• frma

Bebis i augusti 2015!

Hej!
    Jag och min man har försökt att bli gravida i flera månader och idag så visade testet "Gravid 2-3 veckor". Åh, vilken känsla! Min man är dock inte hemma så jag har ingen att dela glädjen med.

Någon mer som har plussat nu i dagarna? 

Det är mitt första barn och frågan är vad man gör nu? Vad ska man börja läsa osv.?

Tacksam för alla råd jag kan få

• Svar på tråden Bebis i augusti 2015!
  • HappyAsAHippo
    frma skrev 2014-12-09 21:35:07 följande:

Åh, min mage påminner om din #50. Jag jobbar som gymnasielärare och särskilt idag så har jag haft elever som har tittat extra mycket. Jag har översize tröjor men har bara ett par byxor som passar.

När tänker ni berätta det för andra?

Jag gick idag in i vecka 6 och har inte berättat det för någon. Jag vill göra det på ett speciellt sätt men vet inte ännu. Längtar dock efter att få berätta det.... särskilt för min man!

Nu fick jag en idé på hur du skulle kunna berätta på ett roligt sätt för din man! :) rita en liten streckgubbe eller skriv "hej pappa" på magen. Så säger du att det finns en överraskning nånstans på din kropp och att han får leta ;)
  • lantlivet
    HappyAsAHippo skrev 2014-12-10 12:06:41 följande:

Vad gulligt att ge honom ett paket :) kan tänka mig att han blev glad!

JäTteglad:)
    HappyAsAHippo skrev 2014-12-10 12:12:11 följande:

Jag har två tips på hur det går att berätta för exempelvis ens föräldrar.

Det första är att slå in små sockar eller mössa i ett paket och ge till dem :)

Andra tipset är att skriva ett kort med texten "I augusti kommer storken, hoppas hmm hmm har orken"

Jag kommer nog använda mig av båda :D Blir alldeles gråtig av bara tanken!

Ja de kommer nog bli något sånt :) vi planerar en resa nångång i februaridå fyller svärfar år ;) vi har en bit att åka nämligen å säga på telefon ä inte ett alternativ.
  • HappyAsAHippo
    lantlivet skrev 2014-12-10 12:23:31 följande:
    JäTteglad:)

Andra tipset är att skriva ett kort med texten "I augusti kommer storken, hoppas hmm hmm har orken"

Ja de kommer nog bli något sånt :) vi planerar en resa nångång i februaridå fyller svärfar år ;) vi har en bit att åka nämligen å säga på telefon ä inte ett alternativ.
    Vilken toppenpresent svärfar kommer att få! :)
  • lantlivet
    HappyAsAHippo skrev 2014-12-10 12:25:59 följande:

Vilken toppenpresent svärfar kommer att få! :)

Ja han längtar efter att få bli farfar. Han är redan morfar :)
  • Hanna9103
    lantlivet skrev 2014-12-10 07:02:40 följande:

Kampenmedpco.blogg.se ,där kan ni följa vår resa oxå om ni vill.

Så söta kläder!:)

Ja det va ju jättebra tips ju! Så gulligt!:)
  • lantlivet

Tack Hanna. Åhléns hade jätte mkt fina kläder som är neutrala :) jag avskyr ju rosa i alla former ;)

• Hanna9103
    lantlivet skrev 2014-12-10 15:33:40 följande:

Tack Hanna. Åhléns hade jätte mkt fina kläder som är neutrala :) jag avskyr ju rosa i alla former ;)

Ja jag gillar med neutrala färger. Jag vet att kappahl har ett märke som heter newbie som har jättesöta kläder:)
  • lantlivet

Jo jag älskar deras märke! Så fina kläder! De kommer bli en newbie garderob till ettan ;)

• afroditekissen

Hej hoppar in här jag också
    Fick Gravid 1-2 idag med clearblue så BF blir runt 18/8. Jag har två döttrar innan som är 4år och 2år.

Hur har ni gjort när ni berättat för pappan? 
    Jag funderar på om jag ska lägga en bulle i ugnen och när han kommer hem får han ta fram "maten".

Elise 100720 Elsa 131011 BF 150818
  • lantlivet
    afroditekissen skrev 2014-12-10 15:50:15 följande:

Hej hoppar in här jag också smile1.gif
    Fick Gravid 1-2 idag med clearblue så BF blir runt 18/8. Jag har två döttrar innan som är 4år och 2år.

Hur har ni gjort när ni berättat för pappan? 
    Jag funderar på om jag ska lägga en bulle i ugnen och när han kommer hem får han ta fram "maten". smile1.gif

Elise 100720 Elsa 131011 BF 150818
    Härligt. Då är vi en dag emellan ;) ja har bf 19/8 :)

Jag slog in ett paket med ett klädset å skrev till pappa från e och ettan :)
Svar på tråden Bebis i augusti 2015!