Inlägg från: lantlivet |Visa alla inlägg
  • lantlivet

Bebis i augusti 2015!

Går gärna med här om jag får! Fock idag ett svagt plus efter 2 år av värdelösa försök eftersom jag har pco. Efter en kur med pergotime. Bf 19 augusti enligt beräkningar på min äl. Har 5 badar kvar till bim. Ska testa fram tills dess så ja ser att de inte är fake. Kan verkligen inte tro det! Vågar inte säga till gubben förrän ja tagit deee digitala på fredag :)

• lantlivet
    Sserena86 skrev 2014-12-08 19:00:40 följande:

Hej! Vad kul med er som har bf lite senare i augusti, är med i en Facebookgrupp men där är de flesta en eller två veckor för mig :) hör av er om ni vill vara med där också! Jag har bf 11/8 och det blir vårt första barn. Vi har försökt bli gravida sen i april, fick plus i oktober men då blev det ett tidigt MF så nu hoppas vi att det går vägen denna gången istället!

Jag har den 19 om jag nu får plus på cb och inte bara på billigatesters stickor dom ja fått nu i 2 dagar. Svaga men rosa tydligt synliga ;)

Detta blir oxå vårt första barn, känns spännande och mycket efterlängtat! Hoppas bara jag är gravid å att de inte visar fel. Är på bim-5 idag. Ska ta cb test imorgon när jag kliver upp :)
  • lantlivet
    Sserena86 skrev 2014-12-08 19:22:32 följande:
    Oj vad tidigt du plussade! Jag plussade på bim-1 men testet var jättestarkt så hade nog kanske plussat tidigare om jag hade försökt. Har bara vetat om att jag är gravid i typ en vecka men känns som om det har gått en gel evighet! Tiden verkligen sniglar sig fram nu! Ska på vul 7/1 och det är så sjukt lång tid kvar tills dess! Tur att jul o nyår kommer emellan så att man blir lite distraherad..
    Jag hade ägglossning redan dag 13 i cykeln, åt pergotime då jag har pcos och inte har äl av mig själv :) så det är nog därför. Så det är 12 dagar sen äl :)

Kan tänka mig att tiden går sjukt sakta. Är glad att jag jobbar heltid så dagarna går rätt fort då de alltid är full fart på jobbet :)

Åh spännande med vul! Det skulle ja oxå vilja göra, men det blir det nog inte här :)

Jo jul å nyår är bra tidsfördriv, ja jobbar så de går fort ;)
  • lantlivet

Solklart plus idag! Bf 19 augusti :) skakis!!!!

• lantlivet
    HappyAsAHippo skrev 2014-12-09 08:40:34 följande:

Ååååh grattis!!!! :)

Tack!!!! Nu va det ingen tvekan om saken :)
  • lantlivet
    HappyAsAHippo skrev 2014-12-09 10:36:25 följande:

:) hur känns det?

Hel ofattbart! Fattar igening. Hade jag inte haft molvärk och skitonda bröst så hade ja trodd de va lurendrejeri ;)
    Hanna9103 skrev 2014-12-09 11:14:22 följande:

Så kul, grattis till er alla!

Jag har med plussat och beräknad bf 14 augusti. Har inte jättemycket symtom än så känner mig nästan som vanligt. Lite molvärk på kvällarna, ömma bröstvårtor men annars mår jag ganska bra! :)

Grattis! Ja har oxå molvärk. Känns verkligen som att något växer där inne. Fast hela dagarna av å till. Å jätteont i brösten. Kan ej ligga på mage.

Lät dessa 12 första veckor susa förbi så man kan bli lite rund ;)
  • lantlivet
    Hanna9103 skrev 2014-12-09 12:39:37 följande:

Ja det känner man! Häftigt:) Aj, låter inte skönt!!

Ja, man vill bara att veckorna ska rusa förbi:) Är det din första graviditet?

Ja det är första :) ja bara jul å nyår kommer så går det nog fort :)
  • lantlivet
    Sommar15 skrev 2014-12-09 14:03:18 följande:

Åhh jag sönderanalyserar mina (icke-)symptom! Har inte lika ont i brösten längre o har inte känt något i magen idag. Är snurrig i trött men skulle vilja känna något mer. Vet att det är knäppt och att det går upp o ner (är ju bara i v 5 dessutom) men efter 2 missfall är det kanske inte så konstigt att man är lite orolig. Nån mer som inte har tokmkt symptom?

Jag har ju bara molvärk och bröstont. Stressa inte upp dig. Det gör det inte bättre. Även om ja förstår att de är svårt. Ja är orolig att de ska blir mf då de är första barnet. Men man kan ju inget göra om de skulle bli så.
  • lantlivet

Ska ta CB digitalt ikv när ja hålligång mig några timmar å överraska gubben :)

• lantlivet
    HappyAsAHippo skrev 2014-12-09 16:56:26 följande:

Ser era magar också ut såhär? Jag är tok svullen och känns som jag har magsäcken i halsen typ!

Kommer inte bli enkelt att dölja mitt tillstånd allt för länge om det ska fortsätta ;)

Kommer precis från en självskyddskurs i jobbet och såg hur kollegorna kollade! phpdpHr5G43582.jpg

Ja är jättesvullen på kvällen men på morgonen syns de inte än då de bara är 3+5 :)
Svar på tråden Bebis i augusti 2015!