• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • sanla

Fick en liten blödning idag på morgonen på ruvardag 10. På lördag är det 14 dagar efter äggplock. 
    Lite panik, hur klarar man kommande dagarna?
    Fler som haft så?

• lillajag10

Sanla: Jag har oxå fått så.. fick yttepytte lìiiite rosa på pappret tillsammans med rester från lutinus igår och bröt samman. Hade lite mer mensvärkar än vad jag haft på bra länge oxå. Det blev inget mer som tur var, förmodligen har jag oxå rispat till slemhinnan. Har väldigt sköra slemhinnor vanligtvis, blir säkert inte bättre med Lutinus tabletterna. Håller tummarna för oss nu!

• sanla

Skönt att höra lillajag, hoppas på oss och också alla andra.

Nä man går verkligen på tårna. Nu har det avstannat, tror att det kan vara tappen som blir öm också. Dock brukar jag ha spottings innan mens, så är lite van att det brukar börja med att komma och gå..
    Men inget jag kan veta förräns jag blöder på riktigt eller positivt/negativt  test.

Får försöka sysselsätta mig så gott jag kan nu denna dag och kommande!

Lycka till!

• Kakan1976
    GrukanGrace skrev 2015-03-04 22:30:21 följande:

Hej alla.

Vi åker på vår skidresa i helgen och kommer sen på onsdag att göra en skrapning (på mig smile1.gif för att reta slemhinnan. Och ev skapa en liten inflammation.

För er som inte känner igen mig så är vi nu på vår 5 ivf. Allt ser så bra ut alla värden topp embryo osv. Har slipat äggen (aha) före insättning, tagit blodförtunnande för att undvika en proppar osv. Nu testar vi alltså detta. Har blivit gravid 2 gånger på egen hand men fått MF.

Det finns vetenskap som visar att det kan hjälpa ägget att fästa om man gör en skrapning så vi gör det nästa vecka. Kram på er alla

Stort lycka till! Nu är det din tur!
  • Kakan1976
    noctura skrev 2015-03-05 07:15:18 följande:

Jag tar andra sprutor och där kan det läcka ut någon droppe då och då.

Idag ska jag till mvc så det ska bli spännande. Hoppas allt ser bra ut. Är lite nervös konstigt nog :)

Det kommer se strålande ut ska du se!
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari