• frma

Bebis i augusti 2015!

Hej!
    Jag och min man har försökt att bli gravida i flera månader och idag så visade testet "Gravid 2-3 veckor". Åh, vilken känsla! Min man är dock inte hemma så jag har ingen att dela glädjen med.

Någon mer som har plussat nu i dagarna? 

Det är mitt första barn och frågan är vad man gör nu? Vad ska man börja läsa osv.?

Tacksam för alla råd jag kan få

• Svar på tråden Bebis i augusti 2015!
  • lantlivet

Går gärna med här om jag får! Fock idag ett svagt plus efter 2 år av värdelösa försök eftersom jag har pco. Efter en kur med pergotime. Bf 19 augusti enligt beräkningar på min äl. Har 5 badar kvar till bim. Ska testa fram tills dess så ja ser att de inte är fake. Kan verkligen inte tro det! Vågar inte säga till gubben förrän ja tagit deee digitala på fredag :)

• HappyAsAHippo
    Grodanboll83 skrev 2014-12-08 12:58:31 följande:

Ringde BM o fick tid på torsdag för inskrivning o hälsosamtal! Så himla spännande

Åh vad roligt att få komma så tidigt på inskrivning :)

Vilket landsting tillhör du?
  • Grodanboll83
    HappyAsAHippo skrev 2014-12-08 15:51:34 följande:
    Åh vad roligt att få komma så tidigt på inskrivning :)

Vilket landsting tillhör du?
    Örebro :)
  • Sserena86

Hej! Vad kul med er som har bf lite senare i augusti, är med i en Facebookgrupp men där är de flesta en eller två veckor för mig :) hör av er om ni vill vara med där också! Jag har bf 11/8 och det blir vårt första barn. Vi har försökt bli gravida sen i april, fick plus i oktober men då blev det ett tidigt MF så nu hoppas vi att det går vägen denna gången istället!

• vero91

Åh jag plussade idag???? hur vet man vilken veckan man är i exakt och vilken dag man går över till nästa vecka? Är gravid med första barnet ????

• HappyAsAHippo
    vero91 skrev 2014-12-08 19:01:36 följande:

Åh jag plussade idag???? hur vet man vilken veckan man är i exakt och vilken dag man går över till nästa vecka? Är gravid med första barnet ????

Grattis!

Det finns en graviditetsuträknare här på fl (och andra sidor med, bara att googla på graviditetsuträknare) där du fyller i första dagen på din sista mens, då räknar den ut vilken vecka du är i :)
  • lantlivet
    Sserena86 skrev 2014-12-08 19:00:40 följande:

Hej! Vad kul med er som har bf lite senare i augusti, är med i en Facebookgrupp men där är de flesta en eller två veckor för mig :) hör av er om ni vill vara med där också! Jag har bf 11/8 och det blir vårt första barn. Vi har försökt bli gravida sen i april, fick plus i oktober men då blev det ett tidigt MF så nu hoppas vi att det går vägen denna gången istället!

Jag har den 19 om jag nu får plus på cb och inte bara på billigatesters stickor dom ja fått nu i 2 dagar. Svaga men rosa tydligt synliga ;)

Detta blir oxå vårt första barn, känns spännande och mycket efterlängtat! Hoppas bara jag är gravid å att de inte visar fel. Är på bim-5 idag. Ska ta cb test imorgon när jag kliver upp :)
  • Hmathilda
    vero91 skrev 2014-12-08 19:01:36 följande:

Finns antingen en app till mobilen man kan räkna från sista mensen, finna även en uträknare på nätet man kan använda då ser man också vilken dag man byter vecka
Svar på tråden Bebis i augusti 2015!