• ida90

Bebis i augusti 2015!

Hej jag hoppar in här jag oxå :) BF 4/8 enligt appen o jag vet att jag blev befruktad den 12/11 då vi har gjort IVF behandling. Ofrivilligt barnlösa. Första graviditeten o vi har försökt i 2 år. Gick in i vecka 7 igår o ska göra vårat första vul den 16/12 :)

Mina symtom är ont i bröstvåtorna o sjukt trött måste sova efter att jag varit vaken i 3 timmar :0 o illamåendet kommer när jag precis har ätit?

O grattis till er andra :)

• ida90

Haha sjukt kul om våra bebisar skulle komma i den ordningen oxå ;)

• ida90
    Doppiavu skrev 2014-12-13 00:56:22 följande:

Haha ja! :P när ska ni på första ul?! Vi har fått tid på torsdag! :D

Jag har vul på tisdag :) o ska gå in i v 8 dagen efter :)
  • ida90

Eftersom jag gjorde IVF och blev överstimulerad så blir de vul för de är lättare o mäta vätskan tror jag iaf. O tror att de är lättare o se när de är så tidigt i graviditeten. Jag har inte ens ring nåt MVC än heller tänkte jag skulle vänta tills på tisdag o se vad min läkare säger , för tror jag börjar fylla på med rätt mkt vätska igen :/

• ida90

Innan jag satte tillbaka blastocysten så fick jag vätska i buk o nedre delen av lungsäckarna. O hade förstorade äggstockar. O sist jag va hos läkaren så hade jag lite vätska i nedre delen av buken o en förstorad äggstock, nu tror jag dock att den andra äggstocken oxå är förstorad o att jag börjar samla på mig ännu mer vätska i buken. De är därför dom gör vul på mig för att hålla koll så att de inte blir för mkt vätska så dom måste tappa. + att jag har tagit fragminsprutor sen 4 dagar innan dom satte tillbaka blastisen o ska ta dom tills jag är i v 12.

• ida90

Nä igentligen inte jag svarade lite för bra på behandlingen bara :p men just nu längtar jag tills på tisdag så jag kan få de bekräftat att jag har vätska för just nu ser de ut som jag är i 5 månaden ;)

Svar på tråden Bebis i augusti 2015!