• frma

Bebis i augusti 2015!

Hej!
    Jag och min man har försökt att bli gravida i flera månader och idag så visade testet "Gravid 2-3 veckor". Åh, vilken känsla! Min man är dock inte hemma så jag har ingen att dela glädjen med.

Någon mer som har plussat nu i dagarna? 

Det är mitt första barn och frågan är vad man gör nu? Vad ska man börja läsa osv.?

Tacksam för alla råd jag kan få

• Svar på tråden Bebis i augusti 2015!
  • Grodanboll83
    lantlivet skrev 2014-12-10 22:37:16 följande:
    Härligt. Då är vi en dag emellan ;) ja har bf 19/8 :)

Jag slog in ett paket med ett klädset å skrev till pappa från e och ettan :)
    O jag BF 18/8 ska på hälsosamtal hos bm idag :)
  • lantlivet
    Grodanboll83 skrev 2014-12-11 06:37:51 följande:

O jag BF 18/8 ska på hälsosamtal hos bm idag :)

Spännande. Ja tänkte ringa efter nyår och boka tid. För nu har dom packat här hörde jag :) men då har ja något att sätta målet på ;)

Kul att vi är många runt samma dag :) ja är i v 5 nu. Så nu känns de länge kvar tills efter nyår. Men det är ju bara nån vecka kvar. ;)
  • HappyAsAHippo

Hur mår ni då tjejer? Vad har ni för symptom? :D

Förutom att detta känns sjukt overkligt och alldeles för stort att greppa så har jag väldigt spända bröst, de ömmar på vissa ställen och trycker jag där blir jag svimfärdig av smärtan. Spännande! Sen har jag blåmärken av bh:n, på utsidan av bygeln.

Det kittlar och drar i livmodern. Igår kändes det som stark mensvärk och det gjorde mig lite orolig.

Jag är mår illa i attacker, någon gång om dagen än sålänge tack och lov. Sen börjar jag bli väldigt trött. Har sedan ägglossningen varit pigg som en lärka (vilket jag aldrig är den tiden i månaden annars) och haft svårt att somna men nu längtar jag hela dagarna efter sängen ;) Min sambo tycker att jag är småtråkig som lägger mig så tidigt men är väldigt förstående samtidigt.

Magen känns uppkörd och jag har halsbränna till och från. Springer mkt på toa så någon hård mage har jag inte ännu ;)

Jag känner mig ganska så gravid och tänker på det ständigt!!!! Berätta gärna hur ni mår! :)

• Alma84
    HappyAsAHippo skrev 2014-12-11 09:21:36 följande:

Hur mår ni då tjejer? Vad har ni för symptom? :D

Förutom att detta känns sjukt overkligt och alldeles för stort att greppa så har jag väldigt spända bröst, de ömmar på vissa ställen och trycker jag där blir jag svimfärdig av smärtan. Spännande! Sen har jag blåmärken av bh:n, på utsidan av bygeln.

Det kittlar och drar i livmodern. Igår kändes det som stark mensvärk och det gjorde mig lite orolig.

Jag är mår illa i attacker, någon gång om dagen än sålänge tack och lov. Sen börjar jag bli väldigt trött. Har sedan ägglossningen varit pigg som en lärka (vilket jag aldrig är den tiden i månaden annars) och haft svårt att somna men nu längtar jag hela dagarna efter sängen ;) Min sambo tycker att jag är småtråkig som lägger mig så tidigt men är väldigt förstående samtidigt.

Magen känns uppkörd och jag har halsbränna till och från. Springer mkt på toa så någon hård mage har jag inte ännu ;)

Jag känner mig ganska så gravid och tänker på det ständigt!!!! Berätta gärna hur ni mår! :)

Känner igen mig väldigt mycket i det mesta du skriver. Brösten är hopplöst ömma och har varit det sedan ägglossning.

Trött från och till, men sover lite sämre än vanligt. Illamåendet är jobbigt från och till. Till skillnad från det som verkar vanligt mår jag ofta mer illa av att äta och morgonen är lugnast...

Det är i tankarna hela tiden och hoppas nästan att det lugnar sig lite på den fronten. Annars kommer jag driva min omgivning till vansinne med alla tankar och funderingar haha.
  • lantlivet

Känner igen mig oxå. Jag mådde lite illa tvärt imorse. Men efter ett glas mjölk gick de över, jag har stark typ som mensvärk fast lite annorlunda. Drar och sticker ibland. Ömma bröst och trött. Och igår höll ja på att börja gråta på jobbet för att de blev inte som ja ville. Jag gråter typ aldrig..

Tänker helatiden på att jag ä gravid.

• Hanna9103

Jag har molvärk mest på kvällarna och fryser jättemycket. <Lite ömma bröst med. Men annars mår jag ganska bra än så länge. Få se hur länge det håller i sig. Ha känt att jag börjat må lite illa på morgonen med. 

• afroditekissen

Och jag känner ingenting.. med dom andra två kände jag på en gång att jag var gravid men nu känner jag inget förutom att de moler lite i tjejmagen..

Elise 2010-07-20 Elsa 2010-10-11 BF 2015-08-18
  • Doppiavu

Hejsan!
    Jag plussade i slutet av november! Går in i vecka 7 imorgon, första barnet! Känns sjukt spännande!

De symptom jag har och har haft är värk i ryggslutet, molande värk i livmodern och på höger sida. Jag fryser också ovanligt mycket. Fryser aldrig annars. Men inget illamående än så länge :)

• ida90

Hej jag hoppar in här jag oxå :) BF 4/8 enligt appen o jag vet att jag blev befruktad den 12/11 då vi har gjort IVF behandling. Ofrivilligt barnlösa. Första graviditeten o vi har försökt i 2 år. Gick in i vecka 7 igår o ska göra vårat första vul den 16/12 :)

Mina symtom är ont i bröstvåtorna o sjukt trött måste sova efter att jag varit vaken i 3 timmar :0 o illamåendet kommer när jag precis har ätit?

O grattis till er andra :)

Svar på tråden Bebis i augusti 2015!