LouiiiseS skrev 2014-12-19 20:45:34 följande:
Hej! Går in i vecka 7 imorgon, plussade för över en vecka sen, vi är verkligen glada över detta, dock Börjar ångesten över att berätta för chefen att man är gravid då jag arbetar med 4 småbarnsmammor ( bara jag som inte har barn)som alla slåss över semester I juli.. Så kommer man komma med bomben att föda barn i augusti.. Kommer bli sådär populärt.. När ska ni berätta?
Men du är ju tjej så chefen borde ju anta att det är rätt stor chans att du kommer att skaffa barn
Jag tror och hoppas att han el hon kommer att bli glad för din skull. Lika så dina kollegor dom är ju småbarnsmammor själva så dom vet vilken glädje det är.
Jag vet inte när vi ska berätta för alla. Hela min familj är utspridda över Sverige så vi träffas inte så ofta. Kommer träffa min föräldrar i början på nästa år men då känns det som att det är för tidigt.... Vill nog vänta till iaf v 12. Berättar nog på jobbet när jag inte kan dölja det längre. Antingen att jag inte klarar av vissa av mina arbetsuppgifter el när magen avslöjar mig