IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
Hej! Jag och min man står inför vårt andra IVF-försök någon gång i februari, beroende på när min mens kommer, för då ska jag ringa och bestämma med dom. Vi har för tre veckor sen fått MA i vecka 14 (fostret dog i vecka 9 typ) efter vårt första försök som slutade i en massa omogna ägg, flera som inte klarade kvalitetskontrollen och ett enda som gick att sätta tillbaka. Blev överstimulerad och fick vara hemma från jobbet i tre veckor etc etc, så jag är lite nervös inför denna omgång. Ska få Menopur istället för.. vad heter det? Dom där sprutorna som ser ut som Ovitrellen, ni vet.
Tycker att dom har varit bra på Sahlgrenska, även om det tar väldigt lång tid att få komma dit. Från att vår privata gyn skickade remissen (december 2013) till att vi fick komma på första besöket tog det fem månader, och sen tog det ytterligare fyra månader innan dom hade tid att starta behandlingen i augusti i år. Vi hoppas på bättre lycka denna gång, annars vet jag inte riktigt hur vi ska göra. Adoption kanske, efter fem missfall är man rätt slut.