• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • Lisa 236
    Kakan1976 skrev 2015-03-07 11:51:37 följande:
    Håller tummarna!
    tack behövs verkligen
  • lillajag10

Sanla: Usch vad tråkigt att det inte gick vägen för er den här gången.. ???? Det är verkligen tungt att få ett sådant besked efter allt slit med hormoner och olika smärtor. Man får sörja ett tag tills man känner att man orkar ta tag i det igen. Ge inte upp! Det är säkert er tur nästa gång ?

Är på RD12 idag fortfarande - på stickan men ingen mens än så länge. Håller tummar och tår för fullt. Men jag vet ju att även om jag skulle få ett plus, kommer jag inte kunna glädjas fullt ut då jag fick missfall i v.7 sist. Först är man nervös för att få det där plusset, när man fått det är man nervös att det ska bli missfall innan Vul. Efter Vul är man nervös fram till Rul. Sen börjar det släppa något.. men man är fortfarande nervös att något ska hända. Vore så skönt att bara kunna få slappna av och njuta.

Grattis till er som har plussat!! På onsdag hoppas jag oxå på att få ett plus.. Är så fruktansvärt trött och orkeslös idag.. och ska dessutom jobba ikväll till 22 och fösta inte hur detta ska gå till. ????

• lillajag10

Men ååå.. när jag gör smileys med mobilen blir det bara massa frågetecken här på familjeliv.. bara så att ni vet..

• Velveteen

Om man satt in ett 2 dagars embryo eller ett 5 dagars, tror ni att det spelar någon roll för hur snabbt man kan testa om man är gravid? Embryot tar väl lika lång tid på sig att fästa och sen ska nivåerna hinna stiga. Eller stiger nivåerna snabbare vid 5 -dagars?

• Fröken Smilla
    Velveteen skrev 2015-03-07 14:22:43 följande:

Om man satt in ett 2 dagars embryo eller ett 5 dagars, tror ni att det spelar någon roll för hur snabbt man kan testa om man är gravid? Embryot tar väl lika lång tid på sig att fästa och sen ska nivåerna hinna stiga. Eller stiger nivåerna snabbare vid 5 -dagars?

Ett 5-dagars embryo fäster snabbare än ett 2-dagars så nivåerna stiger tidigare då. Därför kan man testa på en tidigare ruvardag om man fått ett 5-dagars men räknar man efter ÄP så är det samma nivåer för båda. Embryot har ju ändå samma ålder. Men räknar du efter ruvardag måste man vänta längre med ett 2-dagars.

Lycka till!
  • Ulri

Kan man använda fryst sperma för ivf? Fick precis veta att min kille antagligen är borta med jobbet när jag har äggplock. :( Kan han lämna sitt prov innan???

• Linda8110
    Ulri skrev 2015-03-08 02:11:10 följande:

Kan man använda fryst sperma för ivf? Fick precis veta att min kille antagligen är borta med jobbet när jag har äggplock. :( Kan han lämna sitt prov innan???

På de flesta kliniker jobbar men ej så. I sådana fall fryser de ner de ägg de plockat från dig och så får ni befrukta senare. Risk finns ju då att äggen ej klarar upptining. Men ring er klinik och kolla. Personligen kan jag känna att jag aldrig skulle vilja genomgå äggplock utan min partner. Dels för att det var väldigt jobbigt (för mig) under själva processen men även efteråt när man behöver hjälp då (i alla fall jag) hade väldigt ont. På Huddinge, där vi går, sa de innan att båda parter ska vara med. Har du börjat med sprutorna?
  • Linda8110

Alltså jag blir TOKIG! Efter missfallet har jag nu blödit över 3 veckor!!! De senaste 5-6 dagarna har det bara kommit småskräp så jag har ju trott att det är över men nu kommer det mer och mer igen och idag är det lika mycket som vid mens. Har dessutom ont över äggstockarna. Läkarna sa att denna mens kommer ju skjutas upp eftersom det ej finns något att blöda ut. Skulle det vara vanlig mens är den dessutom 5 dagar tidig.

• Fröken Smilla
    Ulri skrev 2015-03-08 02:11:10 följande:

På RMC Malmö får man inte göra äggplock utan sin partner. Hoppas ni kan lösa det ändå!
  • Kakan1976
    Linda8110 skrev 2015-03-08 07:36:20 följande:

Alltså jag blir TOKIG! Efter missfallet har jag nu blödit över 3 veckor!!! De senaste 5-6 dagarna har det bara kommit småskräp så jag har ju trott att det är över men nu kommer det mer och mer igen och idag är det lika mycket som vid mens. Har dessutom ont över äggstockarna. Läkarna sa att denna mens kommer ju skjutas upp eftersom det ej finns något att blöda ut. Skulle det vara vanlig mens är den dessutom 5 dagar tidig.

Har de kollat så att det inte är något kvar som blöder? Det verkar dessvärre rätt vanligt...
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari