• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • Petris

Så har man åkt på den där jäkla influensan.. :( Äggplock nästa vecka, måtte ja bli frisk tills dess..

• lillajag10
    sanla skrev 2015-02-23 17:45:53 följande:

Ah, världens läääängsta förmiddag i väntan på besked hur det gått med våra två ägg. Vilket blev avsevärt mindre än väntat från äggplocken (2 av ca 15 äggblåsor)

Men, har fått precis insatt ett toppkvalitetägg! Min läkare sa att chansen var nu 50%.

Men vi är också så glada att det blev något tillbaka över huvudtaget. Det andra kanske blir frys...vi får se. 

Testdag 11/3..

Nu ska vi andas ut ikväll....puh...

Så kanske man blir nervös igen om 2 v sisådär.

Härligt att se att så många här plussar! Och styrkekram till er andra..

Åh, jag fick oxå ett fint ägg tillbaka igår! Med testdag den 11/3. Ogillar dessa ruvdagar skarpt! Vill helst testa direkt så man vet.. Hur gick det med ditt andra ägg? Jag fick ett till frysen, skönt att få en reserv ifall det inte skulle gå så bra. Nä, bäst jag jobbar vidare! Grattis till alla plus! Längtar tills jag är där!
  • sanla
    lillajag10 skrev 2015-02-24 18:49:05 följande:
    Åh, jag fick oxå ett fint ägg tillbaka igår! Med testdag den 11/3. Ogillar dessa ruvdagar skarpt! Vill helst testa direkt så man vet.. Hur gick det med ditt andra ägg? Jag fick ett till frysen, skönt att få en reserv ifall det inte skulle gå så bra. Nä, bäst jag jobbar vidare! Grattis till alla plus! Längtar tills jag är där!
    Kul! Samma dag!

Igår visste de inte ännu efter 2 dagars odling. Får hem papper i brevlådan om de kunde frysa...

Ett dygn med lutinus och jag har lite allmän sjukdomskänsla. Fryser, illamående, seg i kroppen, trött..Är det så i början?
    Eller så börjar jag bli sjuk,..eller något annat....

Lycka till nu!
  • lillajag10

Jag är också trött, allmänt seg och frusen nu sen jag började med Lutinus. Har trott att jag håller på att bli sjuk jag med. Hormoner.. konstigt hur de kan påverka en så pass som de faktiskt gör. Men man får se det positiva i det hela, de funkar ju förhoppningsvis ????

• Söndag
    Petris skrev 2015-02-24 18:11:19 följande:

Så har man åkt på den där jäkla influensan.. :( Äggplock nästa vecka, måtte ja bli frisk tills dess..

Urs krya på dig!

Jag är hemma sen förra veckan med influensa :( men nu börjar de vända 0
  • Söndag

Äntligen växer mina ägg! Var in idag 8 st över 10 cm ligger dock många små ägg och väntar så ska på återbesök på fredag och förhoppningsvis äggplock måndag! Dock skickade han med oss att det eventuellt blir totalfrys pga risk för överstimulering! Lite trist men skönt de håller koll

• Linda8110
    Petris skrev 2015-02-24 18:11:19 följande:

Krya på dig! Jag håller precis på att vakna till liv efter att ha haft flunsan... Den var inte att leka med. Sov och drick!
  • Flaxkatten

Ska ta min första Lutinus snart och sen bär det av till Sophiahemmet för att förhoppningsvis få sätta in två små embryon!! Är så nervös inför att få höra hur det har gått för äggen!! Hoppas hoppas att det har tagit sig! Med 17st tycker jag ju att sannolikheten borde vara hög, trots att jag är 40 och min sambo 50...

Håll tummarna för mig/oss!!

• Linda8110
    Flaxkatten skrev 2015-02-25 06:58:45 följande:

Ska ta min första Lutinus snart och sen bär det av till Sophiahemmet för att förhoppningsvis få sätta in två små embryon!! Är så nervös inför att få höra hur det har gått för äggen!! Hoppas hoppas att det har tagit sig! Med 17st tycker jag ju att sannolikheten borde vara hög, trots att jag är 40 och min sambo 50...

Håll tummarna för mig/oss!!

Spännande!!! Hur går det? :)
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari