• Smillan83

IVF 2015 januari - februari

Monsan! Ni som köat till Umeå, var det via remiss från landstinget? Hur länge behövde ni i så fall vänta innan ni fick komma på första informationsträffen!

Har precis i veckan fått remissbekräftelsen och funderar om det nu tar tre månader eller går fortare?

• Smillan83
    Monsan skrev 2015-02-01 08:49:45 följande:

Vi fick inget försök via landstinget eftersom det blev oförklarlig barnlöshet och dom tyckte vi försökt för kort tid, 2,5 år.. När läkaren i Skellefteå sa att vi skulle behöva försöka 1 år till rasade hela min värld samman och vi beslutade då att betala försöken själv.. Vi fick komma på första besöket den 20 januari och jag fick börja min behandling direkt vid nästa mens som skulle ha kommit den 26 januari.. Den mensen kom aldrig då det visade sig att vi plussat naturligt.. Vi fick väldigt bra bemötande på ivf kliniken i Umeå och det verkade som att dom inte hade så lång väntetid.. Vet dock inte om det berodde på att vi skulle betala själv.. Jag tror inte ni behöver vänta tre månader.. Ring och ligg på dom, det gjorde jag.. Dom har oxå vad jag förstått stängt under sommaren... Lycka till..:)..

Åh grattis :) va underbart med ett plus!

Och tack för informationen!

Vet att tre månader är kort tid att vänta egentligen, men när man längtar tills det drar igång räknar man ju dagar!

Ska vänta en månad och sen ringa å komma läget!

Lycka till med bebisen :)
  • Smillan83

Får jag vara med i listan?

32 år, första barnet, köar för att få dra igång, IVF kliniken i Umeå!

• Smillan83

Hur många dagar är det normalt mellan äggplock och återinsättning?

Hur gör ni när ni åker iväg för IVF, sjukskriver ni er eller tar semesterdagar?

• Smillan83
    Längta skrev 2015-02-04 21:25:23 följande:

Hej. Hoppar in här. Jag och min sambo gör vår 3de ivf i umeå just nu.1a försöket gravid med missfall i v.6.

2a försöket blev d inga riktigt befruktade så d bkev inget återfört.

Nu igår var vi på äggplock och ska tillbaka imorgon flr återföring. Så vi hoppas på kanonägg nu och att allt går bra. Vi går i umeå.

Lycka till alla. :) kramar

Välkommen hit Längta :)

Håller tummarna för många befruktade ägg!

Jag å min man ska också göra IVFet i Umeå! Köar dit just nu!

Lite nyfiken på hur det är där, har ni blivit väl mottagna?

Fick ni köa länge till första besöket?
  • Smillan83

Kan någon lägga till mig på listan!?

32 år

Köar för första besöket som blir inom 3 mån

IVF kliniken Umeå

• Smillan83

Nu har vi äntligen fått tid för fösta besöket på IVF kliniken! Känns spännande, speciellt då man läst så mycket här vad som väntar en!

Har ett par frågor!

Startar man alltid sprutbehandlingen/sprayningen i samband med en mens? Är rädd att jag precis kommer att ha haft min mens när vi kommer dit och har inte mens så ofta då jag är PCOare. Hur gör man då?

Och vad är det soma avgör om vi kommer att få gå korta- eller långa protokollet?

Vore jätteglad om nån tog sig tid å svara!

• Smillan83
    Kingston skrev 2015-03-03 05:49:20 följande:

Kul! Vilken klinik blir det?

Jag gissar att du kommer få gå långa protokollet om du har "så allvarlig" pco.

Vid korta protokollet påbörjar man behandling 2-3 dagar efter mensstart och den långa varianten påbörjas ca två veckor före det (tror det är så, någon får gärna rätta mig om jag har fel).

Din klinik bör ha en hemsida med all info annars finns det flertalet andra kliniker som har och där finns all info att läsa.

Vi ska gå på IVF kliniken i Umeå! Läkaren vi ska ha heter Leif Hägglund och är gästläkare från en IVF klinik i Öresund!

Någon som haft honom?

Varför tror du att jag hamnar på långa protokollet, är det vanligt att PCOare får köra det?
  • Smillan83
    JK8808 skrev 2015-03-03 13:04:36 följande:

Jag har pco och håller på med de korta :)

Ok, då är det väldigt olika vilket man hamnar i! Får helt enkelt vänta och se!

Har ögglissning nu, så kommer mensen kommer precis ha tagit slut när jag kommer på läkarbesöket!

Undrar om man jan få köra igång direkt ändå eller måste vänta till nästa mens!

Hur har ni gjort?
  • Smillan83
    Linda8110 skrev 2015-03-03 16:25:17 följande:

Om du ej har mens varje månad så gissar jag att du får köra det långa protokollet, men som sagt var så visar det sig :) Blir det korta så är det bara att invänta nästa mens. Har du lämnat alla blodprover osv innan?

Ja det får visa sig!

Har gått ner ganska många kilo i vikt, så mensen har blivit lite stabilare!

Ja allt är klart!
  • Smillan83
    lillajag10 skrev 2015-03-04 09:12:10 följande:

Jag har pco och körde det korta programmet den här gången. De sa till mig att det är att föredra vid pco då det är mindre risk för överstimulering. När jag körde det långa programmet för fem år sedan blev jag inte överstimulerad Heller får jag väl tillägga. Jag hade nyligen haft min mens när jag kom till Ivf kliniken i Gbg så jag fick äta Provera för att den skulle komma igång snart igen. Lycka till!

*Pust* Den här ruvningen gör mig knäpp .. vill ha testdag NU! Ena dagen känner jag mig jättegravid med typiska symtom och är jättelycklig, för att andra dagen bli nere och inte känna alls mycket. Vet ju att detta är alla ruvares vardag.. men trodde inte att jag skulle vara så känslosam den här gången då jag var så himla positiv efter ET. Det här skulle minsann gå vägen! Synd att det inte höll i sig.. ???? Hur går det för er andra ruvare? Kramar

Tack för att ni PCOare delar med er! Korta protokollet låter ju bra, så slipper man spraya!

Tänkte inte på det, att de kan sätta igång mensen!
  • Smillan83

[quote=74960698][quote-nick]mom2012 skrev 2015-03-04 22:17:14 följande:[/quote-nick]Smillan jag har haft leif hägglund nere i malmö på den klinik han startade upp där. Öresunds klinken. Han slutade tyvärr efter en sammanslagning mellan cura och öresundskliniken.

Han är fantastisk, han gav oss vårt efterlängtade

Skönt att

• Smillan83
    mom2012 skrev 2015-03-04 22:17:14 följande:

Smillan jag har haft leif hägglund nere i malmö på den klinik han startade upp där. Öresunds klinken. Han slutade tyvärr efter en sammanslagning mellan cura och öresundskliniken.

Han är fantastisk, han gav oss vårt efterlängtade barn 2012.

Råkade skicka innan jag skrivit klart!

Skönt att höra att han är omtyckt!

Va roligt att det blev en liten knodd!
  • Smillan83
    Velveteen skrev 2015-03-11 08:19:14 följande:

Verkar som det blir ett minus för mig med, mensvärk, blodiga flytningar och inget plus. Vi har nog inget i frysen, de hörde aldrig av sig och meddelade hur det gick med de halvskruttiga som de odlade vidare, men jag tolkar det som ett nej. Jag vet inte när nästa försök blir för oss. Vi har en typiskt nog en semesterresa sedan länge inplanerad och betald i maj så den krockar med det här. Tror inte vi hinner innan dess. Jag vet inte om man får ta med sig sprutor på flyget i handbagaget... Sen hinner vi inte innan sommaren och kliniken stänger. så blir väl till hösten. Jag kommer leta upp en ny tråd då, beroende på vilken månad det blir. Skriver jag inget mer så pausar vi till hösten, tack för tips och råd och lycka till alla!

Tråkigt :(

Jag har läst lite om sprutor på flyg, för vi ska också resa i april!

Ska tydligen gå bra att ha med sig dem i handbagaget! Så visar man dem bara i säkerhetskontrollen! Kan vara bra att ha med sig ett läkarintyg eller utskrift från Apoteket vad det är för läkemedel!
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari