• frma

Bebis i augusti 2015!

Hej!
    Jag och min man har försökt att bli gravida i flera månader och idag så visade testet "Gravid 2-3 veckor". Åh, vilken känsla! Min man är dock inte hemma så jag har ingen att dela glädjen med.

Någon mer som har plussat nu i dagarna? 

Det är mitt första barn och frågan är vad man gör nu? Vad ska man börja läsa osv.?

Tacksam för alla råd jag kan få

• Svar på tråden Bebis i augusti 2015!
  • lantlivet
    sikess skrev 2014-12-13 21:11:16 följande:

Hoppar in här, BF 22 Augusti Skrattande

Välkommen :) har ni försökt länge? :)
  • sikess
    lantlivet skrev 2014-12-13 21:32:08 följande:
    Välkommen :) har ni försökt länge? :)
    Tyvärr så var det ett one night stand på fyllan och har ej kontakt med pappan, men ska se till att lillen får en bra uppväxt med stöd från familj och vänner :)
  • lantlivet
    sikess skrev 2014-12-13 23:20:21 följande:
    Tyvärr så var det ett one night stand på fyllan och har ej kontakt med pappan, men ska se till att lillen får en bra uppväxt med stöd från familj och vänner :)
    Jaha okej, trist. Men man gör det bästa av situationen :) en pappa behöver inte vara den biologiska ;)
  • Grodanboll83

Jag har BF 27 aug. Funderar på när ni i samma situation berättar det för er familj? Vi vill berätta för föräldrar o syskon på julafton, men kommer vara i vecka sju!

Vad tycker ni? Är det för tidigt?

Anledningen till att vi vill berätta är att vi bor 60 mil från dem och inte träffar dom så ofta!

Vad är era åsikter/ tankar, o när tänker ni berätta?

• Grodanboll83
    Grodanboll83 skrev 2014-12-14 10:04:31 följande:

Jag har BF 27 aug. Funderar på när ni i samma situation berättar det för er familj? Vi vill berätta för föräldrar o syskon på julafton, men kommer vara i vecka sju!

Anledningen till att vi vill berätta är att vi bor 60 mil från dem och inte träffar dom så ofta!

Ska stå att BF är 17 aug
  • Alma84

Vi kommer berätta även om det kommer vara "för tidigt", v 8, även vi bor långt från familjen och vill gärna berätta när vi är där.

Just nu mår jag väldigt väldigt illa och är hopplöst trött och matt så håller det i sig så kommer de ju undra vad som är fel om vi inte berättar.

Skulle något gå snett så vill jag nog ändå att mamma vet om det, hon lär märka att jag är nere i så fall.
  • afroditekissen

Jag har BF 18/8 och vi tänker berätta på julafton för familjen och min mamma ska vi berätta för idag för hon "vet" alltid innan man berättar skulle det inte gå vägen så vill jag ändå att familjen ska veta så man kan få stöd och någon att prata med.. 
    Elise 100720 Elsa 131011 BF 150818
  • HappyAsAHippo

Jag hade gärna berättat för min familj på jul även då det är tidigt. Min sambo vill vänta till efter vecka 12 så det får jag respektera. Men hade helst berättat innan de själva listar ut vad som är på gång! Pappa frågade mig igår om jag är med barn. Så nog misstänker de något allt! Jag är väldigt uppsvälld och trött.

• lantlivet

Vi kommer vänta till typ feb när ja är i v 14 typ. Vi bor oxå så långt bort så kommer ej träffa våra familjer på jul.

Kommer oxå va i v 7 på jul. Går in i den veckan på själv dagen tillåmä. Och jag tycker de är tidigt.

Men alla tycker ju olika, när ni endå träffas då så kanske de är lika bra :)
Svar på tråden Bebis i augusti 2015!