• lillajag10

IVF 2015 januari - februari

Hej! Hoppar in här jag med ????

Har ett lyckat ivf bakom mig som resulterade i en underbar dotter som nu är 4.5 år. Hennes största önskan i säkert 1.5 år har varit att få ett syskon. I oktober 2013 så fick vi tillbaka ett fryst embryo som slutade i ett missfall. Nu har vi startat igång med en ivf/icsi på Nordic ivf center I Gbg. Vi kör det korta programmet. Jag svarade så pass bra på sprutorna så jag behövde oxå bara göra ett ultraljud. Igår var vi nere i Gbg och gjorde ett äggplock. Det var många äggblåsor som var tomma, men vi fick ut 9 ägg iaf! Så nu sitter jag spänd och väntar på att de ska ringa. Ringer dom så innebär det att minst 5 ägg har delat sig till embryon och då kommer de att fortsätta att odla dom till blastocyster. Ringer dom inte så ska vi åka ner och få ett litet embryo tillbaka på måndag. Hoppas ju givetvis på en blastocyst då de lättare kan urskilja vilket embryo som är bäst. Phu, nervöst nu!

• lillajag10
    sanla skrev 2015-02-23 17:45:53 följande:

Ah, världens läääängsta förmiddag i väntan på besked hur det gått med våra två ägg. Vilket blev avsevärt mindre än väntat från äggplocken (2 av ca 15 äggblåsor)

Men, har fått precis insatt ett toppkvalitetägg! Min läkare sa att chansen var nu 50%.

Men vi är också så glada att det blev något tillbaka över huvudtaget. Det andra kanske blir frys...vi får se. 

Testdag 11/3..

Nu ska vi andas ut ikväll....puh...

Så kanske man blir nervös igen om 2 v sisådär.

Härligt att se att så många här plussar! Och styrkekram till er andra..

Åh, jag fick oxå ett fint ägg tillbaka igår! Med testdag den 11/3. Ogillar dessa ruvdagar skarpt! Vill helst testa direkt så man vet.. Hur gick det med ditt andra ägg? Jag fick ett till frysen, skönt att få en reserv ifall det inte skulle gå så bra. Nä, bäst jag jobbar vidare! Grattis till alla plus! Längtar tills jag är där!
  • lillajag10

Jag är också trött, allmänt seg och frusen nu sen jag började med Lutinus. Har trott att jag håller på att bli sjuk jag med. Hormoner.. konstigt hur de kan påverka en så pass som de faktiskt gör. Men man får se det positiva i det hela, de funkar ju förhoppningsvis ????

• lillajag10

Jag har pco och körde det korta programmet den här gången. De sa till mig att det är att föredra vid pco då det är mindre risk för överstimulering. När jag körde det långa programmet för fem år sedan blev jag inte överstimulerad Heller får jag väl tillägga. Jag hade nyligen haft min mens när jag kom till Ivf kliniken i Gbg så jag fick äta Provera för att den skulle komma igång snart igen. Lycka till!

*Pust* Den här ruvningen gör mig knäpp .. vill ha testdag NU! Ena dagen känner jag mig jättegravid med typiska symtom och är jättelycklig, för att andra dagen bli nere och inte känna alls mycket. Vet ju att detta är alla ruvares vardag.. men trodde inte att jag skulle vara så känslosam den här gången då jag var så himla positiv efter ET. Det här skulle minsann gå vägen! Synd att det inte höll i sig.. ???? Hur går det för er andra ruvare? Kramar

• lillajag10

Sanla: Jag har oxå fått så.. fick yttepytte lìiiite rosa på pappret tillsammans med rester från lutinus igår och bröt samman. Hade lite mer mensvärkar än vad jag haft på bra länge oxå. Det blev inget mer som tur var, förmodligen har jag oxå rispat till slemhinnan. Har väldigt sköra slemhinnor vanligtvis, blir säkert inte bättre med Lutinus tabletterna. Håller tummarna för oss nu!

• lillajag10

Sanla: Usch vad tråkigt att det inte gick vägen för er den här gången.. ???? Det är verkligen tungt att få ett sådant besked efter allt slit med hormoner och olika smärtor. Man får sörja ett tag tills man känner att man orkar ta tag i det igen. Ge inte upp! Det är säkert er tur nästa gång ?

Är på RD12 idag fortfarande - på stickan men ingen mens än så länge. Håller tummar och tår för fullt. Men jag vet ju att även om jag skulle få ett plus, kommer jag inte kunna glädjas fullt ut då jag fick missfall i v.7 sist. Först är man nervös för att få det där plusset, när man fått det är man nervös att det ska bli missfall innan Vul. Efter Vul är man nervös fram till Rul. Sen börjar det släppa något.. men man är fortfarande nervös att något ska hända. Vore så skönt att bara kunna få slappna av och njuta.

Grattis till er som har plussat!! På onsdag hoppas jag oxå på att få ett plus.. Är så fruktansvärt trött och orkeslös idag.. och ska dessutom jobba ikväll till 22 och fösta inte hur detta ska gå till. ????

• lillajag10

Men ååå.. när jag gör smileys med mobilen blir det bara massa frågetecken här på familjeliv.. bara så att ni vet..

• lillajag10

Det blev ett minus för mig med. Min mens har precis börjat. Ska testa i morgon på testdagen också och ringa Nordic och se vad nästa steg blir. Har ju ett ägg i fysen som vi får hoppas på.

• lillajag10

Det ska nog inte vara någon fara att börja med sprutorna när man är magsjuk, däremot vill dom ju inte att man ska vara magsjuk vid äggplock/insättning. Krya på dig!

Vad tråkigt att vi är så många som misslyckats med våra ivf:nu :-/ Vi får hoppas på bättre tur nästa gång! Kram på er alla

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari