Velveteen skrev 2015-02-25 17:38:04 följande:
Gjorde ÄP idag, de hittade 5 ägg, flera äggblåsor hade inte växt till sig och nu efteråt är jag irriterad att jag inte i frågasatte det ultraljud som kliniken hoppade över. För då tänker jag att man skulle sett att många blåsor inte var klara ännu. Men när man ligger där och har ont och har fått morfin då är man ju tyvärr inte så snabbtänkt och kritiserande... Fick i och för sig bara en morfinspruta, trodde de skulle ge 1-2 till när de såg att jag hade ont, för de sa att 3 sprutor var normalt, men eftersom jag inte sa något så fick jag inget mer. Gick ju att stå ut med smärtan men jag undrar varför det ska vara så glorifierande att inte ta medicin, klart det är bra för kroppen med mindre morfin, men samtidigt gör ju smärta att man spänner sig och kroppen stressas både då och efteråt. Hur som helst så vill jag ju inte att de ringer morgon, för enda orsaken till det är om inget ägg blir befruktat. Äggen stod för 80% sa dem och sperierna för 20% när det gällde att lyckas med befruktningen.
Håller tummarna för er som nyss plussat! För vår del så blev det inte som det var sagt från början för alla fem ägg blev befruktade och de körde långtidsodling på dem, så återföring/ET blir först på måndag. Usch vad jag är nervös, gå och vänta hela helgen, hoppas att de klarar sig till måndag! Lutinustabletterna och jag går inte så bra i hop, blir uppsvälld och får kramp