• becca87

Någon mer som precis plussat?

Jahaja ja verkar visst va gravid efter tester igår och idag:)
    Någon mer?

• Svar på tråden Någon mer som precis plussat?
  • Loviza

Äntligen ett Plus :) Vi har försökt i 1.5 år nu utan några framsteg med vårat första barn men nu äntligen blev det ett plus eller ja snarare 3 plus och en vecko indikator innan jag trodde på den, men den sa att jag va i veckan 4 i Fredags den 5/12. Har väldigt öma bröst, lite trött och fryser något enormt på kvällarna samt att jag har en molande "innan mensen värk" är allt detta normalt? Men annars mår jag väldigt bra:) Har fått tid på MVC den 22/12 allt är så spännande nu.

Bor i Lund och är 23år gammal.

• Just1one
    Loviza skrev 2014-12-09 03:29:03 följande:

Äntligen ett Plus :) Vi har försökt i 1.5 år nu utan några framsteg med vårat första barn men nu äntligen blev det ett plus eller ja snarare 3 plus och en vecko indikator innan jag trodde på den, men den sa att jag va i veckan 4 i Fredags den 5/12. Har väldigt öma bröst, lite trött och fryser något enormt på kvällarna samt att jag har en molande "innan mensen värk" är allt detta normalt? Men annars mår jag väldigt bra:) Har fått tid på MVC den 22/12 allt är så spännande nu.

Bor i Lund och är 23år gammal.

Jag mår precis likadant! Plus att jag börjat må illa när jag inte hat ätit på ett tag.. Å en annan äter aldrig frukost före 8 (börjar jobbet 7 å äter där) men har nu börjat göra om mina morgonrutiner så att jag har lite äppelklyftor i en burk brevid sängen som jag äter innan jag går upp, för annars blir jag yr i bollen!

Jag ska ringa MVC i dag och boka tid :)
  • Surprice

Dagarna tickar på. Med en släng av vinterkräksjuka blir det än mer utmanande. Nästa vecka är det inskrivning för min del. BF 2-3 augusti, Eskilstuna och snart 40+ men det är ingen som kan tro????.

• MsM84

Jag har precis varit på MVC för hälsosamtal och fått massa broschyrer. Inskrivning 7 jan och ultraljud för kub ca två veckor efter, jag längtar!

• manu88

I vecka 5 nu (4+0) och har idag har rosa flytningar. Någon som känner igen sig?

• Lilla Grodan och Älgen

Igår var jag på jobbet och jobbade kväll men var så trött och mådde illa. Köpte åksjuketabletter och seabands på Apoteket (och vitaminer för gravida då detta inte var planerat har jag ju inte ätit det) så jag tog en åksjuketablett när inte seabands hjälpte... Och det blev mycket bättre. Men jag hade svårt att hålla mig vaken. Bra när man står i en reception...

Så var jag så hungrig. Jag började med att äta ett äpple, så fort restaurangen öppnade hämtade jag mat, sen ett äpple till och två mackor och var fortfarande hungrig... Spännande hur kroppen funkar. Dessutom har jag av någon konstig anledning gått ner tre kilo på ett par veckor...

Ringde Mvc igår och ska på inskrivning den 8/1 och daterings UL den 13/1... Skönt att få det så snart. Men jag kommer ju inte kunna dölja denna graviditet för svärföräldrarna. Vi bor typ grannar och träffas nästan varje dag. Råkade säga härom dagen innan jag plussat att jag mår illa, igår var vi där på fika, jag brukar ju dricka kaffe men klarar inte lukten... Svärfar påpekade igår att jag såg trött och hängig ut, vilket ju stämde, och det är inte ovanligt att det bjuds på glögg (såå gott att jag aldrig tackar nej) så jag gissar att det kommer ut i dagarna...

• Jessans
    Sofiafia skrev 2014-12-08 19:24:38 följande:

Hej igen allihop. Nu är jag hemkommen från våran London resa. det gick la inte så himla bra med att hålla detta hemligt... min svåger frågade redan första kvällen varför jag inte drack öl, och då kunde inte vi ljuga... så vi fick säga att vi är gravida. :) Dem blev jätte glada, dock är min svärmor väldigt överbeskyddande å det har redan börjat bli jobbigt... Jag fick inte dricka det jag vill.... knappt cola utan det skulle vara vatten. men i ren protest beställde jag en alkoholfri öl... guuu va gott det var....
    Sen fortsatte det med att jag inte fick träna så hårt längre.... å då sa jag bara det att jag kan träna så länge jag inte får ont.... komma här å komma här... Vet att hon bara vill väl en jag/vi är inte födda igår. Sen fick jag inte säga det till någon heller... suck det bestämmer la jag/vi själva.... Gissar att det har å göra med att när vi precis gått ut med att vi var gravida med våra tvillingar för exakt 2 år sen så förlorade(v16+1) vi dem..
    Fortsätter detta så får min man ta ett snack med sin mor... eller vad/hur hade ni gjort? Vill ju inte såra henne heller..

Annars mår jag väl som jag skall göra vid denna tiden gissar jag... upp och ner... hahaha
    fick köpa mig ett par mammabyxor i London då jag svullnade jätte mkt...(Förstoppning) vilket nu gått tillbaka lite.. skönt... så nu får byxorna vänta några veckor till förhoppningsvis innan dem åker på igen!!!

Ömma bröst till tusen har jag iaf... svårt att somna på de då jag aöötid somnar på mage.. Tips??

Jag är förresten från en liten ort vid kusten utanför Göteborg, fyller 30 nu i januari.

Kram på er alla
    Roligt med listan :)

Förstår dig ang din svårmor. Kan tänka mig att min mamma blir likadan. Sist jag var gravid fick jag inte ens lyfta upp gjutjärnsstekpannan ur lådan utan det var nån annan tvungen att gåra :P Och nu bär jag varje kväll min 20 kg 3åring så hon lär ju få spel när vi berättar att vi väntar barn. Hihi! Komer nog va lite fram o tillbaka men vad ska man göra. De vill väl dessa mammor/svärmödrar men ibland får de backa. Min pappa får nog prata med mamma, han är bäst på det ;)
  • Jessans

Föresten! Jag har också precis plussat :) Igår fick vi vårt plus efter att ha försökt i ett halvår. Äntligen! Nu blir det ett syskon till dottern och bebis är beräknad tills när dottern blir 4 år, mitten av augusti :)

• Eriksson85

Detta kommer bli en orolig graviditet den här med. Har småblödningar sen i torsdags och fortsätter än. Var till gyn idag på kontroll men det är lite tidigt v 5+4 så han såg tjocka slemhinnor och att det är nått där men kunde inte säga nått mera. Såg ingen aktiv blödning, bara gammalt blod. Fick ta hcg blodprov och skall tillbaka nästa vecka för nytt prov och ultraljud. Än lever hoppet men det kommer bli en seg och orolig vecka. Vågar nästan inte tro att det skall få vägen nu heller, hade missfall i augusti.

• manu88
    Eriksson85 skrev 2014-12-10 14:20:37 följande:

Detta kommer bli en orolig graviditet den här med. Har småblödningar sen i torsdags och fortsätter än. Var till gyn idag på kontroll men det är lite tidigt v 5+4 så han såg tjocka slemhinnor och att det är nått där men kunde inte säga nått mera. Såg ingen aktiv blödning, bara gammalt blod. Fick ta hcg blodprov och skall tillbaka nästa vecka för nytt prov och ultraljud. Än lever hoppet men det kommer bli en seg och orolig vecka. Vågar nästan inte tro att det skall få vägen nu heller, hade missfall i augusti.

Har hört att det ska vara ok ned små blödningar. Försök att slappna av.

Jag hade också det igår, är i vecka 5 (4+1) nu har det slutat. Hade små rosa flytningar
Svar på tråden Någon mer som precis plussat?