• frma

Bebis i augusti 2015!

Hej!
    Jag och min man har försökt att bli gravida i flera månader och idag så visade testet "Gravid 2-3 veckor". Åh, vilken känsla! Min man är dock inte hemma så jag har ingen att dela glädjen med.

Någon mer som har plussat nu i dagarna? 

Det är mitt första barn och frågan är vad man gör nu? Vad ska man börja läsa osv.?

Tacksam för alla råd jag kan få

• Svar på tråden Bebis i augusti 2015!
  • HappyAsAHippo
    Alma84 skrev 2014-12-09 12:08:50 följande:

Får jag också hänga på här?!

Plussade i fredags och gjorde nytt test med veckoindikator i morse. Visade +3 och om jag räknar i olika appar osv. bör jag vara i vecka 5+2 alt. 5+4.

Sjukt nervöst/pirrigt/overkligt/oroligt.

Håller med Lantlivet, låt de här första veckorna gå fort nu!!

Grattis! Jag plussade också i fredags :D

Känns som hundra år sedan ;)
  • Hanna9103
    lantlivet skrev 2014-12-09 12:01:37 följande:
    Hel ofattbart! Fattar igening. Hade jag inte haft molvärk och skitonda bröst så hade ja trodd de va lurendrejeri ;)
    Hanna9103 skrev 2014-12-09 11:14:22 följande:

Så kul, grattis till er alla!

Jag har med plussat och beräknad bf 14 augusti. Har inte jättemycket symtom än så känner mig nästan som vanligt. Lite molvärk på kvällarna, ömma bröstvårtor men annars mår jag ganska bra! :)

Grattis! Ja har oxå molvärk. Känns verkligen som att något växer där inne. Fast hela dagarna av å till. Å jätteont i brösten. Kan ej ligga på mage.

Lät dessa 12 första veckor susa förbi så man kan bli lite rund ;)
    Ja det känner man! Häftigt:) Aj, låter inte skönt!!

Ja, man vill bara att veckorna ska rusa förbi:) Är det din första graviditet?
  • Alma84
    HappyAsAHippo skrev 2014-12-09 12:31:26 följande:

Grattis! Jag plussade också i fredags :D

Känns som hundra år sedan ;)

Tack och grattis själv!

Ja en evighet sedan men samtidigt alldeles nyss
  • lantlivet
    Hanna9103 skrev 2014-12-09 12:39:37 följande:

Ja det känner man! Häftigt:) Aj, låter inte skönt!!

Ja, man vill bara att veckorna ska rusa förbi:) Är det din första graviditet?

Ja det är första :) ja bara jul å nyår kommer så går det nog fort :)
  • Sommar15

Åhh jag sönderanalyserar mina (icke-)symptom! Har inte lika ont i brösten längre o har inte känt något i magen idag. Är snurrig i trött men skulle vilja känna något mer. Vet att det är knäppt och att det går upp o ner (är ju bara i v 5 dessutom) men efter 2 missfall är det kanske inte så konstigt att man är lite orolig. Nån mer som inte har tokmkt symptom?

• lantlivet
    Sommar15 skrev 2014-12-09 14:03:18 följande:

Åhh jag sönderanalyserar mina (icke-)symptom! Har inte lika ont i brösten längre o har inte känt något i magen idag. Är snurrig i trött men skulle vilja känna något mer. Vet att det är knäppt och att det går upp o ner (är ju bara i v 5 dessutom) men efter 2 missfall är det kanske inte så konstigt att man är lite orolig. Nån mer som inte har tokmkt symptom?

Jag har ju bara molvärk och bröstont. Stressa inte upp dig. Det gör det inte bättre. Även om ja förstår att de är svårt. Ja är orolig att de ska blir mf då de är första barnet. Men man kan ju inget göra om de skulle bli så.
  • Hanna9103
    lantlivet skrev 2014-12-09 13:48:18 följande:
    Ja det är första :) ja bara jul å nyår kommer så går det nog fort :)
    Ja det tror jag nog!:)
    Sommar15 skrev 2014-12-09 14:03:18 följande:

Jag har heller knappt några symtom. Man vill ju känna lite för annars blir man lite nojig. Men jag tror att det är vanligt att inte känna så mycket så här tidigt. Man får försöka att inte stressa upp sig för mycket och tänka så positivt det går:)
  • lantlivet

Ska ta CB digitalt ikv när ja hålligång mig några timmar å överraska gubben :)

• Sommar15
    Hanna9103 skrev 2014-12-09 14:32:03 följande:

Jag har heller knappt några symtom. Man vill ju känna lite för annars blir man lite nojig. Men jag tror att det är vanligt att inte känna så mycket så här tidigt. Man får försöka att inte stressa upp sig för mycket och tänka så positivt det går:)

Ja man är lite knäpp ju... Rent logiskt vet jag att vi har oddsen på vår sida denna gång. Och såklart är det ju positivt om man mår bra! :)
  • HappyAsAHippo

Ser era magar också ut såhär? Jag är tok svullen och känns som jag har magsäcken i halsen typ!

Kommer inte bli enkelt att dölja mitt tillstånd allt för länge om det ska fortsätta ;)

Kommer precis från en självskyddskurs i jobbet och såg hur kollegorna kollade!

Svar på tråden Bebis i augusti 2015!