• frma

Bebis i augusti 2015!

Hej!
    Jag och min man har försökt att bli gravida i flera månader och idag så visade testet "Gravid 2-3 veckor". Åh, vilken känsla! Min man är dock inte hemma så jag har ingen att dela glädjen med.

Någon mer som har plussat nu i dagarna? 

Det är mitt första barn och frågan är vad man gör nu? Vad ska man börja läsa osv.?

Tacksam för alla råd jag kan få

• Svar på tråden Bebis i augusti 2015!
  • ida90
    Doppiavu skrev 2014-12-13 00:56:22 följande:

Haha ja! :P när ska ni på första ul?! Vi har fått tid på torsdag! :D

Jag har vul på tisdag :) o ska gå in i v 8 dagen efter :)
  • lantlivet

Grattis!så mysig morgon ni fick! Nä man blir ju alldeles ställd och kan inte fatta det riktigt :)

• Doppiavu
    mangie skrev 2014-12-13 08:33:11 följande:

Hej!

Jag plussade imorse :) Känns helt sjukt?! Så glad men fattar inte riktigt vad jag ska göra med informationen, haha! :D enligt diverse appar innebär det Bf 16/8. :D

Väckte mannen men luciasång, ett tänt värmeljus och ett positivt graviditetstest... Haha, konstigaste morgonen någonsin! Och bästa!

Åh grattis! Vilken mysmorgon!
  • Doppiavu
    ida90 skrev 2014-12-13 10:02:50 följande:
    Jag har vul på tisdag :) o ska gå in i v 8 dagen efter :)
    Berättade de i telefon att det skulle bli ett vul? Tror hon sa till mig att vi skulle göra ett ul bara. Varför görs det olika, vet du det?
  • ida90

Eftersom jag gjorde IVF och blev överstimulerad så blir de vul för de är lättare o mäta vätskan tror jag iaf. O tror att de är lättare o se när de är så tidigt i graviditeten. Jag har inte ens ring nåt MVC än heller tänkte jag skulle vänta tills på tisdag o se vad min läkare säger , för tror jag börjar fylla på med rätt mkt vätska igen :/

• HappyAsAHippo
    ida90 skrev 2014-12-13 14:24:46 följande:

Eftersom jag gjorde IVF och blev överstimulerad så blir de vul för de är lättare o mäta vätskan tror jag iaf. O tror att de är lättare o se när de är så tidigt i graviditeten. Jag har inte ens ring nåt MVC än heller tänkte jag skulle vänta tills på tisdag o se vad min läkare säger , för tror jag börjar fylla på med rätt mkt vätska igen :/

Vad innebär det då? Att du fyller på med vätska?
  • ida90

Innan jag satte tillbaka blastocysten så fick jag vätska i buk o nedre delen av lungsäckarna. O hade förstorade äggstockar. O sist jag va hos läkaren så hade jag lite vätska i nedre delen av buken o en förstorad äggstock, nu tror jag dock att den andra äggstocken oxå är förstorad o att jag börjar samla på mig ännu mer vätska i buken. De är därför dom gör vul på mig för att hålla koll så att de inte blir för mkt vätska så dom måste tappa. + att jag har tagit fragminsprutor sen 4 dagar innan dom satte tillbaka blastisen o ska ta dom tills jag är i v 12.

• HappyAsAHippo
    ida90 skrev 2014-12-13 16:52:44 följande:

Innan jag satte tillbaka blastocysten så fick jag vätska i buk o nedre delen av lungsäckarna. O hade förstorade äggstockar. O sist jag va hos läkaren så hade jag lite vätska i nedre delen av buken o en förstorad äggstock, nu tror jag dock att den andra äggstocken oxå är förstorad o att jag börjar samla på mig ännu mer vätska i buken. De är därför dom gör vul på mig för att hålla koll så att de inte blir för mkt vätska så dom måste tappa. + att jag har tagit fragminsprutor sen 4 dagar innan dom satte tillbaka blastisen o ska ta dom tills jag är i v 12.

Oj! Hoppas verkligen att du inte blir sämre!!! Är det vanligt att samla på sig vätska vid ivf?
  • ida90

Nä igentligen inte jag svarade lite för bra på behandlingen bara :p men just nu längtar jag tills på tisdag så jag kan få de bekräftat att jag har vätska för just nu ser de ut som jag är i 5 månaden ;)

• Millanans
    Doppiavu skrev 2014-12-13 00:56:22 följande:
    Haha ja! :P när ska ni på första ul?! Vi har fått tid på torsdag! :D
    Vi har med på torsdag! :D Längtaaar!!
Svar på tråden Bebis i augusti 2015!