• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • Kingston
    Flaxkatten skrev 2015-03-17 08:57:15 följande:
    Hej tjejer, stackars stackars er att det sket sig! Hur långt hade det gått och hur märkte ni missfallet? Jag är så orolig för att mitt inte ska hålla hela vägen...
    8:e veckan.

Kände att det var kört redan när jag vaknade på morgonen... Kan inte sätta fingret på vad det var men jag bara kände det i hela kroppen. Ville tagit ett gravtest men hade inget hemma så struntade i det....

Sedan på eftermiddagen kom det blodblandade flytningar. Åkte in till Gyn och fick mina misstankar bekräftade...

Känns så jäkla tungt. Vet inte riktigt hur jag skall orka fortsätta eller hur man får tillbaka hoppet och tron på att det en dag kommer att fungera.
  • 89Madeleine
    Flaxkatten skrev 2015-03-17 08:57:15 följande:
    Hej tjejer, stackars stackars er att det sket sig! Hur långt hade det gått och hur märkte ni missfallet? Jag är så orolig för att mitt inte ska hålla hela vägen...
    Vecka 5. Så precis i början.

Fick massa blod med klumpar och trådar. Och SUPER ont :(

Men det är bara att kämpa vidare.

Kram
  • Flaxkatten

Fy fasen Madeleine och Kingston. Och så sent Kingston! Då hade du varit på ultraljudet och sett hjärtat väl? Att man aldrig kan få andas ut Förstår att det är jättetungt att fortsätta. Kram till er

• Kingston
    Flaxkatten skrev 2015-03-17 13:00:09 följande:

Fy fasen Madeleine och Kingston. Och så sent Kingston! Då hade du varit på ultraljudet och sett hjärtat väl? Att man aldrig kan få andas ut smile4.gif Förstår att det är jättetungt att fortsätta. Kram till er

Nej jag skulle på ul nästa vecka (pga semesterstängt på kliniken)... Så på sätt och vis var det skönt att jag slapp se något hjärta ticka. Det hade bara eldat på sorgen ännu mer.

Jag är väldigt dåligt uppdaterad här (sorry).

Hur går det för er och var befinner ni er?

Just nu funderar vi på hur vi ska fortsätta, men vi har 2 frusna embryon att tillgå.

Någon här som gjort FET och har lite hopp att ge mig?
  • misame89

Hej :)

Gjorde äggplock idag och fick ut 9 st ägg !

Tyckte inte äggplocket gjorde ont alls som vissa skrivit men alla e vi olika :)

Nu väntar vi på svar imorrn ifall något utav äggen blivit befruktade och delat sig som dom ska, ganska nervööst !!

Tråkigt och ledsamt för er som fick missfall :(

Rädslan för att få det finns nog alltid där för många !

Jag hoppas att allt går som det ska nu med allt,att vi går helt i mål !

• Niskan15

Åh! Jag beklagar verkligen för missfallen och allt annat. Det känns så tungt för oss alla! Jag hoppas verkligen livet vänder för oss som misslyckats så att vi kan börja pusta ut lite....

Lite uppdatering från mig. Sprutdag 6 idag och ultra på tors. Fick ju ingen av de 9 äggen till frysen sist så jag hoppas verkligen på bättre lycka denna gång...

• misame89

Nu är jag äntligen en ruvare så nu äre bara hoppas hoppas att det fortsätter dela sig som det ska i livmodern :)

Btw är det någon som vet hur högt lutinus ska föras upp ungefär ? Känns ju lite obehagligt när man kommit in en sådär 8-10 cm :O

• JK8808
    misame89 skrev 2015-03-19 17:11:43 följande:

Nu är jag äntligen en ruvare så nu äre bara hoppas hoppas att det fortsätter dela sig som det ska i livmodern :)

Btw är det någon som vet hur högt lutinus ska föras upp ungefär ? Känns ju lite obehagligt när man kommit in en sådär 8-10 cm :O

Till mig sa de iallafall att lutinusen ska in så långt in man kan, så den är så nära livmodertappen som möjligt :)

Mycket lättare o få in den långt in med staven än med fingret enligt mig själv iaf :)
  • misame89

Okej men hur ska jag veta om det blir rätt ? Hur långt in sitter tappen ? Hela grejen kan man ju inte köra in för slidgången e ju inte helt rak utan blir ju en böj uppåt lr vad man ska säga

JK8808 skrev 2015-03-19 18:54:38 följande:

Till mig sa de iallafall att lutinusen ska in så långt in man kan, så den är så nära livmodertappen som möjligt :)

Mycket lättare o få in den långt in med staven än med fingret enligt mig själv iaf :)

• Kingston
    misame89 skrev 2015-03-19 19:09:05 följande:

Okej men hur ska jag veta om det blir rätt ? Hur långt in sitter tappen ? Hela grejen kan man ju inte köra in för slidgången e ju inte helt rak utan blir ju en böj uppåt lr vad man ska säga

Stoppa bara in den så långt som känns bekvämt. Så länge tabletten stannar kvar där inne så behöver du inte bekymra dig över dess exakta position :)
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari