• lisodan

IVF 2015 januari - februari

Hej hej, ny i denna tråd. Är just nu stolt ruvare av ett toppenembryo, det blev insatt i torsdags. Vi hoppas så! Inga embryon till frysen denna gång. Det är 2:A IVF försöket på Sahlgrenska. Ett MA i bagaget efter första IVF:n. Haft ett tungt 2014 på många sätt, men nu hoppas vi på 2015 istället. Testdag 31/1, men kommer säkert testa innan

• lisodan

Tack för välkomnandet och att någon la in mig på listan. :) Tänk att få vara första ruvare!

Lycka till Luthien på ÄP! Kommer bli bra även om det ej är så många ägg. Det räcker med ett! Vem vet, kanske alla blir bra fina embryon denna gång. Mina två IVF har skiljt sig en del från varann, men ändå insättning båda gångerna! Se till att vila bra efteråt. Jag trodde jag kunde jobba dagen efter o det var en dålig ide. Ont i livmodern och helt utslagen. Nu en vecka senare mår jag (som jag sa till min man igår) oroväckande normalt. Så kändes det inte alls sist och då blev jag ju gravid. Men dumt att jämföra. Fick dock en huggande ilande smärta i högra sidan av nedre delen av magen igår när jag skulle sova. Försvann efter nån minut. Tror det passar med tiden att det skulle kunna varit ägget som fäste. Och precis SÅ kändes det sist kommer jag ihåg. Brösten e ömma o större, men det är jag säker på är från Lutinusen.

• lisodan

Tack för välkomnandet och att någon la in mig på listan. :) Tänk att få vara första ruvare!

Lycka till Luthien på ÄP! Kommer bli bra även om det ej är så många ägg. Det räcker med ett! Vem vet, kanske alla blir bra fina embryon denna gång. Mina två IVF har skiljt sig en del från varann, men ändå insättning båda gångerna! Se till att vila bra efteråt. Jag trodde jag kunde jobba dagen efter o det var en dålig ide. Ont i livmodern och helt utslagen. Nu en vecka senare mår jag (som jag sa till min man igår) oroväckande normalt. Så kändes det inte alls sist och då blev jag ju gravid. Men dumt att jämföra. Fick dock en huggande ilande smärta i högra sidan av nedre delen av magen igår när jag skulle sova. Försvann efter nån minut. Tror det passar med tiden att det skulle kunna varit ägget som fäste. Och precis SÅ kändes det sist kommer jag ihåg. Brösten e ömma o större, men det är jag säker på är från Lutinusen.

• lisodan

Ruvardag 8 lider mot sitt slut.
    Nu börjar tiden gå långsamt. För några dagar sedan kände jag mig väldigt uppblåst. Nu nästan ingenting. Alltså sista försöket kände jag av så mkt mer och då blev jag ju gravid. Börjar bli nojig. Känner mig för normal. Eller? Så var det kanske sist också när jag tänker efter. Hade ett par dagar där jag kände mig normal. Jo, jag tror det...Hoppas, hoppas hoppas....tror...INTE...nej, jo kanske....Tänk om!!?

Imorgon lördag, på ruvardag 9 vill jag vakna och nästan svimma plus känna mig bakis- fast utan någon alkohol involverat såklart. Detta var mina första symptom. På rd 9 plussade jag sist. Ett tunt tunt streck...som blev starkare och starkare. Kommer nog inte testa så tidigt denna gång. Såvida jag ej får tydliga symptom.

Lycka till alla- i alla era olika faser av denna underliga men spännande proccess. Skulle gärna skriva personligt till er alla men nu var det ett tag sen jag tittade in och det är så många inlägg...  

• lisodan

Meligna, denna gången tänker jag faktiskt inte SÅ mycket på det. Vid förra försöket gjorde jag det, Verkligen! Räknade ruvardagar osv. Men har nog lite mer att göra på jobbet nu, så kanske är därför. Det var först igår som jag räknade ut ruvardag.

Jag vet inte, men tror inte jag kommer reagera på samma sätt om jag får plus även denna gång. Det blev ju tyvärr MA som upptäcktes i början av v. 8. En del av mig är också rädd för att bli gravid igen för det medicinframkallade missfallet gav mig en livmoderinfektion och sjukhusvistelse och efterföljande komplikationer. 2014 var ett riktigt skitår! Men 2015 bara måste vara vårt år! Positiva tankar!

Fröken Smilla, jag tror den värsta ömheten för mig kom av sprutorna, framför allt Ovitrellen- inte progesteronet. Brösten är fortfarande ömma men inte lika mycket. Men sen är ju våra kroppar alla olika. Och jag tar Lutinus inte Crinone.

Ha en bra dag, alla!

• lisodan

Spännande med allt som händer i tråden.

Själv har jag faktiskt fått ett plus på stickan!!!!! Vi tjuvtestade igår på ruvardag 10, för jag har kännt mig lite konstig under helgen. Molvärk och bakiskänsla.

Känns helt otroligt att vi efter sammanlagt två ET fått plus båda gångerna. Å andra sidan ej så många befruktade ägg. 3 allt som allt på 2 IVF försök. (Ett klarade ej upptining).

Nu gäller det bara att resten av graviditeten går bättre än sist!!!

• lisodan
    Meligna skrev 2015-01-26 18:46:16 följande:

Hade mitt ÄP idag. Roligare saker har jag gjort här i livet. Visste att det kunde kännas men aj vad ont det gjorde.

Blev inte bättre av att det bara blev 1 ägg som såg bra ut och sen tog det väldigt lång tid innan de hittade spermier med tillräcklig rörlighet.

Så nu håller jag verkligen tummarna för att få kunna bli en ruvare på onsdag. Känns svårt att hålla sig optimistisk just nu >_

Nej håller verkligen med dig. Det gjorde SÅ ont på mig. Denna och 2.a gången fick jag både lugnande och lustgas och kändes mycket bättre, kan verkligen rekommenderas! Vi fick bara 2 ägg och ett klarade sig. Hoppas verkligen detta är ett guldägg för dig också!
  • lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-01-26 11:07:46 följande:

Grattis lisodan!

Här har alla mina sedvanliga pms-symtom kommit, och de är så ovanliga och tidsspecifika att jag är bombsäker på att mensen kommer på fredag. Jobbigt som fan, var helt knäckt igår men börjar se framåt...

Jag var också säker- drömde om missfall. Det var då jag bestämde mig för att testa- för jag skulle bara gå runt och vara orolig. Nu är det fortfarande väldigt tidigt så jag ser inte mig själv helt som gravid ännu. Vill vänta till testdagen och se hur testen utvecklar sig. När ska du testa?
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari