• Monsan

IVF 2015 januari - februari

Hej!

Hoppar in här hos er.

Efter lång utredning via landstinget som resulterade i oförklarlig barnlöshet bestämde vi oss för privat behandling via ivf kliniken i Umeå. På tisdag den 20/1 är det dags för vårt första besök och jag känner mig så lättad att få komma igång efter många års försök... Hur lång tid efter första besöket brukar man få komma igång? Stor kram till alla er tappra kvinnor..

• Monsan

Hej!

Lägger till mig på listan.. Hoppas på mens senast måndag för att få komma igång med första behandlingen annars blir det start först på mars mensen då vi åker till USA precis under feb mensen..

NAMN & ÅLDER:

Happyland: 38 år

Meligna: 28 år

Kakan1976: 38 år

Akelois: 29 år

Sandi: 36 år

maka011: 29 år

Happyhappy:28 år

Fröken Smilla: 33 år

Flinilinis: 25 år

Heystella: 24 år

Josefinehej: 24 år

Lisodan:

Linda8110:

Utflykt i verkligheten: 36 år

Jenjoh5: 37 år

Väntar2015: 28 år

Sofotrollet: 29år

Söndag: 31 år

MadArp: 34 år

Monsan: 29 år

FÖRSÖKSNUMMER:

Happyland: 1

Meligna: 1

Kakan1976: 6 (4 ET, 1 FET, missfall efter ET 3 i vecka 6)

Akelois: 1

Sandi: 2 (1 IVF, 3 FET)

maka011: 2 (första avbröts)

Happyhappy: 1

Fröken Smilla: 1

Flinilinis: 2 (första avbröts)

Heystella: 2 (1 IVF missfall v. 5

Josefinehej: 1

Lisodan: 2 (1 MA)

Linda8110: 2 (1 FET)

Utflykt i verkligheten: 1

Jenjoh5: 2 (Första ET blev gravid, nu andra IVF, första för syskonförsök)

väntar2015: 1

Sofotrollet: 2 (1 ET, 1 FET)

Söndag:1

MadArp: 2 (1:a inget ägg blev befruktat av 14 st)

Monsan: 1

SPRAYSTART:

Sandi: 31/12

Akelois: 5/1

Josefinehej: 14/1

SPRUTSTART:

Sandi: 20/1

Meligna: 12/1

Kakan1976: 22/1

Akelois: 22/1

maka011: 14/1

Happyhappy: 15/1

Fröken Smilla: 2/1

Flinilinis: 14/1

Jenjoh5: 28/1, nedreglering med sprutor

Happyland: 14/1

Sofotrollet: 19/1

Söndag: v 5

MasArp: 18/1

ÄP:

Happyland: v. 5

Meligna: v 5

Akelois: v 6

Fröken Smilla: 16/1

Sofotrollet: v.5

Kakan1976: v. 6

FET:

Heystella: v. 6

ET:

Fröken Smilla: 21/1

TD:

KLINIK:

Happyland: Sahlgrenska

Meligna: Sahlgrenska

Lisodan: Sahlgrenska

Kakan1976: Nordic IVF Gbg

Heystella: Nordic IVF Gbg

maka011: Carlanderska

Utflykt i verkligheten: Carlanderska

Happyhappy: carl von linne uppsala

Fröken Smilla: RMC Malmö

Jenjoh5: Nordic IVF Malmö

Flinilinis: Falun

väntar2015: Falun

Akelois: Falun

Sandi: Huddinge fertilitetscentrum

Josefinehej: Huddinge fertilitetscentrum

Sofotrollet: Huddinge fertilitetscentrum

Söndag USÖ, Örebro

Monsan: IVF kliniken i Umeå

RUVARE:

Lisodan: Testdag 31/1

GRAVIDA:

• Monsan

Jag och min sambo bokade en resa till USA nu i februari för att fira min 30 års dag och försöka koppla av i väntan på ivf.en som skulle starta i Mars... Nu visade det sig att vi kunde få komma igång redan i veckan om min mens kommer på utlovad dag.. Det vill säga senast måndag.. Kommer den senare än måndag hinner vi inte med ett försök innan vi åker... Då måste vi vänta till mars eftersom min nästa mens borde komma sista dagarna i USA...

Vet att vi redan innan var inställda på mars men nu när det visar sig att vi har möjlighet att kunna påbörja ett försök redan nu känns allt så mkt mer jobbigt och stressigt.. Är det någon som vet om man kan ta med sig sprutorna till USA för att isf påbörja behandlingen sista dagarna på resan? Borde alltså bli dom 2-3 första sprutorna där.. Eller ska man bara inrikta sig på mars även om det känns så långt borta..:/.. Jag kommer att köra gonalf och ovitrelle..

• Monsan
    Fröken Smilla skrev 2015-01-23 19:31:38 följande:
    Vi ska också till USA, men först i april :)

Man måste vara beredd på att kunna förklara medicinerna. Jag vet inte hur mycket info de behöver, men tullen i USA är hård. Sen ska gonal f ligga i kylen, så man måste ha tillgång till kyla.

Frågan är hur man gör med tiden också, man ska ju ta gonal f på kvällen och samma tid varje dag. Det blir ju knasigt om man byter tidszon mitt i alltihop...

Antar att du ska köra orgalutran också, den börjar man med på dag 5.
    Okej, det låter komplicerat.. Tänkte inte på det där med tids zonen..:).. Jepp, det stämmer.. Kommer att kör Gonalf och orgalutran.. Jag får helt enkelt hoppas på att mensen kanske kommer näst sista eller sista dagen på resan så jag hinner hem då..:).. Var väl dag 2 eller 3 man skulle börja spruta på...
  • Monsan
    noctura skrev 2015-01-23 19:42:46 följande:

Jag var i liknande situation nu i höst. Vi hade bokat en semesterresa precis när vi kunde starta allt. Vi som redan hade väntat så länge! Personalen tyckte att vi skulle avvakta med behandlingen så att jag riktigt kunde njuta av resan och slippa eventuella biverkningar. Är glad över att vi väntade så det var ett bra beslut. Vi hade väntat så länge så det kändes som att några veckor till inte gjorde något även om man ville komma igång med det så fort som möjligt. Skönt att kunna ha en bra och öppen dialog med personalen.

Du måste ha med dig läkarintyg på alla mediciner, jätteviktigt!

Jo, det sa barnmorskan till mig med.. Hon tyckte inte att vi skulle påbörja behandlingen i USA utan vänta till mars om min mens blir sen denna månad.. Jag brukar aldrig ha oregelbunden mens, men jag känner på mig att den inte hinner komma tills på måndag... Jag får ta en dag i taget..:)..
  • Monsan
    Söndag skrev 2015-01-24 07:55:38 följande:
    Jag väntar mens och ska sen börja på dag tre!
    Jag ska börja på dag två av mensen.. Kommer däremot mensen imorgon börjar jag spruta på dag tre eftersom man inte får börja spruta på en tisdag.. Om mensen skulle komma tex måndag i USA skulle jag då logiskt kunna ta första sprutan på torsdag när vi kommer hem även om den egentligen ska tas på onsdagen..
  • Monsan

Satt mig ner med sambon idag och sa att jag ville ställa in våran resa ifall mensen inte hinner komma till måndag... Jag är så glad att jag har min sambo som vet hur mkt detta första försök betyder för mig.. Nu kan jag koppla av och invänta mensen... Vem vet.. Har jag tur kommer den på måndag och vi hinner med både första försöket och våran resa.. :)..

• Monsan

Gaah, nu är min mens 2 dagar sen och jag vill bara komma igång med sprutorna... Min mens är aldrig sen och bruna flytningar brukar alltid dyka upp minst två dagar innan.. Så typiskt att den väljer att vara sen just nu det nu... Gjorde ett vul för en vecka sen när vi var på ivf kliniken och nu är frågan... Skulle det ha synts om jag blivit gravid på naturlig väg.. (Känns inte så troligt med tanke på att vi försökt i tre år).. Han såg att jag hade haft ägglossning för några dagar sedan, men är det för tidigt att se något annat? Troligen bara stress...

• Monsan

Tar lite emot att ställa denna fråga i detta forum, men hur tidigt kan man se en graviditet på vul? Jag har gått och väntat på min mens för att få komma igång med sprutorna.. Idag hade jag gått över med två dagar och tänkte att det var stress för att få komma igång.. Tog ett grav test för att lugna mig att den bara är sen, men till min stora förvåning visade det plus... Efter 2,5 år, utredning och nu påbörjad ivf händer det naturligt... Varför såg inte läkaren detta på bil förra tisdagen... Hade sista mensen 31/12 och borde väl vara i v.4 då.. För tidigt att se eller kanske ett missfall...

• Monsan
    Kingston skrev 2015-01-27 21:49:43 följande:
    Jag tror inte man kan se det förrän i vecka 6. Men ni får gärna rätta mig om jag har fel :)
    Jag får ringa bm imorgon och boka in en tid..:)..
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari