• frma

Bebis i augusti 2015!

Hej!
    Jag och min man har försökt att bli gravida i flera månader och idag så visade testet "Gravid 2-3 veckor". Åh, vilken känsla! Min man är dock inte hemma så jag har ingen att dela glädjen med.

Någon mer som har plussat nu i dagarna? 

Det är mitt första barn och frågan är vad man gör nu? Vad ska man börja läsa osv.?

Tacksam för alla råd jag kan få

• Svar på tråden Bebis i augusti 2015!
  • lantlivet
    jenwal skrev 2014-12-21 01:39:22 följande:

Hej! Just plussat och undrar om ni tänkte avslöja graviditeten på julafton?

Grattis :)

Nej de tänker vi inte. Vi kommer inte träffa våra familjer i år något. Så det blir nästa år. Hade vi varit med dom så skull vi säkert gjort det. Är dock bara i v 7 på julafton. Känns bättre att vänta :)
  • sjl89

Hej hoppas det är okej att jag hoppar in här.

Jag plussade 17/12 (dag 45 i cykeln).

Har oregelbunden mens 27-45 dagar så jag är väldigt osäker på när bf kan vara :p

Igår på vul såg hon två hinnsäckar och sen sa hon nånting med gulkropp men inget mer så antingen blev jag gravid senare än jag trott (alltså inte haft en 28 dagars cykel) eller så går jag och väntar på missfall :/ ska tillbaka den 29/12 för ett nytt vul. Har vart utan p-piller sen juni-13 så vi hoppas ju verkligen att det ska gå vägen :)

• Lilla My82
    AnEd skrev 2014-12-20 22:57:30 följande:

Va kul! Grattis 26/8 för mig så nästan samma! Andra även för mig! Hur gammal är ditt första barn?

Vad kul

Första har hunnit bli 2 år. Förstår inte var tiden har tagit vägen

Hur gammal är ditt första?
  • Lilla My82
    sjl89 skrev 2014-12-21 08:57:06 följande:

Hej hoppas det är okej att jag hoppar in här.

Jag plussade 17/12 (dag 45 i cykeln).

Har oregelbunden mens 27-45 dagar så jag är väldigt osäker på när bf kan vara :p

Igår på vul såg hon två hinnsäckar och sen sa hon nånting med gulkropp men inget mer så antingen blev jag gravid senare än jag trott (alltså inte haft en 28 dagars cykel) eller så går jag och väntar på missfall :/ ska tillbaka den 29/12 för ett nytt vul. Har vart utan p-piller sen juni-13 så vi hoppas ju verkligen att det ska gå vägen :)

Grattis

Jag har också rätt ojämn cykel kan vara allt från 25-35 dagar. Den här gången anv jag ägglossnings test så jag vet att jag hade ägglossning den 5/1

Jag tror att du väntat bebis och inte missfall
  • Lilla My82
    LouiiiseS skrev 2014-12-19 20:45:34 följande:

Hej! Går in i vecka 7 imorgon, plussade för över en vecka sen, vi är verkligen glada över detta, dock Börjar ångesten över att berätta för chefen att man är gravid då jag arbetar med 4 småbarnsmammor ( bara jag som inte har barn)som alla slåss över semester I juli.. Så kommer man komma med bomben att föda barn i augusti.. Kommer bli sådär populärt.. När ska ni berätta?

Men du är ju tjej så chefen borde ju anta att det är rätt stor chans att du kommer att skaffa barn Jag tror och hoppas att han el hon kommer att bli glad för din skull. Lika så dina kollegor dom är ju småbarnsmammor själva så dom vet vilken glädje det är.

Jag vet inte när vi ska berätta för alla. Hela min familj är utspridda över Sverige så vi träffas inte så ofta. Kommer träffa min föräldrar i början på nästa år men då känns det som att det är för tidigt.... Vill nog vänta till iaf v 12. Berättar nog på jobbet när jag inte kan dölja det längre. Antingen att jag inte klarar av vissa av mina arbetsuppgifter el när magen avslöjar mig
  • afroditekissen
    jenwal skrev 2014-12-21 01:39:22 följande:

Hej! Just plussat och undrar om ni tänkte avslöja graviditeten på julafton?

vi ska berätta för sambons familj på julafton. vi har gjort ordning en ram för tre kort så han jag satt i ett kort på äldsta flickan och ett på minstingen och där det tredje kortet ska sitta har största flickan ritat en bild på bäbisen och jag har skrivit en lapp där det står: Eftersom det inte finns någon bild på mig än så får ni nöja er med denna tills ni får träffa mig 18/8-2015,  
    Elise 100720 Elsa 131011 BF 150818
  • Grodanboll83

Vi går in i vecka sju på tisdag. Vi kommer berätta på julafton för våra familjer.

Man önskar att man hade fått ett vul innan för att se att det verkligen finns ngt där, men det fick vi inte.

Kommer ha första ultraljudet i slutet på jan, i samband med KUB!

Kommer ni andra göra KUB test? I vårt landsting erbjuds samtliga att göra det.

• lantlivet

Kommer ej att göra kub. Har tänkt mkt och det kommer inte ändra min syn på vårt barn.även om siffrorna visar tydligt på downs.

• Julle86

Hoppar också gärna in här, plussade igår, andra barnet. Har BF 28/8 så är i v.5 nu :) Sonen är 2 år. Vi berättade för mina föräldrar idag, det var dock inte tänkt så men jag kunde inte hålla mig när vi kom in på ämnet haha. Vi ska berätta för resten av släkten på julafton. Vi tänkte att sonen ska få en tröja där det står " storebror " på och även skriva " Julklappen levereras i augusti om allt går som det ska" på ett julkort från bebisen. Ska bli kul att få följa er andra här!

• lantlivet
    Julle86 skrev 2014-12-21 20:40:50 följande:

Hoppar också gärna in här, plussade igår, andra barnet. Har BF 28/8 så är i v.5 nu :) Sonen är 2 år. Vi berättade för mina föräldrar idag, det var dock inte tänkt så men jag kunde inte hålla mig när vi kom in på ämnet haha. Vi ska berätta för resten av släkten på julafton. Vi tänkte att sonen ska få en tröja där det står " storebror " på och även skriva " Julklappen levereras i augusti om allt går som det ska" på ett julkort från bebisen. Ska bli kul att få följa er andra här!

Grattis å välkommen :)
Svar på tråden Bebis i augusti 2015!