Luthien87 skrev 2014-10-16 19:11:51 följande:
Hej!
Jag är 27 år och gör min första IVF just nu. Vi gör IVF pga lågt spermieantal hos min kille. Vi kommer att göra IVF med ICSI.
Kör långa protokollet och började den 24 september, har tagit hormoninjektioner i 9 dagar nu (9e dagen idag).
Bor i Västra Frölunda och gör IVF på Sahlgrenska.
I morgon skall jag in på ultraljud för att kolla hur äggen/äggblåsorna har växt och förhoppningsvis få vet när jag skall göra äggplock.
Lycka till tjejer! Jag har hittills fått jättebra bemötande från alla jag träffat på Kvinnokliniken.
Hej!
Berättar lite om oss :) Jag är 27 o min man är 30, vi bor utanför Skara, så vi har en liten bit att åka till GBG men det känns absolut inte som något besvär i allt detta. Vi har försökt bli gravida i 3 år utan resultat och utredning som vi gjorde på KSS i Skövde visade på dåligt för lite spermier (men dom som fanns var "pigga". Min prover och spolning osv. var allt ok Så remissen skickades till Sahlgrenska för IVF i mitten av juni. Så det har varit en LÅNG vänta på kallelsen, men nu så äntligen snart iallafall :)
Just nu undrar jag mest om vi kommer få vänta ytterligare på "uppstarten". Vore skit tråkigt att få vänta till efter jul eller något liknande.
Fick ni börja ganska omgående? Vi har ju samma typ av "komplikation", fick din kille lämna nytt sperma prov när ni hade första besöket på Sahlgrenska? (eller ni kanske har gjort hela utredningen där?)
Iaf, Lycka till imorgon och håller tummarna för att allt går bra! Spännande!