Inlägg från: manu88 |Visa alla inlägg
  • manu88

Någon mer som precis plussat?

Hej! Jag hänger gärna här! Har precis plussat.

Har BIM på onsdag men fick ett fint + på Stickan idag. Känner mig liiite orolig för missfall men jag är såååå glad!

Är 26 år och första barnet.

• manu88
    Queenxiter skrev 2014-12-07 14:12:05 följande:
    Grattis till er, var det planerat? Jag är också orolig för missfall, vet inte riktigt hur man ska göra för att bli lugnare.
    Hej :)

Ja det var planerat. Vi är nygifta och varit ihop i många år.

Jag vet inte vad man kan göra. Det är väl bara tiden som får avgöra :(
  • manu88
    Lilla Grodan och Älgen skrev 2014-12-08 00:17:19 följande:

Ikväll har jag och mannen pratat och han har hunnit smälta den lilla överraskningen och nu vill även han behålla. Så skönt! Jag har gråtit flera gånger idag då allt varit så jobbigt. Men Gud så skönt det känns nu!

Tänkte ringa till Mvc imorgon för inskrivning, men jag har ingen aning om vilken vecka jag är i... Har oregelbunden mens som kommer och går väldigt tätt. Nu har jag fortfarande småblödningar, men såg det som ett symptom då jag har haft blödningar genom båda våra tidigare graviditeter.

Hur ser era symptom ut?

Jag mår så sjukt illa, spydde nästan på jobbet idag. Har ömmande och svullna bröst, känslig för lukter. Kaffe går inte alls, extremt trött. Har sovit två ggr idag efter jobbet och i förrgår och dagen innan sov jag i 24h på två dygn... Törstig är jag med...

Vad skönt att ni rede ut det :)

Mina symptom har inte varit många hittills. Där är väldigt tidigt i graviditeten. MEN jag kände mig hungrigare ca 1 vecka efter ÄL. Mina bröst som brukar göra ont innan mens gjorde inte ont, det kom lite senare men bara till och från.

Jag kände även att det gjorde ont i tjejmagen till och från. Som hugg och stickningar men inte konstant som det brukar göra annars innan mens. Fick även vita flytningar och har haft lite ont i ryggen. Min livmodertapp kändes jätte hård och stängd.

Min mens är beräknad till den 10 eller 11/12 så jag hoppas att mitt plus håller sig nu.
  • manu88

I morse ringde jag till MVC och fick tid till den 7 januari för inskrivning.

Jag ska på bröllopsresa snart så då blir det att försöka ta det lungt :)

• manu88

I vecka 5 nu (4+0) och har idag har rosa flytningar. Någon som känner igen sig?

• manu88
    Eriksson85 skrev 2014-12-10 14:20:37 följande:

Detta kommer bli en orolig graviditet den här med. Har småblödningar sen i torsdags och fortsätter än. Var till gyn idag på kontroll men det är lite tidigt v 5+4 så han såg tjocka slemhinnor och att det är nått där men kunde inte säga nått mera. Såg ingen aktiv blödning, bara gammalt blod. Fick ta hcg blodprov och skall tillbaka nästa vecka för nytt prov och ultraljud. Än lever hoppet men det kommer bli en seg och orolig vecka. Vågar nästan inte tro att det skall få vägen nu heller, hade missfall i augusti.

Har hört att det ska vara ok ned små blödningar. Försök att slappna av.

Jag hade också det igår, är i vecka 5 (4+1) nu har det slutat. Hade små rosa flytningar
  • manu88
    Queenxiter skrev 2014-12-16 17:45:08 följande:
    Ring om du känner dig orolig, det skulle jag gjort. Men som igår tex kände jag inget, knappt hungrig ens. Idag har jag haft ont, mått illa och konstant hungrig :)

Någon mer som upplever att håret blir smutsigt fortare än vanligt?
    Vad roligt att du skriver så, jag upplever att mitt hår blir smutsig snabbare!!
  • manu88
    Queenxiter skrev 2014-12-16 20:49:16 följande:
    Jag brukar tvätta håret var 3e dag typ, men nu känns det smutsigt redan efter 1dag. Vilken vecka är du i? Jag ska tvinga mig själv att vänta en dag längre än vanligt och se om det blir bättre. :)
    Jag brukar tvätta var tredje också ungefär. Eller var fjärde, om det är lite flottigt brukar jag vara spreja lite torrschampo.

Jag gick in i vecka 6 idag
  • manu88
    Queenxiter skrev 2014-12-16 22:59:33 följande:

Märkligt, i gravidappen står det att håret kan bli mer svårskött i v8. Men jag tolkade det som att det skulle bli risigt typ. Undrar om vi är dom enda som märkt av detta? :) hur mår du i övrigt? Jag mår fortfarande som vanligt förutom trött och hungrig.

Står det så, vilken app har du?

Jag mår bra i övrigt inga grova symptom. Dom kommer och går och jag har klarat mig bra från illamående.

Enda som gör mig orolig är att jag vid två tillfällen haft en miniblödning! Men så länge det inte storblöder ska jag försöka hålla mig lugn.
  • manu88
    Eriksson85 skrev 2014-12-18 09:43:30 följande:

Måste tyvärr lämna er. Vi har varit på kontroll hos gyn idag igen och hcg värdet hade sjunkit sen förra veckan och ultraljudet visade att vi tyvärr haft ett missfall till, vårat andra. Kommer dock inte behöva nån mer behandling den här gången då kroppen skött det själv. Denna gången slutade det i v 6+5.

Jag beklagar :( ??

Bättre lycka till nästa gång.

Jag har också har blödningar nu, gammalt blod. Hoppas allt är Ok där inne
  • manu88
    manu88 skrev 2014-12-18 10:16:33 följande:
    Jag beklagar :( ??

Bättre lycka till nästa gång.

Jag har också har blödningar nu, gammalt blod. Hoppas allt är Ok där inne
    Oj de där ?? Skulle varit ett hjärta
Svar på tråden Någon mer som precis plussat?