Inlägg från: Alma84 |Visa alla inlägg
  • Alma84

Bebis i augusti 2015!

Får jag också hänga på här?!

Plussade i fredags och gjorde nytt test med veckoindikator i morse. Visade +3 och om jag räknar i olika appar osv. bör jag vara i vecka 5+2 alt. 5+4.

Sjukt nervöst/pirrigt/overkligt/oroligt.

Håller med Lantlivet, låt de här första veckorna gå fort nu!!

• Alma84
    HappyAsAHippo skrev 2014-12-09 12:31:26 följande:

Grattis! Jag plussade också i fredags :D

Känns som hundra år sedan ;)

Tack och grattis själv!

Ja en evighet sedan men samtidigt alldeles nyss
  • Alma84
    HappyAsAHippo skrev 2014-12-11 09:21:36 följande:

Hur mår ni då tjejer? Vad har ni för symptom? :D

Förutom att detta känns sjukt overkligt och alldeles för stort att greppa så har jag väldigt spända bröst, de ömmar på vissa ställen och trycker jag där blir jag svimfärdig av smärtan. Spännande! Sen har jag blåmärken av bh:n, på utsidan av bygeln.

Det kittlar och drar i livmodern. Igår kändes det som stark mensvärk och det gjorde mig lite orolig.

Jag är mår illa i attacker, någon gång om dagen än sålänge tack och lov. Sen börjar jag bli väldigt trött. Har sedan ägglossningen varit pigg som en lärka (vilket jag aldrig är den tiden i månaden annars) och haft svårt att somna men nu längtar jag hela dagarna efter sängen ;) Min sambo tycker att jag är småtråkig som lägger mig så tidigt men är väldigt förstående samtidigt.

Magen känns uppkörd och jag har halsbränna till och från. Springer mkt på toa så någon hård mage har jag inte ännu ;)

Jag känner mig ganska så gravid och tänker på det ständigt!!!! Berätta gärna hur ni mår! :)

Känner igen mig väldigt mycket i det mesta du skriver. Brösten är hopplöst ömma och har varit det sedan ägglossning.

Trött från och till, men sover lite sämre än vanligt. Illamåendet är jobbigt från och till. Till skillnad från det som verkar vanligt mår jag ofta mer illa av att äta och morgonen är lugnast...

Det är i tankarna hela tiden och hoppas nästan att det lugnar sig lite på den fronten. Annars kommer jag driva min omgivning till vansinne med alla tankar och funderingar haha.
  • Alma84
    Grodanboll83 skrev 2014-12-14 10:04:31 följande:

Jag har BF 27 aug. Funderar på när ni i samma situation berättar det för er familj? Vi vill berätta för föräldrar o syskon på julafton, men kommer vara i vecka sju!

Vad tycker ni? Är det för tidigt?

Anledningen till att vi vill berätta är att vi bor 60 mil från dem och inte träffar dom så ofta!

Vad är era åsikter/ tankar, o när tänker ni berätta?

Vi kommer berätta även om det kommer vara "för tidigt", v 8, även vi bor långt från familjen och vill gärna berätta när vi är där.

Just nu mår jag väldigt väldigt illa och är hopplöst trött och matt så håller det i sig så kommer de ju undra vad som är fel om vi inte berättar.

Skulle något gå snett så vill jag nog ändå att mamma vet om det, hon lär märka att jag är nere i så fall.
Svar på tråden Bebis i augusti 2015!