• lisodan

IVF 2015 januari - februari

sanla skrev 2015-02-21 15:35:26 följande:

Hoppfullt! 

Håller tummen för dig

Det samma!
  • lisodan
    Kingston skrev 2015-02-21 23:37:03 följande:

Då är vi två... Upptäckte också väldigt svagt, knappt synbart, rosa/brunt klet idag.

Har sagt till sambon att han skall ställa in sig på ännu ett "failure"....

Just nu känns livet jävligt (ursäkta svordomen men hittar inget mer passande ord) orättvist!!

Fy vad jobbigt! Men än vet du väl inte säkert? Har du testat än? Har svårt att hålla reda på alla nu, när vi är så många. Hoppas det ska gå bra!
  • lisodan
    Längta skrev 2015-02-22 03:57:47 följande:

Inte kunnat sova natt och vaknade nu. Tog de där jävla testet och ett stort fettminus. Ja hatar ivf.

Nu kommer sllt bötja kosta multum och världen känns så jävla emot mig. Varför ska de vara så jävla orättvist.

Beklagar verkligen! (Men hoppas på ett litet mirakel och att du testat för tidigt!) Ta hand om varann idag! Kram
  • lisodan

Grattis till era pluss allihop! Ett pluss är ett pluss! Ungefär så svaga var mina streck också först. Rd 9 och rd 10, de två ggr jag plussat. Testa varannan dag så ska de bli starkare. Grattis igen!!

• lisodan
    Velveteen skrev 2015-02-22 23:43:01 följande:

Jag undrar en sak dom jag glömt fråga kliniken om... När man tar sprutorna så äggen växer till sig, kan de hinna spricka av sig själv när tiden är inne för den naturliga ägglossningen? Jag menar, då finns det ju inga ägg kvar att ta ut vid äggplock. Nån som frågat sin klinik om detta? Jag har ÄP på onsdag men har redan segt sekret så min naturliga ägglossning borde vara innan onsdag. Jag vill ju inte att äggen ska lossna av sig själv innan onsdag... Eller motverkar Orgalutransprutan detta så effektivt, den ska ju bromsa förloppet så mognaden blir bra?

Jag frågade samma sak för jag hade så väldigt mycket äl sekret dagarna innan äggplock. Men de sa att det behövde jag inte oroa mig för. Men bättre om du frågar kliniken om du är orolig, för jag vet inte om det KAN hända. Vet bara att de sa att det är vanligt med mycket äl sekret innan äggplock och att jag inte skulle oroa mig.
  • lisodan

Härligt sanla. Ibland är det inte kvantitet som gäller!! Men klart det är svårt att inte jämföra sig själv med andra/statistik! Hoppas ni också får ett till frysen!

• lisodan

Dessa har jag testat positivt tidigt på. www.testlagret.se/graviditetstest. Rd 9 och Rd 10

Däremot vet jag en väninna som hade andra stickor- då tog det lång tid innan plus. Dessa kan du få snabbt hem i posten- om du orkar vänta en dag till. Jag har aldrig testat med Clearblue förutom ägglossningstest och de var värdelösa- visade fel och jag fick ta om. Vet inte varför Clearblue är så populära- kanske man blir lurad av att de är dyra och tror att de är bättre? Jag trodde också de var bäst förr, men uppenbart har testlagrets funkat mycket bra för mig.

Sen får du inte glömma att det är individuellt hur tidigt man testar positivt. Dumt att jämföra med andra.
    Lycka till!

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari