elsewhere skrev 2014-12-15 12:59:02 följande:
Nu har jag fått mens också, det tog fem veckor från missfallet ungefär. Ringde Sahlgrenska (har ju gjort ett försök som slutade i MA i vecka 14 nu i november) och dom sa att jag ska börja spraya med Suprecur så fort jag får nästa mens och sen drar det igång igen i vecka fem eller något sånt.
Känns lite konstigt och läskigt, fick ju bara ut ett enda ägg, blev överstimulerad och hamnade på sjukhus, blev ändå gravid och fick sen drömmarna krossade i vecka 14 när fostret dött för länge sen. Hur ska man orka? Väntan är outhärdlig, att vara så rädd att det ska hända igen, att det inte ska bli några ägg alls, att behöva göra ett äggplock till, att vara den där "procenten" som ändå får missfall efter att ha sett fina hjärtljud i vecka sju? Jag förstår verkligen de som säger att par som inte kan få barn aldrig lyckas ta sig förbi den första inledande sorgefasen, för man har fan känslorna utanpå kroppen.
Och dom ringde mig med angående studien för att gå ner i vikt innan nästa IVF-försök. Var lite sugen på att vara med men det är så långt att åka varannan vecka i 15 veckor. Jag får göra det på egen hand istället :)
Jag fick ett ma i somras,efter vi försökt så länge.helt oväntat plusade vi(har väldigt få egna äl) men så slutade det så hemskt. Så också rädd att om mam lyckas bli gravid igen att det ska bli ma igen. Vi såg hjärtat slå på ett vul, dem säger ju att mf-risken minskar jättemycket om hjärtat kommit igång. Så var tungt för oss.
Hoppas det kommer gå bra nästa gång för dig och mig!