• frma

Bebis i augusti 2015!

Hej!
    Jag och min man har försökt att bli gravida i flera månader och idag så visade testet "Gravid 2-3 veckor". Åh, vilken känsla! Min man är dock inte hemma så jag har ingen att dela glädjen med.

Någon mer som har plussat nu i dagarna? 

Det är mitt första barn och frågan är vad man gör nu? Vad ska man börja läsa osv.?

Tacksam för alla råd jag kan få

• Svar på tråden Bebis i augusti 2015!
  • lantlivet
    HappyAsAHippo skrev 2014-12-09 16:56:26 följande:

Ser era magar också ut såhär? Jag är tok svullen och känns som jag har magsäcken i halsen typ!

Kommer inte bli enkelt att dölja mitt tillstånd allt för länge om det ska fortsätta ;)

Kommer precis från en självskyddskurs i jobbet och såg hur kollegorna kollade! phpdpHr5G43582.jpg

Ja är jättesvullen på kvällen men på morgonen syns de inte än då de bara är 3+5 :)
  • lantlivet
    Hanna9103 skrev 2014-12-09 20:01:10 följande:

Jag är med jättesvullen redan. Vet inte hur man ska lyckas dölja det!

Ja undrar jag med. Ja är så smal så de syns så väl på kvällen. Men än är de bara tarmarna, sa ja ätit mkt på jobbet idag ;)
  • frma

Åh, min mage påminner om din #50. Jag jobbar som gymnasielärare och särskilt idag så har jag haft elever som har tittat extra mycket. Jag har översize tröjor men har bara ett par byxor som passar.

När tänker ni berätta det för andra?

Jag gick idag in i vecka 6 och har inte berättat det för någon. Jag vill göra det på ett speciellt sätt men vet inte ännu. Längtar dock efter att få berätta det.... särskilt för min man!

• lantlivet
    frma skrev 2014-12-09 21:35:07 följande:

Åh, min mage påminner om din #50. Jag jobbar som gymnasielärare och särskilt idag så har jag haft elever som har tittat extra mycket. Jag har översize tröjor men har bara ett par byxor som passar.

Jag gick idag in i vecka 6 och har inte berättat det för någon. Jag vill göra det på ett speciellt sätt men vet inte ännu. Längtar dock efter att få berätta det.... särskilt för min man!

Jag slog in ett paket till min sambo ett set från Åhléns med olika djur på. Sen gav ja han testet.

Andra vet ja inte hur.. Alla bor så långt bort. (50 mil) men de blir inte förrän typ i februari isf :) våra närmaste vänner kommer då veta vid nyår då dom vet om vår långa väg hit så vi vill ha stödet om jag får missfall.
  • HappyAsAHippo
    frma skrev 2014-12-09 21:35:07 följande:

Det är då tur att det är en kall och ruggig årstid så att det är lättare att dölja det svullna i stora tröjor :D

Jag skulle vilja berätta för familj och nära vänner redan nu men sambon vill vänta. Han tänker på missfallsrisken men jag vill iaf att de ska veta. Får jag missfall (peppar peppar) kommer jag att berätta, det lär ju märkas på måendet om inte annat....
  • HappyAsAHippo

Jag har två tips på hur det går att berätta för exempelvis ens föräldrar.

Det första är att slå in små sockar eller mössa i ett paket och ge till dem :)

Andra tipset är att skriva ett kort med texten "I augusti kommer storken, hoppas hmm hmm har orken"

Jag kommer nog använda mig av båda :D Blir alldeles gråtig av bara tanken!

Svar på tråden Bebis i augusti 2015!