• frma

Bebis i augusti 2015!

Hej!
    Jag och min man har försökt att bli gravida i flera månader och idag så visade testet "Gravid 2-3 veckor". Åh, vilken känsla! Min man är dock inte hemma så jag har ingen att dela glädjen med.

Någon mer som har plussat nu i dagarna? 

Det är mitt första barn och frågan är vad man gör nu? Vad ska man börja läsa osv.?

Tacksam för alla råd jag kan få

• Svar på tråden Bebis i augusti 2015!
  • AnEd
    Lilla My82 skrev 2014-12-21 09:33:11 följande:

Vad kul

Första har hunnit bli 2 år. Förstår inte var tiden har tagit vägen

Hur gammal är ditt första?

Han är 2 precis så lika då. :) Håller med, helt plötsligt har man en liten pojke och ingen bebis :)
  • Myspannan

Hej Allihopa! Plussade 2 dagar innan jul, bf 28/8????sååå glad!! Har en liten tös på 14 månader! Hoppas allt kommer att gå bra,lite mer nervös än sist????

• Kottex

Verkar vara ett härlig gäng här :) Första graviditeten, beräknad 20 augusti. Vi har försökt iaf 1,5. Slutade med p-stav feb 2012 så väntan har varit tillräcklig :) Ni som berättade på julafton, vad sa ni, översakade ni med paket? Hur reagerade de? Var det någon som höll på att slå bakut? Så nyfiken :)

• afroditekissen
    Kottex skrev 2014-12-30 23:07:39 följande:

Verkar vara ett härlig gäng här :) Första graviditeten, beräknad 20 augusti. Vi har försökt iaf 1,5. Slutade med p-stav feb 2012 så väntan har varit tillräcklig :) Ni som berättade på julafton, vad sa ni, översakade ni med paket? Hur reagerade de? Var det någon som höll på att slå bakut? Så nyfiken :)

vi berättade för sambons sida på julafton. Hans syster och hennes familj var där och deras farmor å farfar. Jag gjore ordning en ram som hade plats för tre bilder där satte jag in

en bild på äldsta flickan och en på yngsta och i tredje fick äldsta flickan rita en bild på bäbisen som vi satte i och jag skrev en lapp där det stod " tyvärr finns det ingen bild på mig ännu så ni får ha den här bilden som min storasyster ritat av mig tills jag kommer. // vi ses i augusti" dom blev väldigt överraskad och glada
    Elise 2010-07-20 Elsa 2010-10-11 BF 2015-08-18
  • TantB

Här är en till med bf i augusti, den 21a . Vi är lyckliga och hoppas verkligen att det går vägen. Hade ett utomkveds i augusti som skapar stor oro och ångest i mig.

Vilka gulliga och kreativa sätt ni har berättat på. Sambon fick blunda och så visade jag testet. Mamma berättade jag för i telefon. Sen vet två nära vänner. I övrigt har vi inte berättat för någon. Tror att min pappa ska få veta när vi ska dit den 6e januari.

Jag har börjat titta efter mammakläder och barnvagn med en blandning av enorm glädje och lite ångest. Kan inte låta bli. Det är ju då mysigt.

• TantB

Här är en till med bf i augusti, den 21a . Vi är lyckliga och hoppas verkligen att det går vägen. Hade ett utomkveds i augusti som skapar stor oro och ångest i mig.

Vilka gulliga och kreativa sätt ni har berättat på. Sambon fick blunda och så visade jag testet. Mamma berättade jag för i telefon. Sen vet två nära vänner. I övrigt har vi inte berättat för någon. Tror att min pappa ska få veta när vi ska dit den 6e januari.

Jag har börjat titta efter mammakläder och barnvagn med en blandning av enorm glädje och lite ångest. Kan inte låta bli. Det är ju då mysigt.

• Lilla My82

Attans jag är outad av mina grannar...

• TantB
    Lilla My82 skrev 2014-12-31 22:28:56 följande:

Attans jag är outad av mina grannar...

Hihi.. hur kom de på det?
  • lantlivet
    Lilla My82 skrev 2014-12-31 22:28:56 följande:

Attans jag är outad av mina grannar... smile2.gif

Hehe, tokigt ;)

Ja måste nog berätta på jobbet snart då ja mår så fruktansvärt illa när de har gått för länge mellan mellanmålen och ja inte kan äta allt. Jobba dessutom imon äldrevården så alla lukter lär bli en pina nästa vecka :)
  • Kottex

Gott nytt 2015! Kommer bli ett spännande år med mycket nytt :) tråkigt med illamåendet. Hade första illamående igår kväll, pang sa det och jag trodde verkligen jag skulle gå och spy. Åt chokladdessert, tror att sött inte är det bästa för mig längre. Är ett riktigt godismonster men har inte alls varit så sugen på sötsaker senaste veckorna. Gått in i vecka 8 idag. Året börjar bra :)

• lantlivet

Ja fy, illamåendet är inte kul. Å har väldigt lite grejer hemma jag kan äta för att stilla det.. Äta ofta och lite har ja svårt för.. Speciellt när ja mår illa.. Nä sött kan ja inte heller med längre. Åh då är ju en dag efter mig :)

Kottex skrev 2015-01-01 14:17:34 följande:

Gott nytt 2015! Kommer bli ett spännande år med mycket nytt :) tråkigt med illamåendet. Hade första illamående igår kväll, pang sa det och jag trodde verkligen jag skulle gå och spy. Åt chokladdessert, tror att sött inte är det bästa för mig längre. Är ett riktigt godismonster men har inte alls varit så sugen på sötsaker senaste veckorna. Gått in i vecka 8 idag. Året börjar bra :)

• Lilla My82
    TantB skrev 2015-01-01 10:34:17 följande:
    Hihi.. hur kom de på det?
    Jag tackade nej till avec. Jag skyllde på att jag gick upp tidigt till jobbet och att jag var för trött. Den gick inte en av dom på och när hon sa att jag säkert var gravid kunde inte jag el min man ljuga...
Svar på tråden Bebis i augusti 2015!