IVF 2015 januari - februari
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
Jag är inte lika aktiv här sen jag blev gravid, så det är kanske lika för många? :) skönt att du inte är lika svullen längre. Kroppen kan säkert memorera saker och ting. Den är ganska finurlig ;)
Känns som att det bara är jag som skriver i den här tråden just nu :p
Skulle haft min "riktiga" mens idag om jag inte hade gjort ivf..lustiga e att jag får precis som jag brukar..lite dålig i magen och molvärk precis som om jag skulle ha den just nu..är inte det märkligt ?? Tror ni kroppen kan memorera saker ?
Så himla jobbigt med alla symptom man får och veta att det beror säkert på lutinus :( igår efter åatt jåag sovit bråa hela natren sov till och med från 20-09 men sen vid 11 vart jag sådär megatrött helt plötsligt ..gör lutinus en trött också..?? Vafan ska den ge alla symptom till att man kan tro att man är gravid.. fått enormt stora bröst har moöande värk i stort sät hela tiden nu sen igår morse..magen är knappt svullen längre är bara lite fluffig efter alla hormoner man stoppat i sig :pl
Ja verkligen. Jag får fortfarande mina vanliga pms-symtom när det närmar sig tiden jag skulle haft mens... Inte ens efter 12 veckor fattar kroppen att jag är gravid haha! Idag har jag pms-huvudvärk, och enligt min mensapp skulle mensen komma nu till helgen. Knaskropp
Hej på er igen! Jag se att ni kämpar på med era behandlingar eller misslyckade behandlingar och jag hoppas att ni som behöver orkar ta nya tag. Jag ska börja nästa behandling (sprutorna) trots att vi är på resa en vecka i maj. Jag hoppas att jag inte svullnar upp mer än förra gången. Nu tänkte jag att kroppen skulle ta en paus och det kändes bra de första dagarna nu när jag har ägglossning, men sen fick jag mycket mer ont i livmodern än vad jag brukar ha. Undrar om det beror på allt kroppen utsatts för. Är molande värk, någon som känt samma efter misslyckad ivf?
Hej på er igen! Jag se att ni kämpar på med era behandlingar eller misslyckade behandlingar och jag hoppas att ni som behöver orkar ta nya tag. Jag ska börja nästa behandling (sprutorna) trots att vi är på resa en vecka i maj. Jag hoppas att jag inte svullnar upp mer än förra gången. Nu tänkte jag att kroppen skulle ta en paus och det kändes bra de första dagarna nu när jag har ägglossning, men sen fick jag mycket mer ont i livmodern än vad jag brukar ha. Undrar om det beror på allt kroppen utsatts för. Är molande värk, någon som känt samma efter misslyckad ivf?
Om min mens kommer under resan så ska jag börja med sprutorna då. Men vet inte hur kroppens cykel är nu, kanske kommer mensen några dagar tidigare och då kan jag inte börja med sprutorna. Då blir det inte förrän till hösten! Det är så jobbigt när det hänger på några dagar! Läkaren funderade på endometrios hos mig men jag har gjort så många bukoperationer för andra saker så jag tror snarare att det är ärr mm som gör ont vid ägglossning och mens. Men så ont som jag haft nu har jag aldrig haft vid ägglossning. Inte akut ont men ihållande och flera dagar. Hormonerna kanske ännu spökar eller att äggstockarna svullnar mer än normalt, vad vet jag. Tack ni som önskar lycka till med resan och för er som också ska resa elle ta en paus, hoppas att vi kan koppla av och återhämta oss!
Hj ! Har testat minus två gge nu första dag 10 och nu dag 12 :(
Har ett dagars insatt men hoppet är typ borta nu när man läst om många som plussat på dag 10 och 12..har platt mage nu och bara lite molvärk ibland men den har avtagit en del...brösten är inte ömma alls men svullna..kännns som det är riktigt kört ! Testade med stickan från kliniken vet inte vad det e för nått märke men antagligen nå billig variant ..inbillar mig att clearblue kanske kan visa plus då det är ett utav det känsligare testen på marknaden..samtidigt känns det sååå onödigt att gå och köpa ett clearblue när man fått negativt dag 12..det borde väl visa nått svagt på sånt där billigt test eller ? Har ni varit med om liknande men sen fått pluss ?
Hj ! Har testat minus två gge nu första dag 10 och nu dag 12 :(
Har ett dagars insatt men hoppet är typ borta nu när man läst om många som plussat på dag 10 och 12..har platt mage nu och bara lite molvärk ibland men den har avtagit en del...brösten är inte ömma alls men svullna..kännns som det är riktigt kört ! Testade med stickan från kliniken vet inte vad det e för nått märke men antagligen nå billig variant ..inbillar mig att clearblue kanske kan visa plus då det är ett utav det känsligare testen på marknaden..samtidigt känns det sååå onödigt att gå och köpa ett clearblue när man fått negativt dag 12..det borde väl visa nått svagt på sånt där billigt test eller ? Har ni varit med om liknande men sen fått pluss ?
Absolut inte kört för dig skulle de stå :)