliniken om... När man tar sprutorna så äggen växer till sig, kan de hinna spricka av sig själv när tiden är inne för den naturliga ägglossningen? Jag menar, då finns det ju inga ägg kvar att ta ut vid äggplock. Nån som frågat sin klinik om detta? Jag har ÄP på onsdag men har redan segt sekret så min naturliga ägglossning borde vara innan onsdag. Jag vill ju inte att äggen ska lossna av sig själv innan onsdag... Eller motverkar Orgalutransprutan detta så effektivt, den ska ju bromsa förloppet så mognaden blir bra?

• Velveteen

Jag undrar en sak dom jag glömt fråga kliniken om... När man tar sprutorna så äggen växer till sig, kan de hinna spricka av sig själv när tiden är inne för den naturliga ägglossningen? Jag menar, då finns det ju inga ägg kvar att ta ut vid äggplock. Nån som frågat sin klinik om detta? Jag har ÄP på onsdag men har redan segt sekret så min naturliga ägglossning borde vara innan onsdag. Jag vill ju inte att äggen ska lossna av sig själv innan onsdag... Eller motverkar Orgalutransprutan detta så effektivt, den ska ju bromsa förloppet så mognaden blir bra?

• Kingston
    Elliie84 skrev 2015-02-22 19:33:48 följande:
    Tack så hemskt mycket :) Har overklighetskänsla och tror inte på det riktigt. Hur känns det för dig?
    Jag lever nog fortfarande i någon slags förnekelse... Att det liksom inte har hänt mig! Jag är glad men ändå inte på något konstigt vis... Antagligen för att man inte vågar tro?

Jag känner inte ett skvatt! Men jag tar det också som positivt precis som Josefinehej.

Jag har haft tusen symptom de gånger jag inte vart gravid, och med ett utomkveds i bagaget, så känns det bara bra att inte känna något alls. För känningar är för mig = dåligt :S
  • lisodan
    Velveteen skrev 2015-02-22 23:43:01 följande:

Jag frågade samma sak för jag hade så väldigt mycket äl sekret dagarna innan äggplock. Men de sa att det behövde jag inte oroa mig för. Men bättre om du frågar kliniken om du är orolig, för jag vet inte om det KAN hända. Vet bara att de sa att det är vanligt med mycket äl sekret innan äggplock och att jag inte skulle oroa mig.
  • Kingston
    lisodan skrev 2015-02-23 00:39:33 följande:
    Jag frågade samma sak för jag hade så väldigt mycket äl sekret dagarna innan äggplock. Men de sa att det behövde jag inte oroa mig för. Men bättre om du frågar kliniken om du är orolig, för jag vet inte om det KAN hända. Vet bara att de sa att det är vanligt med mycket äl sekret innan äggplock och att jag inte skulle oroa mig.
    En vän till mig råkade tyvärr ut för detta... Äggen på höger äggstock hade redan släppt när det var dags för äggplock.

Men det är väl som med allt annat i den här svängen? Alla är olika och resultaten blir olika varje gång.
  • Josefinehej
    Kingston skrev 2015-02-22 23:47:55 följande:
    Jag lever nog fortfarande i någon slags förnekelse... Att det liksom inte har hänt mig! Jag är glad men ändå inte på något konstigt vis... Antagligen för att man inte vågar tro?

Jag känner inte ett skvatt! Men jag tar det också som positivt precis som Josefinehej.

Jag har haft tusen symptom de gånger jag inte vart gravid, och med ett utomkveds i bagaget, så känns det bara bra att inte känna något alls. För känningar är för mig = dåligt :S
    det där låter precis som mig! :) Kan inte fatta att det finns en chans att det är vår tur nu? känns så konstigt.. men är såklart glad men har inte förstått än.
    Hade också utomkveds för 3 år sen! 
  • Sandi

Oj här händer det saker! Grattis till alla plus.
    En fråga till er som har gjort fler IVF. Hur länge bör man vänta efter ett misslyckat IVF innan man börjar med nästa?

• Flaxkatten
    Kingston skrev 2015-02-23 04:06:38 följande:
    En vän till mig råkade tyvärr ut för detta... Äggen på höger äggstock hade redan släppt när det var dags för äggplock.

Men det är väl som med allt annat i den här svängen? Alla är olika och resultaten blir olika varje gång.
    Jag tror inte du behöver oroa dig för det. Orgalutranet ska ju se till att de stannar kvar, sen släpper Ovitrellen lös dem. Jag tog ut mina ägg idag och var orolig för just detsamma. Jag hade också jättemycket slemflytningar, men det skapas tydligen av allt östrogen som man får i purugon/gonal.

Jag fick ut 17 ägg och känner mig superstolt och nöjd och ska äta en bakelse nu!!!
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari