• frma

Bebis i augusti 2015!

Hej!
    Jag och min man har försökt att bli gravida i flera månader och idag så visade testet "Gravid 2-3 veckor". Åh, vilken känsla! Min man är dock inte hemma så jag har ingen att dela glädjen med.

Någon mer som har plussat nu i dagarna? 

Det är mitt första barn och frågan är vad man gör nu? Vad ska man börja läsa osv.?

Tacksam för alla råd jag kan få

• Svar på tråden Bebis i augusti 2015!
  • melalee

#7 tack så mycket och grattis till er! :) Vi ska på inskrivning nu på tisdag och ultraljud gör man i vecka 18. :) Lång och jobbig denna väntan! Men efter ul springer säkert veckorna iväg :)

• melalee

#8 grattis till er! Förstår hur du känner ang mf. Jag hade själv ett förra hösten i vecka 8.

Jag har mått extremt illa hela tiden och fått lergigan comp utskrivet + omeprazol för magen. Är sjuuukt trött, molvärk och vrålhungrig. Riktigt ömma bröst och kissar oftare.

• Lövet92

Hej

Jag plussade i torsdag på bim med första barnet. Är i v4+1 och mår precis som vanligt och det är jag jätteglad för men känns som om att det hade varit verkligare om jag hade känt något ial sånt kanske kommer senare? Eller har ni haft illamående osv redan efter någon vecka efter ÄL?

Riktigt roligt att få följa varandra såhär och grattis till alla blivande mammor!

• Nady

Hej alla! Skrattande

Jag plussade i torsdags och har ett barn sen innan på 8 år.

Har PCO så jag och min man har haft svårt att bli gravida.
    men vi sökte hjälp och gick igenom en utredning på reproduktionsklinik. fick äta provera för att få igång mens och sedan pergotime för ägglossning. Och då tog det sig! :D

Min sista mens första dag var 6/11, så enligt min graviditetsapp är jag i vecka 4+2 idag

Jag är lite lätt illamående till och från, trött, ömma bröst, lite svängig i humöret, uppsvälld, dragningar och spänningar typ som mensvärk, gasig och väldigt törstig.

jag är så himla glad! Håller tummar för er alla också! {#emotions_dlg.flower}

• Grodanboll83

Hej! Vi gick plus på Stickan igår.. Äntligen efter att ha försökt i 16 månader! Gick på utredning, utan att hitta ngt fel. Gick genomgå en spolning, och lyckades på första äl efter spolningen.

Enligt appen är BF 17 aug om allt går vägen. Än så länge inga större symptom.

Ska man ringa barnmorska eller mödravårdscentral, eller är det samma?

• Hmathilda
    Grodanboll83 skrev 2014-12-08 03:24:13 följande:

Hej! Vi gick plus på Stickan igår.. Äntligen efter att ha försökt i 16 månader! Gick på utredning, utan att hitta ngt fel. Gick genomgå en spolning, och lyckades på första äl efter spolningen.

Enligt appen är BF 17 aug om allt går vägen. Än så länge inga större symptom.

Ska man ringa barnmorska eller mödravårdscentral, eller är det samma?

Grattis till pluset :)

Man ringer MVC och där får man en barnmorska :)
  • HappyAsAHippo

Åhh här hoppar jag in :) Hej på er! Jag är också gravid och bf är enligt min uträkning den 9 aug.

Har precis pratat med en barnmorska på mödravården och fått tid för inskrivning när jag är i vecka 12. Fram till dess ska jag leva på som vanligt med vissa undantag :D

• stinto

Hoppar in här. Plussade dan före min födelsedag, första barnet.

Har bf 6 aug enligt appen.

Har haft ett missfall tidigare, så hoppas det går vägen denna gång.

Hungrig och väldigt trött, ömma bröst...annars mår jag som vanligt, vilket är ganska skönt.

Svar på tråden Bebis i augusti 2015!