• frma

Bebis i augusti 2015!

Hej!
    Jag och min man har försökt att bli gravida i flera månader och idag så visade testet "Gravid 2-3 veckor". Åh, vilken känsla! Min man är dock inte hemma så jag har ingen att dela glädjen med.

Någon mer som har plussat nu i dagarna? 

Det är mitt första barn och frågan är vad man gör nu? Vad ska man börja läsa osv.?

Tacksam för alla råd jag kan få

• Svar på tråden Bebis i augusti 2015!
  • lantlivet
    HappyAsAHippo skrev 2014-12-14 11:26:46 följande:

Jag hade gärna berättat för min familj på jul även då det är tidigt. Min sambo vill vänta till efter vecka 12 så det får jag respektera. Men hade helst berättat innan de själva listar ut vad som är på gång! Pappa frågade mig igår om jag är med barn. Så nog misstänker de något allt! Jag är väldigt uppsvälld och trött.

Där har ja tur som bor långt ifrån å träffar våra familjer typ 2 ggr på ett år. För mamma skulle garanterat lista ut det då jag är ganska smal å är redan svullen å bara i v 5 :)
  • sikess
    lantlivet skrev 2014-12-14 00:04:01 följande:

Jaha okej, trist. Men man gör det bästa av situationen :) en pappa behöver inte vara den biologiska ;)

Jo men precis!
  • lantlivet

Önskar dig lycka till med graviditet och bebis :) å såklart att han eller hon en dag får en toppenpappa med i bilden oxå :)

sikess skrev 2014-12-14 12:44:49 följande:

Jo men precis!

• sikess
    lantlivet skrev 2014-12-14 13:16:02 följande:

Önskar dig lycka till med graviditet och bebis :) å såklart att han eller hon en dag får en toppenpappa med i bilden oxå :)

Tack så mycket! Det hoppas jag också, tur att jag är stark och klarar det mesta själv ??
  • lantlivet
    sikess skrev 2014-12-14 14:44:16 följande:
    Tack så mycket! Det hoppas jag också, tur att jag är stark och klarar det mesta själv ??
    Ja det är bra :) du låter rätt mogen för din ålder :)
  • Lindaaa12345

Plussade för 3 veckor sen. Oplanerad graviditet.

Var hos barnmorska för 1.5 vecka sen och räknade från sista mensen och skulle då va i vecka 10 (9+3) idag.

Fick blödning imorse så åkte på ultraljud, hjärtat pickade men fostret var endast 7 mm stort alltså alldeles för litet för vecka 10.

Bm sa att jag MAX är i 6+4 om fostret är okej.

Ska tillbaka på fredag och hoppas då att den växt och mår bra. Och isåfall kommer min älskade efterlängtade bebis 2 augusti.

Så håll alla tummar och tår för att nåt inte är fel :)

• lantlivet

Grattis och hoppas allt ser bra ut på fredag och att du får må bra oxå :)

Lindaaa12345 skrev 2014-12-14 16:38:36 följande:

Plussade för 3 veckor sen. Oplanerad graviditet.

Var hos barnmorska för 1.5 vecka sen och räknade från sista mensen och skulle då va i vecka 10 (9+3) idag.

Fick blödning imorse så åkte på ultraljud, hjärtat pickade men fostret var endast 7 mm stort alltså alldeles för litet för vecka 10.

Bm sa att jag MAX är i 6+4 om fostret är okej.

Ska tillbaka på fredag och hoppas då att den växt och mår bra. Och isåfall kommer min älskade efterlängtade bebis 2 augusti.

Så håll alla tummar och tår för att nåt inte är fel :)

• Grodanboll83

Funderar och är orolig! Har tidigare haft molande värk i magen ( kännt ngt) men det har upphört nästa helt. Knappt känt ngt på tre dagar! Däremot så ömmar brösten fortfarande..

Tänk om det slutat växt där inne i magen? Är jätteorolig!

• lantlivet

Tro inte alls di behöver vara orolig. Visa känner ju ingenting och andra massor och allt. Och enkel bara lite sådär.

Mina bröst har ju varit jätteonda, men de har gått ner massor. Men molvärkenn /växtvärken är fortfarande kvar. Annars känner jag inget alls.

Men om du är så orolig så kan du ju ringa å kanske få ett vul för att se om hjärtat slår. Vilken vecka va du i?

• Grodanboll83
    lantlivet skrev 2014-12-15 14:15:54 följande:

Tro inte alls di behöver vara orolig. Visa känner ju ingenting och andra massor och allt. Och enkel bara lite sådär.

Mina bröst har ju varit jätteonda, men de har gått ner massor. Men molvärkenn /växtvärken är fortfarande kvar. Annars känner jag inget alls.

Men om du är så orolig så kan du ju ringa å kanske få ett vul för att se om hjärtat slår. Vilken vecka va du i?

Vecka fem
Svar på tråden Bebis i augusti 2015!