• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • Linda8110
    Smillan83 skrev 2015-03-03 13:37:38 följande:
    Ok, då är det väldigt olika vilket man hamnar i! Får helt enkelt vänta och se!

Har ögglissning nu, så kommer mensen kommer precis ha tagit slut när jag kommer på läkarbesöket!

Undrar om man jan få köra igång direkt ändå eller måste vänta till nästa mens!

Hur har ni gjort?
    Om du ej har mens varje månad så gissar jag att du får köra det långa protokollet, men som sagt var så visar det sig :) Blir det korta så är det bara att invänta nästa mens. Har du lämnat alla blodprover osv innan?
  • Smillan83
    Linda8110 skrev 2015-03-03 16:25:17 följande:

Om du ej har mens varje månad så gissar jag att du får köra det långa protokollet, men som sagt var så visar det sig :) Blir det korta så är det bara att invänta nästa mens. Har du lämnat alla blodprover osv innan?

Ja det får visa sig!

Har gått ner ganska många kilo i vikt, så mensen har blivit lite stabilare!

Ja allt är klart!
  • Petris

Då va äggplocket över! 7 ägg fick dom ut vilket ja är glad över m tanke på mitt låga amh värde. Gjorde inte så ont men dom fick lov och punktera en endometrios cysta för att komma åt blåsorna,och de gjorde förbannat ont!! Fick antibitioka i dropp efteråt i förebyggande syfte så de inte blir ngn inflammation. Lite små värk nu men inte så farligt, vetekudde är min bästa vän just nu! : )

• lillajag10

Jag har pco och körde det korta programmet den här gången. De sa till mig att det är att föredra vid pco då det är mindre risk för överstimulering. När jag körde det långa programmet för fem år sedan blev jag inte överstimulerad Heller får jag väl tillägga. Jag hade nyligen haft min mens när jag kom till Ivf kliniken i Gbg så jag fick äta Provera för att den skulle komma igång snart igen. Lycka till!

*Pust* Den här ruvningen gör mig knäpp .. vill ha testdag NU! Ena dagen känner jag mig jättegravid med typiska symtom och är jättelycklig, för att andra dagen bli nere och inte känna alls mycket. Vet ju att detta är alla ruvares vardag.. men trodde inte att jag skulle vara så känslosam den här gången då jag var så himla positiv efter ET. Det här skulle minsann gå vägen! Synd att det inte höll i sig.. ???? Hur går det för er andra ruvare? Kramar

• sanla

Samma här. Symtom försvinner och kommer tillbaka, dock hela tiden de ömma brösten och småtrött. Ruvardag 9 med 2 dagars.

• Smillan83
    lillajag10 skrev 2015-03-04 09:12:10 följande:

Jag har pco och körde det korta programmet den här gången. De sa till mig att det är att föredra vid pco då det är mindre risk för överstimulering. När jag körde det långa programmet för fem år sedan blev jag inte överstimulerad Heller får jag väl tillägga. Jag hade nyligen haft min mens när jag kom till Ivf kliniken i Gbg så jag fick äta Provera för att den skulle komma igång snart igen. Lycka till!

*Pust* Den här ruvningen gör mig knäpp .. vill ha testdag NU! Ena dagen känner jag mig jättegravid med typiska symtom och är jättelycklig, för att andra dagen bli nere och inte känna alls mycket. Vet ju att detta är alla ruvares vardag.. men trodde inte att jag skulle vara så känslosam den här gången då jag var så himla positiv efter ET. Det här skulle minsann gå vägen! Synd att det inte höll i sig.. ???? Hur går det för er andra ruvare? Kramar

Tack för att ni PCOare delar med er! Korta protokollet låter ju bra, så slipper man spraya!

Tänkte inte på det, att de kan sätta igång mensen!
  • Monsan

Hoppar in här igen.. Blev gravid naturligt precis när vi skulle starta ivf.en och jag trodde det var våran tur.. Idag var jag på ett tidigt ul i enligt mina uträkningar v10(9+2) och dom såg nada.. Imorn fick jag akut tid hos kvinnokliniken för att bekräftat missfall och få hjälp med att driva ut det.. Känner mig så lurad av min egen kropp.. Hur kan graviditeten avstanna så tidigt att det inte syns någonting på ett vul utan att kroppen tar han om det.. Nu ligger medicinerna och väntar i kylen så det är bara att kontakta ivf kliniken igen..

• Kakan1976
    Monsan skrev 2015-03-04 17:53:46 följande:

Hoppar in här igen.. Blev gravid naturligt precis när vi skulle starta ivf.en och jag trodde det var våran tur.. Idag var jag på ett tidigt ul i enligt mina uträkningar v10(9+2) och dom såg nada.. Imorn fick jag akut tid hos kvinnokliniken för att bekräftat missfall och få hjälp med att driva ut det.. Känner mig så lurad av min egen kropp.. Hur kan graviditeten avstanna så tidigt att det inte syns någonting på ett vul utan att kroppen tar han om det.. Nu ligger medicinerna och väntar i kylen så det är bara att kontakta ivf kliniken igen..

Åh fy vad tråkigt!

Stor kram
  • Monsan
    Kakan1976 skrev 2015-03-04 18:08:18 följande:
    Åh fy vad tråkigt!

Stor kram
    Tack.. Det känns så tomt och onsdag fick jag se min sambo gråta för första gången.. Hur går det för er? Har du haft dit vul i v.6?
  • Monsan
    Monsan skrev 2015-03-04 18:26:51 följande:
    Tack.. Det känns så tomt och onsdag fick jag se min sambo gråta för första gången.. Hur går det för er? Har du haft dit vul i v.6?
    Idag, inte onsdag..
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari