• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • Linda8110
    Kakan1976 skrev 2015-03-08 08:31:40 följande:
    Har de kollat så att det inte är något kvar som blöder? Det verkar dessvärre rätt vanligt...
    Jag var där för 1,5 vecka sedan och kollade och då sa läkaren att det såg fint ut samt att jag borde sluta blöda typ då för det fanns nästan ingen slemhinna kvar alls.
  • Kakan1976
    Linda8110 skrev 2015-03-08 08:51:24 följande:
    Jag var där för 1,5 vecka sedan och kollade och då sa läkaren att det såg fint ut samt att jag borde sluta blöda typ då för det fanns nästan ingen slemhinna kvar alls.
    Ok bra. Men jobbigt att det inte verkar vilja sluta blöda :(
  • Linda8110
    Kakan1976 skrev 2015-03-08 12:07:02 följande:
    Ok bra. Men jobbigt att det inte verkar vilja sluta blöda :(
    Ja och jag har himla ont också. Vi tar en sväng till gynakuten idag för att se vad de säger. Lika bra att lyssna på vad läkaren säger för en gång skull haha
  • Kakan1976
    Linda8110 skrev 2015-03-08 12:15:18 följande:
    Ja och jag har himla ont också. Vi tar en sväng till gynakuten idag för att se vad de säger. Lika bra att lyssna på vad läkaren säger för en gång skull haha
    Ok lycka till!
  • Ulri

Linda 8110 och frökensmilla: tack, jag får fråga på kliniken imorgon på min koll. Kan ju hända att det finns andra regler här i Österrike. Annars får mannen boka av, så många besök som man själv går på och måste anpassa hela sitt liv och arbetsliv så måste det gå för honom en gång oxå. Jo jag är ju redan på stimdag 2 och har även rispat endometriet så allt är i rullning. Vill inte avbryta för då tror jag även att vi förlorar ett av våra fyra försök som vi får subventionerade (fungerar lite annorlunda än i Sverige här).

• Ulri
    Linda8110 skrev 2015-03-08 12:15:18 följande:

Lycka till på sjukhuset. Hoppas det slutar blöda snart.
  • Niskan15

Så nu är jag tillbaka med nya tag och energi efter första misslyckandet. Väntar på att jag ska få min mens i dagarna så att jag kan påbörja med behandling igen. Finns det något nytt forum för oss som misslyckades på första eller ska vi köra på här?

• sanla
    Niskan15 skrev 2015-03-10 12:18:20 följande:

Så nu är jag tillbaka med nya tag och energi efter första misslyckandet. Väntar på att jag ska få min mens i dagarna så att jag kan påbörja med behandling igen. Finns det något nytt forum för oss som misslyckades på första eller ska vi köra på här?

Vet ej...

Jag har också precis misslyckats med första.

Blir antagligen igen efter nästa mens.

Följs gärna åt..
  • lillajag10

Det blev ett minus för mig med. Min mens har precis börjat. Ska testa i morgon på testdagen också och ringa Nordic och se vad nästa steg blir. Har ju ett ägg i fysen som vi får hoppas på.

• Velveteen

Verkar som det blir ett minus för mig med, mensvärk, blodiga flytningar och inget plus. Vi har nog inget i frysen, de hörde aldrig av sig och meddelade hur det gick med de halvskruttiga som de odlade vidare, men jag tolkar det som ett nej. Jag vet inte när nästa försök blir för oss. Vi har en typiskt nog en semesterresa sedan länge inplanerad och betald i maj så den krockar med det här. Tror inte vi hinner innan dess. Jag vet inte om man får ta med sig sprutor på flyget i handbagaget... Sen hinner vi inte innan sommaren och kliniken stänger. så blir väl till hösten. Jag kommer leta upp en ny tråd då, beroende på vilken månad det blir. Skriver jag inget mer så pausar vi till hösten, tack för tips och råd och lycka till alla!

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari